Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η παραγωγή βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) έχει υπερτριπλασιαστεί το 2022 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA).

Η IATA εκτιμά ότι η παραγωγή SAF θα φτάσει τουλάχιστον τα 300 εκατομμύρια λίτρα φέτος, από μόλις 100 εκατομμύρια λίτρα το 2021. Αν και άλλες εκτιμήσεις της βιομηχανίας ανεβάζουν την ποσότητα SAF που παράγεται το 2022 έως και 450 εκατομμύρια λίτρα.

Όπως υπογραμμίζει οι εκτιμήσεις παραγωγής θέτουν τη βιομηχανία SAF στα «πρόθυρα μιας εκθετικής ικανότητας και αύξησης της παραγωγής», η οποία θα μπορούσε να οδηγήσει σε 30 δισεκατομμύρια λίτρα καυσίμου να παράγονται ετησίως έως το 2030 «με τις σωστές πολιτικές υποστήριξης» από κυβερνήσεις.

Το SAF, μπορεί να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα έως και 80% σε σύγκριση με τα παραδοσιακά καύσιμα αεριωθουμένων. Επί του παρόντος έχει συμβάλλει στο 65% της μείωσης των εκπομπών CO2 που απαιτούνται για την επίτευξη του καθαρού μηδενικού στόχου της αεροπορικής βιομηχανίας έως το 2050.

Για την επίτευξη αυτού του στόχου, εκτιμάται ότι θα πρέπει να παράγονται 450 δις λίτρα SAF ετησίως μέχρι το 2050.

Ο Willie Walsh, γενικός διευθυντής της IATA, είπε ότι οι αεροπορικές εταιρείες χρησιμοποίησαν «κάθε σταγόνα» SAF φέτος, παρά το γεγονός ότι τα καύσιμα ήταν πιο ακριβά και θα είχαν αγοράσει περισσότερα αν ήταν διαθέσιμα.

Μέχρι στιγμής, περίπου 450.000 εμπορικές πτήσεις έχουν χρησιμοποιήσει SAF το οποίο μπορεί να «πεταχτεί» και να αναμειχθεί με κανονικό καύσιμο τζετ.

«Αυτό καθιστά σαφές ότι είναι ένα ζήτημα προσφοράς και ότι οι δυνάμεις της αγοράς από μόνες τους δεν επαρκούν για να το λύσουν», υποστήριξε.

Οι κυβερνήσεις, που μοιράζονται τώρα τον ίδιο στόχο μηδενικού καθαρού 2050, πρέπει να θέσουν σε εφαρμογή ολοκληρωμένα κίνητρα παραγωγής για το SAF.

Είναι αυτό που έκαναν για την επιτυχή μετάβαση των οικονομιών σε ανανεώσιμες πηγές ηλεκτρικής ενέργειας και είναι αυτό που χρειάζεται η αεροπορία για να απελευθερώσει τον άνθρακα».

Μια σειρά αεροπορικών εταιρειών υπέγραψαν συμφωνίες προμήθειας SAF φέτος, ενώ πολλές έχουν δημιουργήσει επίσης νέες πλατφόρμες για εταιρικούς πελάτες και μεμονωμένους ταξιδιώτες για να συνεισφέρουν στο κόστος αγοράς του βιώσιμου καυσίμου.

Σε αυτές περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων η Virgin Atlantic,  η Air France-KLM και η British Airways. 

Εν τω μεταξύ, η IATA πρόκειται επίσης να συνεργαστεί με τον συνασπισμό εταιρειών ταξιδιών και τεχνολογίας Travalyst  για να δώσει στους επιβάτες έναν «συνεπή, ακριβή και ευρέως διαθέσιμο υπολογισμό» του αποτυπώματος άνθρακα από τα αεροπορικά ταξίδια.