Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού (UNWTO) καλεί προορισμούς να αναγνωρίσουν τις ανάγκες των ταξιδιωτών ΑμεΑ, καθώς ανοίγουν ξανά στους επισκέπτες.

Σε συνεργασία με το Ίδρυμα ONCE της Ισπανίας και το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Προσβάσιμου Τουρισμού (ΕΝΑΤ), ο UNWTO κυκλοφόρησε νέα κατευθυντήρια γραμμή για τη διασφάλιση της προσβασιμότητας, καθώς ξεκινά η υπεύθυνη επανεκκίνηση του τουρισμού.

Τώρα, με τον τουρισμό να επιστρέφει σταθερά, το UNWTO έχει ενώσει τις οργανώσεις ΑμεΑ από όλη την κοινωνία των πολιτών για να σχεδιάσει ένα βασικό σύνολο συστάσεων που στοχεύουν στη διατήρηση του «Προσβάσιμου Τουρισμού για Όλους» στη νέα πραγματικότητα.

Προσβασιμότητα σημαίνει ευκαιρία

Ο οδηγός «Επανέναρξη τουρισμού για ταξιδιώτες με αναπηρίες» σημειώνει επίσης τις ευκαιρίες που διατίθενται σε προορισμούς που λαμβάνουν μέτρα για να καλύψουν τις συγκεκριμένες ανάγκες των ατόμων με αναπηρίες, εκείνων με ειδικές απαιτήσεις πρόσβασης και ηλικιωμένων.

Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό τώρα, δεδομένου ότι ο τουρισμός πλήττεται και οι επιχειρήσεις του -μικρές και μεγάλες- κινδυνεύουν.

«Έχει σημειωθεί μεγάλη πρόοδος στο να καταστεί ο τουρισμός πιο προσιτός σε όλους, είπε ο Γενικός Γραμματέας του UNWTO Zurab Pololikashvili.

Καθώς οδηγούμε την υπεύθυνη επανεκκίνηση του τουρισμού, πρέπει να διασφαλίσουμε ότι αυτή η πρόοδος δεν θα υποχωρήσει.

Αντ ‘αυτού, πρέπει να ενισχυθεί καθώς θα ωφελήσει όλους. Αυτές οι Οδηγίες, που παράγονται σε συνεργασία με το ONCE Foundation και το ENAT δείχνουν ότι τα απλά, προσεκτικά μέτρα μπορούν να κάνουν μια πραγματική διαφορά για τους ταξιδιώτες. Και επιτρέπουν στους προορισμούς να καλωσορίσουν αυτό το ευρύ και ποικίλο δημογραφικό στοιχείο, τώρα που ανακάμπτουν από το COVID-19″.

Οι οδηγίες για ολόκληρο τον τομέα

Οι κατευθυντήριες γραμμές είναι ένα σύνολο βασικών συστάσεων που απευθύνονται σε διάφορους ενδιαφερόμενους που εργάζονται σε ολόκληρη την τουριστική αλυσίδα αξίας.

Με στόχο να βοηθήσουν τους ενδιαφερόμενους, συμπεριλαμβανομένων των παρόχων διαμονής, μπαρ, εστιατορίων και τουριστικών γραφείων, να προσαρμοστούν στις νέες απαιτήσεις υγείας και υγιεινής χωρίς να μειώσουν την προσβασιμότητα.
Οι συστάσεις καλύπτουν τέσσερις ξεχωριστούς τομείς:

1. Ταξιδιωτικός προγραμματισμός και πρωτόκολλα

Συμπεριλαμβανομένων βημάτων για την εγγύηση του απρόσκοπτου ταξιδιού και για τη διάθεση σχετικών πληροφοριών διαθέσιμων και προσιτών σε όλους.

2. Μεταφορές

Συμπεριλαμβανομένης της σημασίας της αναβάθμισης των εργαζομένων, προσαρμογή πρωτοκόλλων για επιβάτες με αναπηρία / απαιτήσεις πρόσβασης σε αεροδρόμια και σταθμούς, καθώς και παροχή και υγιεινή συντήρηση εξοπλισμού κινητικότητας

3. Διαμονή, μπαρ και εστιατόρια

Εστίαση στην προσβασιμότητα για την κάλυψη διαφόρων αναγκών των πελατών, εγγύηση κοινωνικής απόστασης και βελτιωμένες διαδικασίες υγιεινής σε όλα τα τουριστικά ιδρύματα.

4. Τουριστικές Δραστηριότητες

Συμπεριλαμβανομένων συστάσεων για να βοηθήσουν τους προορισμούς και τα αξιοθέατα να προσαρμόσουν τα υπάρχοντα πρωτόκολλα, λαμβάνοντας υπόψη ζητήματα προσβασιμότητας που σχετίζονται με την ουρά, μέτρα υγείας και ασφάλειας και νέες δυνατότητες.