trainose0602Ο διαγωνισμός για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και οι δεσμευτικές προσφορές θα κατατεθούν τον Νοέμβριο σημειώνουν στο Capital.gr κυβερνητικοί αξιωματούχοι. Αναμφισβήτητα, η εξέλιξη αυτή μένει να επιβεβαιωθεί, ενώ όλα θα εξαρτηθούν από το εάν σταθεροποιηθεί το εύθραυστο πολιτικό σκηνικό.

Πάντως, αυτή τη στιγμή, οι υποψήφιοι ανάδοχοι βρίσκονται στο δεύτερο γύρο υποβολής παρατηρήσεων επί της σύμβασης παραχώρησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της εταιρείας συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) με το διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση των δύο εταιρειών να «τρέχει» ταυτόχρονα.

Η διαγωνιστική διαδικασία συμπλήρωσε, πριν από περίπου δύο εβδομάδες, ένα χρόνο και οι τεταμένες, λόγω Ουκρανίας, σχέσεις της Ευρώπης με τη Ρωσία ενίσχυσαν τα σενάρια περί εμπλοκής της. Αναμφισβήτητα, η διαδικασία έχει καθυστερήσει-εξάλλου, αρχικά, η υποβολή δεσμευτικών προσφορών είχε οριστεί για μέχρι το τέλος του καλοκαιριού- ωστόσο, πλέον, αρμόδιες πηγές, διαβεβαιώνουν ότι ο διαγωνισμός, με χρονικό ορόσημο τον προτελευταίο μήνα της χρονιάς, θα προχωρήσει. Και αυτό, μεταξύ άλλων, για δύο λόγους.

-Πρώτον, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα παραχωρηθεί στον ιδιώτη απαλλαγμένη από χρέη, κάτι που ζητάει επίμονα η ρωσική πλευρά που ενδιαφέρεται για την εταιρεία. Επίσης, η Κομισιόν έχει διαβεβαιώσει ότι το «φλέγον» ζήτημα των κρατικών ενισχύσεων ύψους 714 εκατ. ευρώ (δόθηκαν στον οργανισμό κατά το διάστημα 2007-2009 και αφορούν αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, μεταφορά περιουσιακών στοιχείων κτλ), θα μπει στο συρτάρι εάν και εφόσον οι σιδηρόδρομοι ιδιωτικοποιηθούν.

-Δεύτερον, η κρίση που χαρακτηρίζει τις σχέσεις Ευρώπης-Ρωσίας δεν θα μπορούσε να αγγίξει, όπως αναφέρουν πηγές, τους ελληνικούς σιδηροδρόμους. Και αυτό επειδή ο σιδηρόδρομος δεν αποτελεί κρίσιμη μάζα για την ευρωπαϊκή πολιτική-όπως συμβαίνει, π.χ. με την ενέργεια- δεδομένου ότι σε αριθμό κρατών – μελών της Ε.Ε. ιδιώτες λειτουργούν το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Πηγή:www.capital.gr