Χωρίς βραδινές πτήσεις είναι από την Κυριακή η Μυτιλήνη, ενώ σειρά παίρνουν η Κως, η Σκιάθος και η Σαντορίνη. Αιτία του προβλήματος είναι η λήξη του πιστοποιητικού ασφαλείας των ραδιοβοηθημάτων.
Σύμφωνα με άρθρο του antenna.gr,το πρόβλημα ξεκίνησε την περασμένη Κυριακή από την Μυτιλήνη, όταν παρά την ακύρωση της απεργίας των εργαζομένων, ματαιώθηκε η βραδινή πτήση στο αεροδρόμιο «Οδυσσέας Ελύτης» της Λέσβου.
Ο πρόεδρος των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, Σπύρος Ρολλάκης, εξήγησε μιλώντας στο ΒΗΜΑ FM τη χρησιμότητα των ραδιοβοηθημάτων.
«Σε όλα τα αεροδρόμια υπάρχουν τα ραδιοβοηθήματα, τα οποία είναι ένα όργανο που δίνει τις διάφορες γωνίες από ένα σημείο και μετά για να προσεγγίσει το αεροπλάνο και να μπει στο διάδρομο για να προσγειωθεί».
Ο ίδιος περιέγραψε ότι επί του παρόντος, «τα αεροσκάφη προσεγγίζουν τα αεροδρόμια με τη βοήθεια των ελεγκτών, κάτι που είναι αδύνατο κατά τη διάρκεια της νύχτας».
Περιγράφοντας την κατάτασταση στην οποία βρίσκεται η Μυτιλήνη από την περασμένη Κυριακή, σημείωσε:
«Τα ραδιοβοηθήματα δεν είναι εκτός ενεργείας, δεν έχει χαλάσει, απλά δεν έχει γίνει το τεστ που πρέπει να γίνεται βάσει κανονισμών την ανάλογη χρονική περίοδο. Σε αυτές τις περιπτώσεις υπάρχει ένας μήνας παράταση, τέλειωσε και η παράταση. Δεν αναλαμβάνει κανείς την ευθύνη που έχει τεθεί εκτός ενεργείας, μέχρι να γίνει το τεστ, το οποίο κάνει ένα αεροπλανάκι των ΗΠΑ και είναι αυτή τη στιγμή στη Γαλλία και δεν έχει επισκευαστεί ακόμα. Ακούγεται ότι θα είναι έτοιμο στις 15-20 Ιουνίου, δεν ξέρω κι εγώ συγκεκριμένα».
Ο κ.Ρολλάκης επισήμανε ότι μετά τη Μυτιλήνη, σειρά έχει τις επόμενες μέρες το αεροδρόμιο της Σκιάθου, ενώ μέχρι το τέλος του μήνα ανάλογα προβλήματα θα αντιμετωπίζουν η Σκιάθος, η Σαντορίνη και η Κως.
Το πρόβλημα επιβεβαιώνει και η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, ενώ αποδίδει τα αίτιά του στην έλλειψη διαθέσιμων πόρων.
Η Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας διαθέτει δύο αεροπλάνα ειδικά μετασκευασμένα, ώστε να υλοποιούν ελέγχους για τις ενδείξεις των ραδιοβοηθημάτων. Ωστόσο, τα αεροσκάφη αυτά παραμένουν καθηλωμένα λόγω έλλειψης πόρων.
Το κόστος που απαιτείται να καταβληθεί για το μεν πρώτο αεροσκάφος είναι 35.000 ευρώ, ενώ για το δεύτερο 70.000 ευρώ. Το σχετικό κονδύλι εξασφαλίστηκε μόλις την περασμένη εβδομάδα.