Το εντυπωσιακό ποσοστό του 87% των παγκόσμιων ταξιδιωτών επιθυμούν να ταξιδέψουν με βιώσιμο τρόπο, όπως αποκαλύπτει η νέα μελέτη για τα Βιώσιμα Ταξίδια που κυκλοφόρησε από την Booking.com προς τιμήν της Ημέρας της Γης που γιορτάζεται στις 22 Απριλίου.

Συγκεκριμένα, σχεδόν τέσσερις στους δέκα ταξιδιώτες (39%) επιβεβαιώνουν ότι συχνά ή πάντα καταφέρνουν να το πράξουν αυτό.

Ωστόσο, το 48% δηλώνουν ότι ποτέ, σπάνια ή μόνο μερικές φορές καταφέρνουν να ταξιδέψουν με βιώσιμο τρόπο, γεγονός που υποδηλώνει ότι παρά τα ελπιδοφόρα βήματα που γίνονται για ένα πιο πράσινο μέλλον στα ταξίδια, υπάρχει ακόμα πολύ δουλειά να γίνει προκειμένου να μετατραπεί η πρόθεση σε δράση, επισημαίνει η Booking.com.

Το “βιώσιμο ταξίδι” είναι ένας υποκειμενικός όρος που έχει διαφορετικές σημασίες για διαφορετικούς ανθρώπους, δήλωσε η Booking.com. Ωστόσο, περίπου για το ήμισυ των ταξιδιωτών (46%), τα «βιώσιμη ταξίδια» σημαίνουν τη διαμονή τους σε φιλικό προς το περιβάλλον ή πράσινο κατάλυμα.

Οι κορυφαίοι λόγοι για τους οποίους οι ταξιδιώτες επιλέγουν φιλικούς προς το περιβάλλον προορισμούς είναι :

-για να βοηθήσουν στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων (40%)

-για να βιώσουν μια τοπική εμπειρία (34%)

-για να αισθανθούν καλά για την επιλογή της διαμονής τους (33%)

Επιπλέον, πάνω από τα δύο τρίτα (68%) των ταξιδιωτών σκοπεύουν να διαμείνουν σε οικολογικά καταλύματα το 2018, από 65% το 2017 και 62% το 2016.

Το ταξίδι το μεγαλύτερο κίνητρο για βιώσιμα ταξίδια

Όσον αφορά στο τι εμπνέει τους ανθρώπους για να ταξιδεύουν πιο βιώσιμα, φαίνεται ότι το ίδιο το ταξίδι είναι το μεγαλύτερο κίνητρο. Έξι στους δέκα  ταξιδιώτες (60%) δήλωσαν ότι βρήκαν τα εντυπωσιακά φυσικά αξιοθέατα που επισκέφτηκαν στα παρελθόντα ταξίδια ως έμπνευση για να ταξιδεύουν πιο βιώσιμα, ενώ περισσότεροι από τους μισούς (54%) δήλωσαν ότι θεωρούν τον ορατό αντίκτυπο που μπορεί να έχει ο τουρισμός στους προορισμούς ως πηγή έμπνευσης.

Το κόστος ανασταλτικός παράγοντας

Αν και το επιπλέον κόστος παραμένει ο κορυφαίος ανασταλτικός παράγοντας για τους ταξιδιώτες που επιθυμούν να ταξιδεύουν πιο βιώσιμα, τα δύο τρίτα (67%) των ταξιδιωτών θα ήταν διατεθειμένοι να ξοδέψουν τουλάχιστον 5% περισσότερα χρήματα στο ταξίδι τους, για να εξασφαλίσουν ότι έχουν όσο το δυνατόν χαμηλότερες επιπτώσεις στο περιβάλλον.

Οι Ινδοί ταξιδιώτες ισχυρίζονται ότι είναι η πιο πρόθυμοι, με σχεδόν το ένα τρίτο (32%) να δηλώνουν ότι θα πληρώσει 15% ή περισσότερο για βιώσιμο ταξίδι, ενώ ακολουθούν οι Βραζιλιάνοι (21%) και οι Κινέζοι (18%).

Η έρευνα δείχνει επίσης ότι η έλλειψη πληροφόρησης και η έλλειψη αξιόπιστης πιστοποίησης αποτελεί ένα σημαντικό εμπόδιο για τα βιώσιμα ταξίδια σε ποσοστό 32%.

Ταυτόχρονα καθώς η πρόθεση για βιώσιμα ταξίδια μεγαλώνει οι ταξιδιώτες εξακολουθούν να αναζητούν τρόπους για να εκπληρώσουν ευκολότερα αυτές τις φιλοδοξίες τους.

Βιώσιμα και φιλικά φίλτρα αναζήτησης καταλύματος

Το 40% δήλωσε ότι οι ιστότοποι ηλεκτρονικής κράτησης που προσφέρουν μια βιώσιμη ή φιλική προς το περιβάλλον επιλογή φιλτραρίσματος θα βοηθούσαν, ενώ το 32% εξακολουθεί να ζητά ένα διεθνές πρότυπο για τον εντοπισμό οικολογικών καταλυμάτων.

Επισημαίνεται τέλος ότι η έκθεση βασίζεται σε έρευνα της Booking.com, η οποία διεξήχθει ανεξάρτητα από ένα δείγμα ενηλίκων που έχουν πραγματοποιήσει ένα ταξίδι τους τελευταίους 12 μήνες / ή σχεδιάζουν να κάνουν ένα ταξίδι τους επόμενους 12 μήνες.

Συνολικά 12.134 ταξιδιώτες ερωτήθηκαν σε 12 προορισμού (1000+ από την Αυστραλία, τη Βραζιλία, τον Καναδά, την Κίνα, τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ινδία, την Ιταλία, την Ιαπωνία, την Ισπανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ). Οι ερωτηθέντες ολοκλήρωσαν την ηλεκτρονική έρευνα το Φεβρουάριο και τον Μάρτιο του 2018.