Το αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου θέλει να τριπλασιάσει το ποσοστό των βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων του (SAF).

Συγκεκριμένα, εισήγαγε ένα πρόγραμμα κινήτρων SAF πέρυσι, το οποίο στοχεύει να καλύψει έως και το 50% του επιπλέον κόστους των καυσίμων για τις αεροπορικές εταιρείες.

Στο πρόγραμμα συμμετέχουν οι ιδιοκτήτες IAG της British Airways, η Virgin Atlantic, η United Airlines, η Air France, η KLM και η JetBlue.

Το Χίθροου ανέφερε ότι η πρωτοβουλία υπερκαλύφθηκε το 2022 και τώρα θέλει να τριπλασιάσει την ποσότητα SAF που παρέχεται φέτος σε περίπου 1,5% του συνολικού καυσίμου που χρησιμοποιείται στο αεροδρόμιο.

Αυτό θα ήταν ένα σημαντικό επόμενο βήμα για την επίτευξη του στόχου της χρήσης 11% SAF έως το 2030.

Παράλληλα, το Χίθροου ζητάει να εισαχθεί ένας «μηχανισμός στήριξης τιμών» που θα βοηθήσει στη μείωση της διαφοράς κόστους μεταξύ του SAF και του παραδοσιακού καυσίμου αεριωθουμένων. Επίσης υποστηρίζει την εφαρμογή εντολής της κυβέρνησης που απαιτεί από τις αεροπορικές εταιρείες να χρησιμοποιούν τουλάχιστον 10% SAF καύσιμα έως το 2030.

Το SAF, το οποίο παράγεται από απόβλητα προϊόντα όπως το μαγειρικό λάδι και το ζωικό λίπος, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε υπάρχοντες κινητήρες αεροσκαφών και να μειώσει τις εκπομπές έως και 80% σε σύγκριση με τα παραδοσιακά καύσιμα αεριωθουμένων.