
Σε πλήρη εφαρμογή, μετά την πιλοτική ανάπτυξή του το 2024, μπαίνει πλέον το Σήμα Γαστροτουριστικών Εμπειριών Greek.food.tour για τουριστικές επιχειρήσεις και Προορισμούς, που αναπτύχθηκε στα πλαίσια του έργου “ΤΟΠΙΚΑ & ΕΠΩΝΥΜΑ” με συμμετοχή κορυφαίων φορέων του Τουρισμού και της Γαστρονομίας.
Το Σήμα Εμπειριών Greek.food.tour τυποποιεί και πιστοποιεί για πρώτη φορά και τις (άυλες) εμπειρίες φαγητού στον τουρισμό, αναδεικνύει την Αυθεντικότητα και ενισχύει τη Βιωσιμότητα, δίνοντας νέες δυνατότητες για αποτελεσματικό τουριστικό marketing με βάση τη Γαστρονομία. Συγκεκριμένα:
- Aναδεικνύει την προέλευση επιλεγμένων προϊόντων σε ξενοδοχεία και εστιατόρια, ενώ τυποποιεί και πιστοποιεί τις τουριστικές εμπειρίες με βάση το ελληνικό φαγητό και τους τοπικούς παραγωγούς, με δράσεις εντός και εκτός ξενοδοχείων.
- Προβάλλει ελληνικά ξενοδοχεία & Προορισμούς σε επιλεγμένες πόλεις του εξωτερικού, με τη συνεργασία δικτύου ελληνικών εστιατορίων της διασποράς, που αποτελούν τις “αντένες” τουριστικών γαστρονομικών εμπειριών σε ελληνικούς τόπους.
Σε μια εποχή που ο τουρισμός έχει μεγάλη ανάγκη από Αυθεντικότητα, Βιωσιμότητα και δραστηριότητες Προστιθέμενης Αξίας, και με το Φαγητό να παίζει πλέον πρωταγωνιστικό ρόλο στην επιλογή των διακοπών, σκοπός του Σήματος Greek.food.tour είναι οι επισκέπτες των ελληνικών ξενοδοχείων και προορισμών να έχουν μια ολοκληρωμένη εμπειρία, δοκιμάζοντας προϊόντα με προσδιορισμό προέλευσης, αλλά και μετέχοντας σε οργανωμένες δραστηριότητες γαστροτουρισμού.
Ακόμη περισσότερο, το Σήμα Greek.food.tour αποτελεί μια πλατφόρμα Προβολής των Μελών του σε ευρύτερα κοινά του εξωτερικού (B2C επικοινωνία) που ενδιαφέρονται για το ελληνικό φαγητό, μέσα από ένα εκτεταμένο πρόγραμμα Επικοινωνίας σε επιλεγμένες πόλεις, με ιστορίες των μελών του βασισμένες στην ταυτότητα των Προορισμών και την τοπική γαστρονομική παράδοση.
Για το σκοπό αυτό, με τη στήριξη των Φορέων που συμμετέχουν, έχει ιδρυθεί το Κέντρο Αφήγησης (storytelling) Γαστρονομικών παραδόσεων (“Culinary Heritage Interpretation Center” – CHIC), με την συμμετοχή επώνυμων ανθρώπων της μαγειρικής τέχνης.
Όπως τόνισε ο κος Γιώργος Πελεκανάκης, Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Διευθυντών Ξενοδοχείων (ΠΟΔΙΞ), που συμμετέχει στο πρόγραμμα, “τα στελέχη των Ξενοδοχείων γίνονται φορείς συνεργειών και καινοτομικών εργαλείων, που ενισχύουν το προφίλ της χώρας μας, εμπλουτίζοντας συνεχώς το τουριστικό μας προϊόν και ενισχύουν την Ελλάδα στον ανταγωνιστικό παγκόσμιο χάρτη των Προορισμών, με όπλα την αγροδιατροφική παραγωγή, την Ελληνική διατροφή και τις βιωματικές εμπειρίες υψηλού επιπέδου”.
Το Σήμα Greek.food.tour αναπτύχθηκε πιλοτικά στο πλαίσιο του έργου “ΤΟΠΙΚΑ & ΕΠΩΝΥΜΑ”, για την κοινή ανάδειξη προϊόντων, επιχειρήσεων και Προορισμών με μεγάλης κλίμακας προβολή προς το κοινό. Πλέον την υλοποίηση και διαχείριση του Σήματος έχει αναλάβει ο εξειδικευμένος Μη-Κερδοσκοπικός Οργανισμός AuthenTour, με επίσημο συνεργάτη την ΠΟΔΙΞ, ενώ υποστηρίζεται από φορείς όπως Authentic Greece, Swiss Alpine Center, ΠΣΔΙΞ, Ενώσεις Ξενοδόχων, Λέσχες Αρχιμαγείρων και άλλους.
Το Σήμα Greek.food.tour είναι μια συνδρομητική υπηρεσία που απευθύνεται σε ξενοδοχεία, εστιατόρια, ταξιδιωτικά γραφεία, Προορισμούς (Δήμους ή Περιφερειακές ενότητες) και επαγγελματίες του χώρου της Φιλοξενίας.
Να σημειωθεί ότι κάθε ενδιαφερόμενη Επιχείρηση που είναι μέλος σε Φορέα που υποστηρίζει το Σήμα Greek.food.tour, δικαιούται σημαντικής έκπτωσης στην Ετήσια Συνδρομή της, ενώ υπάρχουν πρόσθετες εκπτώσεις αν η Επιχείρηση ανήκει σε Δήμο ή Περιφέρεια που πιστοποιείται ως Γαστροτουριστικός Προορισμός.