Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ταξιδιών και Τουρισμού (WTTC) κάλεσε τις κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο να «λάβουν σοβαρά υπόψη» την παροχή κινήτρων για την παραγωγή Αειφόρου Αεροπορικού Καυσίμου (SAF) και να θέσουν φιλόδοξους στόχους για την παραγωγή επαρκών ποσοτήτων.

Χωρίς σημαντικές ποσότητες SAF, ο παγκόσμιος οργανισμός τουρισμού λέει ότι ο τομέας των αερομεταφορών δεν μπορεί να απελευθερωθεί από τον άνθρακα σε κλίμακα που θα του επιτρέψει να φτάσει το Καθαρό Μηδέν έως το 2050, όπως έχει δεσμευτεί από τη βιομηχανία και υποστηρίζεται από τα κράτη μέλη του ICAO.

Χωρίς SAF, οι κυβερνήσεις θα δυσκολευτούν να επιτύχουν τους κλιματικούς στόχους τους όπως ορίζονται από τη Συμφωνία του Παρισιού για το κλίμα και τις δεσμεύσεις τους για οικονομική ανάπτυξη, η οποία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την αεροπορία για τον τουρισμό, το εμπόριο και τη συνδεσιμότητα.

Για την αντιμετώπιση αυτού του επείγοντος ζητήματος, το WTTC καλεί τις κυβερνήσεις για:

  • Παροχή ισχυρών κινήτρων για την ενθάρρυνση των επενδύσεων στην παραγωγή SAF, συμπεριλαμβανομένων φορολογικών πιστώσεων, επιχορηγήσεων ή άλλων οικονομικών κινήτρων
  • Συνεργασία με τον κλάδο για να θέσετε φιλόδοξους στόχους παραγωγής SAF
  • Να συντονίζουν τις ενέργειές τους μέσω του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), της εξειδικευμένης υπηρεσίας των Ηνωμένων Εθνών για την αεροπορία, για να διασφαλιστεί η παγκόσμια ομοιομορφία στους κανονισμούς SAF, τα πρότυπα βιωσιμότητας, τις διαδικασίες και τον οργανισμό.

Ένα παράδειγμα επιτυχημένου προγράμματος κινήτρων είναι στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ο πρόσφατος νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού, ο οποίος, μέσω της πίστωσης Tax Blender Credit, δημιούργησε φορολογικά κίνητρα για την παραγωγή SAF που ήδη αποδίδουν καρπούς.

Η Julia Simpson, Πρόεδρος & Διευθύνουσα Σύμβουλος του WTTC, δήλωσε: «Είναι καιρός οι κυβερνήσεις να αναλάβουν τολμηρή δράση και να δώσουν προτεραιότητα στην παραγωγή βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων. Καλούμε όλες τις κυβερνήσεις να δράσουν τώρα. Η ζήτηση για SAF δεν ήταν ποτέ μεγαλύτερη, οι αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο θέλουν να χρησιμοποιήσουν το SAF και έχουν χρησιμοποιήσει κάθε μόριο που έχει κατασκευαστεί ποτέ. Ωστόσο, η τρέχουσα παραγωγή SAF καλύπτει μόνο το 0,1% έως 0,15% των απαιτήσεων, παρά την αύξηση της παραγωγής κατά 200% το 2022 έναντι του 2021. Αυτό αφήνει ένα τεράστιο κενό που μπορεί να καλυφθεί μόνο με γρήγορες και διαρκείς επενδύσεις.

«Στις σημερινές τιμές, το SAF είναι κατά μέσο όρο τρεις έως πέντε φορές πιο ακριβό από τα παραδοσιακά ορυκτά καύσιμα. Οι κυβερνήσεις πρέπει να αντιμετωπίσουν αυτή τη διαφορά κόστους παρέχοντας οικονομική υποστήριξη και κίνητρα για να καταστήσουν το SAF πιο προσιτό. Χωρίς αυτούς τους στόχους και χωρίς αυτά τα κίνητρα, ο τομέας δεν μπορεί να απελευθερωθεί από τον άνθρακα.

Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) ξεκίνησε πρόσφατα μια νέα πολιτική με στόχο την επιτάχυνση της παραγωγής SAF. Η πολιτική καλεί τις κυβερνήσεις να αναλάβουν ηγετικό ρόλο στη διευκόλυνση της κλιμάκωσης της παραγωγής SAF. Υπογραμμίζει επίσης την ανάγκη για πολιτικές που είναι εναρμονισμένες μεταξύ χωρών και βιομηχανιών για να παρέχουν ίσους όρους ανταγωνισμού για την παγκόσμια βιομηχανία πολιτικής αεροπορίας, ενώ είναι αγνωστικιστές στην τεχνολογία και την πρώτη ύλη.

Το έγγραφο της IATA εφιστά την προσοχή στην ανάγκη πολιτικών για την αντιμετώπιση τόσο της βραχυπρόθεσμης όσο και της μακροπρόθεσμης ανάπτυξης SAF και την παροχή της απαραίτητης βεβαιότητας στους παραγωγούς και τους επενδυτές για την κατανομή της υπάρχουσας ικανότητας διυλιστηρίων βιοκαυσίμων στο SAF καθώς και για την ανάπτυξη νέων υποδομών.