Το ενδεχόμενο μείωσης του χρόνου εργασίας σε περιοχές παραγωγής στη Γαλλία για τα επόμενα δύο χρόνια εξετάζει η Airbus.

Στόχος της εταιρείας είναι να περιορίσει τις απώλειες θέσεων εργασίας, εξαιτίας της κατάρρευσης των αεροπορικών ταξιδιών λόγω της πανδημίας, όπως αναφέρει το Bloomberg.

Η κίνηση αυτή θα τη βοηθήσει προκειμένου να επανεκκινήσει την παραγωγή αεροσκαφών με ρυθμούς παρόμοιους με αυτούς του 2019 και χρονικό ορίζοντα το διάστημα μεταξύ του 2023 και του 2025, όπως έγραψε σε επιστολή που εστάλη στους εργαζόμενους ο επικεφαλής του ανθρώπινου δυναμικού της Airbus στη Γαλλία, Ντόναλντ Φρέιτι.

«Η Airbus αντιμετωπίζει μια άνευ προηγουμένου κρίση», έγραψε ο Ντόναλντ Φρέιτι, αναφερόμενος στην έκθεση εμπειρογνωμόνων για την οικονομική κατάσταση. «Οι προοπτικές για την ανάκαμψη των δραστηριοτήτων μας είναι εξαιρετικά αβέβαιες».

Επιδείνωση της κατάστασης

Η Airbus έχει δηλώσει ότι πρέπει να μειώσει κατά 15.000 τις θέσεις εργασίας σε όλες τις δραστηριότητές της, με το ένα τρίτο αυτών να προορίζονται για τη Γαλλία, καθώς αντιμετωπίζει μια άνευ προηγουμένου πτώση του κλάδου και έχει δει σχεδόν όλους τους πελάτες της να αναβάλουν ή να αλλάζουν τις παραγγελίες.

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γκιγιόμ Φορί, επανέλαβε τις προειδοποιήσεις για τις θέσεις εργασίας αυτή την εβδομάδα.

Είπε, μάλιστα, ότι η κατάσταση είχε επιδεινωθεί και ότι οι αερομεταφορείς βρίσκονταν σε πιο δύσκολη κατάσταση μετά την περίοδο των καλοκαιρινών διακοπών από ό,τι περίμενε.

Η εταιρεία επιδιώκει μια συμφωνία με το προσωπικό που θα ανοίξει τον δρόμο για υποχρεωτικές απουσίες των εργαζομένων, μειώνοντας έτσι τον αριθμό των υποχρεωτικών απολύσεων, έγραψε ο ο επικεφαλής του ανθρώπινου δυναμικού της Airbus στη Γαλλία.

Εάν εγκριθεί, ο μειωμένος χρόνος εργασίας θα ισχύσει από την 1η Ιανουαρίου, με τη μερική απασχόληση να παρατείνεται για όλους στη Γαλλία μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Το συμβούλιο των εργαζομένων πρόκειται να αποφασίσει για το σχέδιο στις 15 Οκτωβρίου.

Ενδιαφέρον για εθελούσια

Περισσότεροι από 3.500 εργαζόμενοι στη Γαλλία έχουν ήδη εκφράσει ενδιαφέρον για εθελούσια έξοδο, κυρίως βάσει της ηλικίας τους.

«Το τέλος των διαπραγματεύσεων δεν θα σηματοδοτήσει το τέλος της εργασίας μας. Το αντίθετο. Ο αγώνας για τη διάσωση της Airbus θα συνεχισθεί», έγραψε ο Ντόναλντ Φρέιτι.

Ο επικεφαλής του ανθρώπινου δυναμικού της προσέθεσε ότι αναμένει από την κυβέρνηση να συνεισφέρει σε διάφορα ερευνητικά προγράμματα έργα, συμπεριλαμβανομένων των αεροσκαφών μηδενικών εκπομπών ρύπων, τα οποία θα βοηθήσουν επίσης στον περιορισμό των απολύσεων.