Στόχος αυτού του ολοκληρωμένου προγράμματος προβολής των ΗΠΑ είναι συγκεντρώσει ποσό που θα πλησιάζει τα 100 εκ. δολάρια μέσω κρατικής/ομοσπονδιακής χρηματοδότησης. Ο στόχος θεωρείται δύσκολος ειδικά στην τρέχουσα συγκυρία, λόγω του ότι ήδη εφαρμόζεται ένα πρόγραμμα περιστολής κρατικών δαπανών και του ότι το 2012 είναι έτος εκλογών.

Για τον λόγο αυτό το πρόγραμμα Brand USA έχει στρατολογήσει 300 περίπου εταίρους οι οποίοι είτε έχουν καλύψει την συνεισφορά τους σε μετρητά είτε σε είδος παροχών, σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλό του Τζιμ Έβανς. Μεταξύ των ιδρυτικών εταίρων του προγράμματος συμπεριλαμβάνονται η Walt Disney Co., η Marriott Corp., η Best Western International, το Visit Florida, τα Universal Orlando, το Visit California, η New York & Company,  κα. Οι εν λόγω εταίροι μόνο το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν συνεισφέρει πάνω από 1 εκ. δολάρια σε μετρητά και σε είδος παροχών και θα συνεχίσουν να συνεισφέρουν. Επιπλέον πολλές εμπορικές επιχειρήσεις με τουριστική δραστηριότητα όπως η CityPass, τα Starwood Hotels & Resorts, τα Conference & Visitors Bureau όπως του Las Vegas, Pennsylvania, Philadelphia, Minnesota, Alaska, κα. Έχουν συνεισφέρει πάνω από 10 εκ. δολάρια με αποτέλεσμα να έχουν συγκεντρωθεί σχεδόν το μισό των 40 εκ. δολαρίων που είχε τεθεί σαν στόχος. Τα υπόλοιπα κονδύλια μέχρι το ποσό των 100 εκ. δολαρίων θα πρέπει να καλυφθούν από κρατικά (ομοσπονδιακά) κεφάλαια τα οποία θα προέλθουν κατά κύριο λόγο από τα τέλη που καταβάλλονται στο ηλεκτρονικό σύστημα άδειας ταξιδιού (ESTA). Υπάρχει όμως και ανάγκη για επιπλέον χρηματοδότηση η οποία θα προέλθει από τις ειδικές υπηρεσίες προβολής που μπορεί να προσφέρει η ομάδα του Brand USA και συγκεκριμένα με την οργάνωση και προβολή των ΗΠΑ στην διεθνή τουριστική έκθεση της Σαγκάης της Κίνας (International Travel Mart) που θα πραγματοποιηθεί από 15 – 19 Νοεμβρίου 2012. Συνεπώς, τα έσοδα για το Brand USA θα προέλθουν από την παροχή υπηρεσίας φιλοξενίας και προβολής στο εθνικό τουριστικό περίπτερο των ΗΠΑ προς όλες τις επιχειρήσεις των ΗΠΑ που θα ήθελαν να συμμετάσχουν στο εθνικό περίπτερο.

Όπως αναφέρθηκε ανωτέρω, λόγω των περικοπών των κρατικών/ομοσπονδιακών κονδυλίων, γίνεται προσπάθεια να βρεθεί ένας θεσμοθετημένος από την Γερουσία τρόπος για την μόνιμη βασική οικονομική συνεισφορά, η οποία θα είναι σαφώς μικρότερη από εκείνη που ισχύει σήμερα, με το μεγαλύτερο μέρος της να αφορά τις ιδιωτικές επιχειρήσεις που έχουν απόλυτη ή σχετική συνάφεια με την τουριστική δραστηριότητα. Όπως ήταν αναμενόμενο, έχει δημιουργηθεί και ένας αντίλογος για το κατά πόσο οι διαφημιστικές εκστρατείες τουριστικής προβολής θα πρέπει να χρηματοδοτούνται από το κράτος, όταν γίνονται συνεχώς περικοπές δαπανών σε κρίσιμους τομείς και σε αυτό έρχεται να απαντήσει σχετική έρευνα που διεξήχθη από ανεξάρτητο φορέα και μεταξύ των άλλων παρουσίασε και εντυπωσιακά συμπεράσματα όπως το ότι για κάθε 33 ταξιδιώτες από το εξωτερικό που επισκέπτονται τις ΗΠΑ δημιουργείται μια μόνιμη θέση εργασίας στις ΗΠΑ, η οποία δημιουργείται χωρίς την επιβάρυνση Αμερικανών φορολογουμένων.

Πέρα των ένθερμων υποστηρικτών του Brand USA, υπάρχουν και τουριστικοί οργανισμοί και επιχειρήσεις που έχουν προς το παρόν μια επιφυλακτική στάση για τα αποτελέσματα του προγράμματος λόγω του περιορισμένου προϋπολογισμού και της πολυπλοκότητας που υπάρχει στην ταυτόχρονη ανάδειξη τουριστικών προορισμών. Τα αποτελέσματα όμως κινούνται προς την θετική κατεύθυνση, γεγονός που θα ενδυναμώσει τον ρόλο του Brand USA.

Οι εκστρατείες προβολής του Brand USA θα ‘τρέξουν’ μέχρι και τον Ιούλιο στον Καναδά, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιαπωνία και κατόπιν θα επεκταθούν με βάση το στρατηγικό σχέδιο που ακολουθείται για το 2012. Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί ότι οι εν λόγω εκστρατείες προβολής όσο εξελίσσεται το πρόγραμμα, θα περιλαμβάνουν από τις πιο γνωστές τουριστικές περιοχές των ΗΠΑ μέχρι και τις λιγότερο γνωστές με σκοπό την διάχυση των αποτελεσμάτων σε όλες τις Πολιτείες εάν είναι δυνατόν και φυσικά χωρίς την αποδυνάμωση του προγράμματος.

Χρήστος Νικολαΐδης