Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η επί δεκαετίες παντοκρατορία της Eurostar σε δρομολόγια με διασταυρούμενα τρένα  απειλείται. Ο ανταγωνιστής της Evolyn, ετοιμάζεται να κάνει το ντεμπούτο τρένων του το 2025.

Η νεοσύστατη σιδηροδρομική εταιρεία υψηλής ταχύτητας ετοιμάζεται να μπει στις ράγες της γραμμής για το δρομολόγιο Λονδίνο-Παρίσι, διασχίζοντας τη Μάγχη.

Η Evolyn συμφώνησε να αγοράσει 12 τρένα από τη γνωστή γαλλική πολυεθνική εταιρεία κατασκευής σιδηροδρομικών οχημάτων Alstom. Η εταιρεία ανέφερε ότι αυτή η πίστωση θα μπορούσε να επεκταθεί σε 16 τρένα.
Η συνολική επένδυση στο έργο Evolyn ανέρχεται σε 1,16 δις ευρώ. Τα τρένα αναμένεται να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους το 2025 και το δρομολόγιο αναμένεται να είναι πλήρως λειτουργικό έως το 2026.

Σύμφωνα με εκπρόσωπο της Evolyn η ιδιοκτησία και οι μέτοχοι της κοινοπραξίας είναι μια διαφορετική ομάδα που αποτελείται από Γάλλους και Βρετανούς εταίρους.
Διευθύνων σύμβουλος είναι ο Ισπανός μεγιστάνας των μεταφορών Jorge Cosmen.
Η κοινοπραξία περιλαμβάνει βιομηχάνους, επενδυτικά κεφάλαια, χρηματοδότες, έμπειρους επαγγελματίες του σιδηροδρόμου και διεθνή κεφάλαια που μοιράζονται έντονο ενδιαφέρον για το έργο.

Η Getlink, η γαλλική εταιρεία εκμετάλλευσης της υποδομής της σήραγγας της Μάγχης, δήλωσε ότι αυτή η εξέλιξη υπογραμμίζει τις δυνατότητες ανάπτυξης στην αγορά επιβατικών σιδηροδρόμων μεταξύ καναλιών.
Τόνισε επίσης ότι η υποδομή της μπορεί να φιλοξενήσει σχεδόν το διπλάσιο επίπεδο σιδηροδρομικής κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με τον Getlink, η σήραγγα της Μάγχης λειτουργεί υπό ένα πλαίσιο «ανοιχτής πρόσβασης», διασφαλίζοντας ίσα δικαιώματα πρόσβασης για κάθε σιδηροδρομικό φορέα που ταξιδεύει μεταξύ του βρετανικού και του ευρωπαϊκού δικτύου.

Επιπλέον, το φιλόδοξο σχέδιο της Evolyn περιλαμβάνει την εισαγωγή μιας απευθείας σύνδεσης μεταξύ St Pancras International σε Λονδίνο και Gare du Nord σε Παρίσι.
Αν και υπάρχει δυνατότητα για μελλοντικές στάσεις στη βόρεια Γαλλία, δεν εξετάζονται πρόσθετες διαδρομές σε αυτό το αρχικό στάδιο.

Η εισαγωγή περισσότερων υπηρεσιών και ενός δεύτερου σιδηροδρομικού φορέα θα αποδεικνυόταν πρόκληση για τους παραπάνω σταθμούς -που έχουν κατασκευαστεί τον 19ο αιώνα- δεδομένου του πολύ περιορισμένου διαθέσιμου χώρου.
Το πρόβλημα θα είναι πιο έντονο όταν εισαχθεί το σύστημα ελέγχου εισόδου/εξόδου της ΕΕ.

Τα σχέδια έχουν δρομολογηθεί εδώ και τρία χρόνια και η εταιρεία βρίσκεται επί του παρόντος σε συζητήσεις για την εξασφάλιση δικαιωμάτων πρόσβασης στη γραμμή.
Πρόκειται για το ουσιαστικό βήμα για να γίνει πραγματικότητα αυτή η σιδηροδρομική υπηρεσία υψηλής ταχύτητας.

Στην ηπειρωτική Ευρώπη, ο διεθνής σιδηροδρομικός ανταγωνισμός υψηλής ταχύτητας ανθίζει, ιδιαίτερα σε ορισμένες γραμμές εντός και μεταξύ Ισπανίας , Γαλλίας και Ιταλίας.

Ωστόσο, η μεταφορά τρένων μεταξύ Λονδίνου και Παρισιού μέσω της σήραγγας της Μάγχης είναι πολύ περίπλοκη. Τα τρένα πρέπει να πληρούν αυστηρά τεχνικά πρότυπα, τα οποία πρέπει να υπογράφονται από πολλούς οργανισμούς.