Με όπλο τα νέα έργα θα ανέβει στη ΔΕΘ φέτος ο Χρήστος Σπίρτζης. Μετά την ολοκλήρωση των έργων στους αυτοκινητόδρομους είναι εμφανής η προσπάθεια που γίνεται στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να βάλουν στη πρίζα νέα έργα για να μείνει ζωντανός ο εργοληπτικός κλάδος.
Η καθυστέρηση υλοποίησης σε έργα νέας γενιάς έχει φέρει απογοήτευση και προβληματισμό τόσο στις μεγάλες τεχνικές εταιρείες του χώρου όσο και στις μεσαίες καθώς βλέπουν μεγάλο χρονικό κενό μεταξύ των έργων που τελειώνουν και εκείνων που ξεκινούν.
Στη φαρέτρα του Υπουργείου είναι 2 έργα σημαίες. Το πρώτο είναι η έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για το mega peoject της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας με κόστος 1,8δις ευρώ (ποσό με ΦΠΑ) και το δεύτερο είναι το Αεροδρόμιο στο Καστέλι που ήδη έχει “καπαρωθεί” από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-GMR.
Θα ακολουθήσει η αναγγελία ολοκλήρωσης του διαγωνισμού για το πρώτο εμπορευματικό κέντρο της χώρας στο Θριάσιο από την Κ/Ξ ETBA-GOLDAIR.
Από εκεί και πέρα αυτό που θα προβληθεί είναι η ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών έργων του προηγούμενου ΕΣΠΑ και η δημοπράτηση νέας γενιάς σιδηροδρομικών έργων για την ολοκλήρωση του διαδρόμου Αθήνα-Πάτρα (με περίπου 5 εργολαβίες), η ηλεκτροκίνηση του Θεσσαλικού Σιδηροδρόμου και η ηλεκτροκίνηση στις δύο γραμμές που φτάνουν στα σύνορα της χώρας (Πολύκαστρο-Ειδομένη και Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας).
Τέλος αναμένονται και οι εξαγγελίες για την δρομολόγηση υλοποίησης του νότιου και βόρειου τμήματος του Ε65, του ΒΟΑΚ και της Παράκαμψης Χαλκίδας ενώ ερωτηματικό παραμένει αν γίνει αναφορά στην επέκταση της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα μέχρι την Κακαβιά.
Αυτό που σήμερα φωνάζει η αγορά είναι πως ακόμα και έτσι θα υπάρξει μία μεγάλη περίοδος αναμονής που θα φέρει στα όρια των αντοχών τους το σύνολο του κλάδου που δεν είναι μόνο οι τεχνικές αλλά και όλες εκείνες οι εταιρείες που συνδέονται με τον κλαδο των κατασκευών.
Στο πεδίο των μεταφορών αναμένεται με πανηγυρικούς τόνους να επισημανθεί η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ και η έναρξη του νέου φορέα που θα συμπεριλάβει και τη μελλοντική λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Επίσης η ολοκλήρωση εντός του επόμενου έτους της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη και μέχρι Ειδομένη θα φέρει στο προσκήνιο την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης ως σιδηροδρομικού κόμβου που μαζί με το λιμάνι θα μπορέσει να γίνει σημείο αναφοράς για τα logistics σε όλα τα Βαλκάνια.