iwannina

Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει η VIA EGNATIA. Η Ένωση Ξενοδόχων και η Περιφέρεια Ηπείρου ετοιμάζουν Οργανισμό προβολής του τόπου τους.Κ. Βλάχος και Γ. Τάσσος μίλησαν για τις πρωτοβουλίες που προωθούνται με στόχο η περιοχή να προσελκύσει περισσότερους ξένους επισκέπτες.

Προς τους υποψηφίους περιφερειάρχες και δημάρχους, πέρα από κόμματα και χρώματα απευθύνθηκε δημόσια ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ν. Ιωαννίνων Κώστας Βλάχος, τονίζοντας ότι «μέχρι και χθες αγνοούσαν ενδεχομένως ότι ο τουρισμός είναι η βαριά βιομηχανία του τόπου μας και ως τέτοια θα πρέπει να την αντιμετωπίσουμε»! Όπως είπε, η Ένωση είναι στη διάθεση κάθε υποψηφίου, προκειμένου να του παρέχει σημαντικές προτάσεις, πρωτοβουλίες και βοήθεια για την τουριστική προώθηση της περιοχής μας. «Προσπάθειά μας είναι να δημιουργήσουμε έναν φορέα ο οποίος θα έχει σχέση με την προώθηση τοπικών προϊόντων και του τουρισμού. Ο φορέας αυτός έχει εξασφαλίσει τα κεφάλαια και το κόστος λειτουργίας του για τρία χρόνια», κατέληξε.

Συνολικά 9.000 κλίνες υπάρχουν στο Νομό Ιωαννίνων, όπως ανέφερε με τη σειρά του το μέλος του Δ.Σ. της Ένωσης Ξενοδόχων Γιώργος Τάσσος. Η πληρότητα μέσα στα Γιάννενα φτάνει μάξιμουμ στο 30% σε ετήσια βάση, ενώ στους ορεινούς όγκους είναι 8% ετησίως. Δηλαδή, ένα μέσο κατάλυμα με 10 δωμάτια είναι γεμάτο συνολικά 35 ημέρες το χρόνο! Στο μεταξύ, λόγω της κρίσης οι τιμές των δωματίων έχουν μειωθεί σημαντικά. Αυτό μεταφράζεται σε πολύ μεγάλο οικονομικό πρόβλημα στην περιφέρεια αλλά και στα Γιάννενα, με τα ξενοδοχεία και τους ξενώνες να αντιμετωπίζουν έλλειψη ρευστότητας και να έχουν δυσχέρειες στην πληρωμή των υποχρεώσεών τους.

«Ζούμε σε ένα τόπο ο οποίος διαθέτει όλες τις μορφές τουρισμού που μπορεί κάποιος να ζητήσει. Μέχρι πρόσφατα είχαμε τους συμπατριώτες μας, όμως μετά άρχισε η κρίση. Ως Ένωση Ξενοδόχων λοιπόν τα τελευταία τέσσερα χρόνια βγαίνουμε στο εξωτερικό για να ανοίξουμε νέες αγορές. Διαπιστώνουμε δύο πράγματα. Πρώτα απ’ όλα ότι έχουμε όλα τα τουριστικά προϊόντα που οι ξένες αγορές ζητούν, ωστόσο κανείς δεν μας γνωρίζει σαν Ήπειρο και σαν Γιάννενα», σημείωσε ο κ. Τάσσος.
Όπως είπε, «το μέλλον μπορεί να είναι ευοίωνο εφόσον υπάρχουν συνεργασίες και συνέργειες με την καινούρια Περιφερειακή Αρχή, αλλά και με τις καινούριες Δημοτικές Αρχές σε επίπεδο Νομού». 

Για τον καλύτερο λοιπόν συντονισμό στον τομέα του τουρισμού, η Ένωση Ξενοδόχων μαζί με την Περιφέρεια προχωράει στην δημιουργία ενός Οργανισμού Προώθησης Τουρισμού, Τοπικών Προϊόντων και Μάρκετινγκ για την Ήπειρο πάνω στο πρότυπο ενός αντίστοιχου οργανισμού που δουλεύει εδώ και έξι χρόνια στην Χαλκιδική με πολύ θετικά αποτελέσματα. Τα χρήματα για την λειτουργία του είναι διασφαλισμένα από το ΕΣΠΑ 2014 – 20, επομένως, όπως σημείωσε ο κ. Τάσσος, «βρισκόμαστε σ’ έναν πολύ καλό δρόμο».

Η ονομασία VIA EGNATIA («Τουριστική Εγνατία») έχει δοθεί στη δεύτερη πρωτοβουλία στην οποία συμμετέχει η Ένωση Ξενοδόχων Ιωαννίνων. Αυτή υλοποιείται σε επίπεδο Βόρειας Ελλάδας και Ιονίων Νήσων για πέντε Περιφέρειες (Ιονίων Νήσων, Ηπείρου, Δυτ. Μακεδονίας, Κεντρ. Μακεδονίας και Θράκης).
Πρόκειται ουσιαστικά για μία εφαρμογή πλοήγησης για tablets, smart phones, iphones και άλλες παρόμοιες συσκευές. Σε δύο χρόνια περίπου όσοι τουρίστες θα μπαίνουν στη χώρα μας από τους 13 σταθμούς συνόρων της Βορείου Ελλάδας που είναι κάθετοι άξονες της Εγνατίας Οδού, απ’ τα λιμάνια Ηγουμενίτσας, Κέρκυρας, Θεσ/νίκης, Καβάλας, Αλεξανδρούπολης, απ’ τα αεροδρόμια κ.λ.π., θα παίρνουν την εφαρμογή αυτή δωρεάν και θα ενημερώνονται για τα επισκέψιμα σημεία που υπάρχουν σε κάθε περιοχή, για τα τοπικά προϊόντα, ενώ θα μπορούν να κάνουν κρατήσεις σε όποιο κατάλυμα επιθυμούν, να γεύονται τοπικά πιάτα και να μαθαίνουν για εκδηλώσεις που γίνονται κοντά στο σημείο όπου βρίσκονται.

Τέλος, πρωτοβουλίες έχουν αναληφθεί από την Ένωση Ξενοδόχων σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ηπείρου και για την λεγόμενη Μακροπεριφέρεια Αδριατικής και Ιόνια περιοχής, όπου επίσης προτείνεται μία αντίστοιχη εφαρμογή πλοήγησης όπως η VIA EGNATIA. Όπως ανέφερε ο κ. Τάσσος, «με τις εφαρμογές αυτές που ήδη έχουν δρομολογηθεί, με συναντήσεις που έχουμε κάνει στη Θεσσαλονίκη παρουσία του Υπουργού Βορ. Ελλάδος, θα δίνουμε την πληροφόρηση σε τουλάχιστον 30 εκατ. επισκέπτες το χρόνο, οι οποίοι θα μαθαίνουν για την Ήπειρο και για μας».

Ο κ. Τάσσος σημείωσε πάντως ότι χρειάζονται ειδικές δομές για να στηρίξουν όλη αυτή την προσπάθεια, προσθέτοντας ότι  «πρέπει να μπούμε σε άκρως επαγγελματικό επίπεδο σ’ αυτό που λέμε τουρισμός. Ως περιοχή έχουμε τις υποδομές να πάμε αρκετά ψηλά. Είμαστε στη Δυτική Ελλάδα και θα είμαστε η δυτική πύλη της χώρας σε επίπεδο οδικών δικτύων μέσω των δρόμων που κάνουν αυτή τη στιγμή η Αλβανία και τα Δυτικά Βαλκάνια. Εμείς ως Ήπειρος και μάλιστα τα Γιάννενα έχουμε δύο από τους τέσσερις σταθμούς συνόρων που έχει όλη η χώρα με την Αλβανία. Μετά από λίγα χρόνια θα δεχθούμε μεγάλο ρεύμα επισκεπτών από Βόρεια Ευρώπη που θα έρχονται στην Ελλάδα μέσω Αλβανίας και εμείς θα είμαστε το πρώτο τμήμα της χώρας που θα τους δέχεται».

Αυτός ο Οργανισμός Προώθησης Τουρισμού, Τοπικών Προϊόντων και Μάρκετινγκ για την Ήπειρο, το «cluster», όπως το χαρακτήρισαν τα μέλη της Ένωσης Ξενοδόχων, θα βγει στον αέρα ως τα τέλη της χρονιάς ή το αργότερο τον Μάρτιο του 2015 και από τα μέσα του επόμενου έτους θα λειτουργήσει, όπως διαβεβαίωσε ο Γ.Γ. Έρευνας και Τεχνολογίας σε πρόσφατη συνάντηση φορέων στο Υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης. Ο Οργανισμός θα είναι Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία και στόχος είναι να διαχειρίζεται όλα τα κονδύλια της Περιφέρειας και των Δήμων που διατίθενται για την τουριστική προώθηση της Ηπείρου .

vimanews.gr