Ο «τουρισμός χαλάλ» –ή αλλιώς οι διακοπές των ευσεβών μουσουλμάνων– εξελίσσεται σε σημαντικό κλάδο της τουριστικής βιομηχανίας, όπως συζητήθηκε στη Διεθνή Έκθεση Αrabian Travel Market (ΑΤΜ) 2019, που πραγματοποιείται από την Κυριακή 28 Απριλίου έως και σήμερα 1 Μαίου στο Ντουμπάι.

Σύμφωνα με την τελευταία ετήσια έκθεση για την παγκόσμια ισλαμική οικονομία, ο τζίρος της συγκεριμένης αγοράς, που το 2017 ανερχόταν στα 177 δισ. δολάρια, αναμένεται έως το 2023 να φτάσει τα 274 δισ. δολάρια.

Οι εμπειρογνώμονες τουριστικοί πράκτορες των χωρών του Περσικού Κόλπου, στάθηκαν σε τέσσερα σημεία, δίνοντας έμφαση στην έννοια του «χαλάλ» που στα αραβικά σημαίνει επιτρεπόμενο.

  • Ο ξενοδοχειακός κλάδος, που στοχεύει σε αυτό το κοινό, καλό θα ήταν να ξεκινήσει να προσφέρει εξατομικευμένες υπηρεσίες και φιλικά προς το χαλάλ προϊόντα.
  • Η αγορά των χαλάλ διακοπών αναμένεται να δημιουργήσει 1,2 εκατομμύρια θέσεις εργασίας στη Μέση Ανατολή μέχρι το 2020.
  • Πάνω από το 40% των συνολικών δαπανών των Μουσουλμάνων ταξιδιωτών προέρχεται από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και τη Σαουδική Αραβία.
  • Οι συνολικές εξερχόμενες δαπάνες της Μέσης Ανατολής αναμένεται να αυξηθούν σε 72 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2020.

Ο Chris Nader, Πρόεδρος της Shaza Hotels, δήλωσε πως οι Μουσουλμάνοι Millenials είναι η νέα πρόκληση για τον τουρισμό, και τα νέα θέρετρα που δημιουργούνται οφείλουν να σεβαστούν τις ανάγκες τους, γνωστοποιώντας τους ότι προσφέρουν υπηρεσίες χαλάλ, χωρίς απαραίτητα να φέρουν το ειδικό σήμα.

Για παράδειγμα, τα θέρετρα μπορούν να προσφέρουν ένα ειδικό μενού, να μη σερβίρουν αλκοολούχα πoτά, να διαθέτουν μέρη για προσευχή, πισίνες μόνο για γυναίκες και δίνουν έμφαση στις οικογενειακές δραστηριότητες.

Η τουριστική βιομηχανία έχει επενδύσει πάνω από 40 εκατομμύρια στην τεχνολογία που σχετίζεται με την ικανοποίηση των αναγκών των χαλάλ τουριστών, με τις εταιρείες κρατήσεων να προσπαθούν με κάθε τρόπο να προσελκύσουν μουσουλμάνους ταξιδιώτες.

Αγαπημένος προορισμός των τουριστών χαλάλ φαίνεται πως είναι η Τουρκική Ριβιέρα, αλλά και προορισμοί-έκπληξη όπως το Κέιπ Τάουν, η Ιαπωνία και η Καλιφόρνια.