Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι προοπτικές κυκλοφορίας του Χίθροου για το 2022 αναθεωρήθηκαν περαιτέρω ώστε να αντικατοπτρίζουν την μεγαλύτερη από την αναμενόμενη ζήτηση επιβατών.

Μια νέα πρόβλεψη για 54,4 εκατομμύρια επιβάτες είναι στο 67% των επιπέδων πριν από την πανδημία του 2019.

«Αυτό λαμβάνει υπόψη τις πιο πρόσφατες βραχυπρόθεσμες προοπτικές όσον αφορά τα δρομολόγια αεροπορικών εταιρειών, τις κρατήσεις και τον βραχυπρόθεσμο περιορισμό της ζήτησης με βάση τη χωρητικότητα, ανακοίνωσε ο κόμβος του Λονδίνου.

Ωστόσο, ο βαθμός αβεβαιότητας εξακολουθεί να είναι σημαντικός. Επομένως συνεχίζουμε να εξετάζουμε ένα εύρος στις προβλέψεις μας, από μια χαμηλή περίπτωση ανάκαμψης 57% έως μια υψηλή περίπτωση ανάκαμψης 77% έναντι του 2019».

Οι ανοδικές προοπτικές για τους επιβάτες επέτρεψαν στο Χίθροου να αυξήσει τις προσδοκίες του για τα κέρδη (EBITDA), αντιπροσωπεύοντας αύξηση 257% σε 1,37 δις λίρες σε σχέση με πέρυσι.

  • Τα έσοδα προβλέπεται να αυξηθούν κατά 114% σε σχεδόν 2,6 δις λίρες σε σύγκριση με 1,2 δις το 2021.
  • Τα αεροπορικά έσοδα αυξάνονται κατά 206% και τα έσοδα λιανικής κατά 213%.

Το λειτουργικό κόστος αναμένεται να αυξηθεί κατά 47% στα 1,22 δις λίρες «καθώς συνεχίζουμε να επενδύουμε εν όψει της ανάπτυξης και εν μέρει λόγω του απότομου πληθωρισμού στα κόστη των υπηρεσιών κοινής ωφέλειας ως συνέπεια των υψηλότερων τιμών της ενέργειας», αναφέρει το Χίθροου σε νέα έκθεση επενδυτών.

Όπως υπογραμμίζει «ενώ ανοικοδομούμε την ικανότητα από την πανδημία, οι πόροι παραμένουν περιορισμένοι, σύμφωνα με άλλα αεροδρόμια στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη.

Συνεργαζόμαστε στενά με αεροπορικές εταιρείες και εταιρείες εδάφους για να ταιριάξουμε την προσφορά και τη ζήτηση».

Υψηλότερες χρεώσεις

Το Χίθροου αναμένει την τελική δημοσίευση από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας των τελικών προτάσεων για χρεώσεις για την επόμενη ρυθμιστική περίοδο.

Το αεροδρόμιο επιδιώκει να επιβάλει υψηλότερες χρεώσεις από το ποσό που είχε αρχικά προβάλει η ρυθμιστική αρχή της αεροπορίας.

Ο αερολιμένας τονίζει πώς το πλάνο του «έχει σχεδιαστεί προσεκτικά τα τελευταία δύο χρόνια και λιγότερο από το ισοδύναμο μιας αύξησης 2% στις τιμές των εισιτηρίων θα μας επιτρέψει να προσφέρουμε το επίπεδο εξυπηρέτησης που θέλουν οι επιβάτες, να οδηγήσουμε την ανάκαμψη του κλάδου και να εξοπλίσουμε το Ηνωμένο Βασίλειο με το αεροδρόμιο κόμβος που χρειάζεται για να ευδοκιμήσει».