Το τουρνουά UEFA EURO 2024 στη Γερμανία αποδείχθηκε κάτι περισσότερο από μια απλή γιορτή του ποδοσφαίρου. Απέφερε επίσης σημαντικό οικονομικό όφελος.

Μια ολοκληρωμένη μελέτη που διεξήχθη από τη Nielsen Sports αποκάλυψε ότι η διοργάνωση είχε εντυπωσιακό οικονομικό αντίκτυπο 7,44 δισεκατομμυρίων ευρώ για τη Γερμανία και τις δέκα πόλεις υποδοχής της.

Αυτός ο αντίκτυπος τροφοδοτήθηκε σε μεγάλο βαθμό από τη δαπάνη των 2,7 εκατομμυρίων κατόχων εισιτηρίων, σχεδόν οι μισοί από τους οποίους ταξίδεψαν από το εξωτερικό, καθώς και από τους διοργανωτές και το διαπιστευμένο προσωπικό.

Η εισροή επισκεπτών μεταφράστηκε σε σημαντικές δαπάνες για διαμονή, ταξίδια και φαγητό, τόσο εντός των γηπέδων όσο και σε όλες τις πόλεις υποδοχής. Επιπλέον, η εκτεταμένη κάλυψη του τουρνουά από τα μέσα ενημέρωσης είχε ως αποτέλεσμα διαφημιστική αξία 571 εκατομμυρίων ευρώ, ενισχύοντας περαιτέρω την προβολή της Γερμανίας στην παγκόσμια σκηνή.

Η μελέτη Nielsen Sports τόνισε τα ευρέως διαδεδομένα οφέλη που γίνονται αισθητά σε ολόκληρη τη χώρα, με σχεδόν τα δύο τρίτα των κατόχων εισιτηρίων να χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς, συμβάλλοντας στην τοπική οικονομία και μειώνοντας τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Τα θετικά αποτελέσματα του τουρνουά επεκτάθηκαν πέρα ​​από το οικονομικό πεδίο, καθώς το γεγονός ενθάρρυνε μια αίσθηση υπερηφάνειας και ενότητας μεταξύ του γερμανικού πληθυσμού.

Ο πρόεδρος της UEFA Aleksander Čeferin επαίνεσε το τουρνουά, δηλώνοντας: «Το UEFA EURO 2024 στη Γερμανία ήταν ένα εξαιρετικό τουρνουά και μια αξέχαστη εμπειρία για όλους τους συμμετέχοντες. Το ποδόσφαιρο ήταν εξαιρετικό, οι οπαδοί ήταν ενθουσιασμένοι και όπως δείχνει ξεκάθαρα αυτή η αναφορά, το τουρνουά είχε σημαντικό οικονομικό και κοινωνικό αντίκτυπο στη διοργανώτρια χώρα. Αυτό αποδεικνύει ότι τα μεγάλα αθλητικά γεγονότα δεν είναι απλώς ένας θρίαμβος για την ποδοσφαιρική κοινότητα αλλά για ολόκληρη την κοινωνία».

Ο Bernd Neuendorf , Πρόεδρος της Γερμανικής Ομοσπονδίας Ποδοσφαίρου (DFB), επανέλαβε αυτό το συναίσθημα, τονίζοντας τη διπλή επιτυχία του τουρνουά: «Όχι μόνο μας πρόσφερε σπουδαίους αγώνες και μια φανταστική ατμόσφαιρα στα γήπεδα, ήταν επίσης μια οικονομική και κοινωνική επιτυχία».

Η εκδήλωση είχε επίσης μαντίκτυπο στον τουρισμό, με το 97% των κατόχων διεθνών εισιτηρίων να εκφράσει την επιθυμία να επισκεφθεί ξανά τη Γερμανία. Ένα αξιοσημείωτο 79% όλων των συμμετεχόντων δήλωσε ότι θα συνιστούσε να επισκεφτεί τις πόλεις που φιλοξένησαν τους αγώνες τους, ενισχύοντας τη μακροπρόθεσμη απήχηση αυτών των προορισμών.

Ωστόσο, ο οικονομικός αντίκτυπος του UEFA EURO 2024 επεκτάθηκε πέρα ​​από τις παραδοσιακές μετρήσεις. Σύμφωνα με προηγούμενες αναφορές, πάνω από 100.000 εργάτριες του σεξ λειτούργησαν στη χώρα κατά τη διάρκεια του τουρνουά, υπογραμμίζοντας πώς τέτοια γεγονότα μεγάλης κλίμακας μπορούν να επηρεάσουν την οικονομία με απροσδόκητους τρόπους. Ενώ η κύρια εστίαση της εκδήλωσης ήταν το ποδόσφαιρο, αυτή η άνοδος της σεξουαλικής δουλειάς ανέδειξε την περίπλοκη και πολύπλευρη φύση των οικονομικών δραστηριοτήτων που συνοδεύουν τις διεθνείς αθλητικές εκδηλώσεις.

Καθώς η Γερμανία αναλογίζεται την επιτυχία του UEFA EURO 2024, προσβλέπει επίσης σε μελλοντικές ευκαιρίες να φιλοξενήσει μεγάλα αθλητικά γεγονότα, ενισχύοντας περαιτέρω τη φήμη της ως κορυφαίος προορισμός για παγκόσμιες συγκεντρώσεις.