Για την κυκλοφορία των νέων λεωφορείων, τις εργασίες στη νέα γραμμή του μετρό, τις αντίστοιχες εργασίες για το μετρό στη Θεσσαλονίκη, τις παρεμβάσεις στο ΒΟΑΚ, αλλά και τις αυτοψίες στην Πεντέλη, αναφέρθηκε μιλώντας στο ΕΡΤΝews ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας.

Ο Υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει η κυβέρνηση για την αποκατάσταση των ζημιών στα σχολεία και άλλες υποδομές που επλήγησαν από τις φωτιές, όπως και στις προβλέψεις για την ασφάλεια και την αποκατάσταση του κλειστού γυμναστηρίου της Νέας Πεντέλης. Αναγνώρισε ότι υπάρχουν ακόμα προβλήματα, αλλά υπογράμμισε ότι οι εργασίες προχωρούν, με στόχο τη λειτουργία των σχολείων εγκαίρως για την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Συγκεκριμένα δήλωσε: «Πήγα από την πρώτη στιγμή και πήγαμε ως κυβέρνηση αρκετές φορές, έτσι ώστε όχι μόνο να κάνουμε μια αποτύπωση και αποτίμηση της κατάστασης, αλλά να δρομολογήσουμε και την επίλυση των προβλημάτων που ανέκυψαν από την καταστροφική πυρκαγιά. Οι ζημιές στα σχολεία δεν είναι πολύ μεγάλες, αλλά είναι σε όλα τα σχολεία, μικρές ζημιές που αθροίζουν περίπου, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις στις 270.000 ευρώ. Από βαψίματα μέχρι κάποιες παρεμβάσεις. Όλες αυτές οι διαδικασίες θα υλοποιηθούν από τις Κτιριακές Υποδομές.

Οι εσωτερικές διαδικασίες μέχρι την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Από Δευτέρα ξεκινούν οι παρεμβάσεις για τους εσωτερικούς χώρους και για τους εξωτερικούς χώρους.

Ουσιαστικά βαψίματα θα γίνουν μέχρι τον Οκτώβριο. Διακριτή είναι η προσέγγιση στο κλειστό γυμναστήριο του Γυμνασίου και Λυκείου της Νέας Πεντέλης, γιατί εκεί ανήκει το κλειστό γυμναστήριο. Εκεί ο ιδιωτικός τομέας στα πλαίσια της εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης με δικούς του πόρους αναλαμβάνει την αποκατάσταση των ζημιών με μεταλλική κατασκευή και όχι ξύλινη σε ό, τι αφορά τη στέγη.

Αποτίμηση της κατάστασης θα γίνει τη Δευτέρα από τους μηχανικούς, ώστε να δούμε τη στατικότητα του φέροντα οργανισμού για να δούμε πόσο χρονικό διάστημα θα απαιτηθεί μετά για την ολοκλήρωση του έργου.
Εκτιμούμε για να γνωρίζουν οι συμπατριώτες μας ότι είναι περίπου στο εξάμηνο».

ΒΟΑΚ

Σε σχέση με τον ΒΟΑΚ, ο Σταϊκούρας τόνισε την ανάγκη άμεσης δράσης για την αντιμετώπιση των τροχαίων δυστυχημάτων μέχρι να ολοκληρωθεί ο νέος δρόμος, με παρεμβάσεις όπως αυτές που εφαρμόστηκαν στην Πατρών-Πύργου, που περιλαμβάνουν βελτιώσεις στο οδόστρωμα και χρήση προστατευτικών κολωνακίων. Αναγνώρισε τις δυσκολίες που υπάρχουν με τις απαλλοτριώσεις και την αργή πρόοδο των έργων, αλλά επιβεβαίωσε ότι γίνονται προσπάθειες για την επιτάχυνση των διαδικασιών.

Όπως ανέφερε: «Θα πάμε σε πρωτοβουλίες αντίστοιχες που έχουμε αυτόν που έχουμε υλοποιήσει στον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος και οι οποίες έχουν βοηθήσει τα δύο τελευταία χρόνια. Ο ετήσιος αριθμός δυστυχημάτων από 14 να πέσει στο ένα και το ένα είναι παραβίαση ΚΟΚ. Ουσιαστικά είναι κάποιες παρεμβάσεις στο οδόστρωμα και αρκετές παρεμβάσεις με χρήση αυτό που λέμε κολωνάκια. Έχουμε εντοπίσει τα σημεία σε συνεργασία με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και το επόμενο χρονικό διάστημα θα αναλάβουμε πρωτοβουλίες έτσι ώστε να υλοποιηθεί το έργο. Να πω όμως κάτι. Δεν αποφασίζεις τη μία μέρα και την άλλη μέρα υλοποιείται.

Θα κάνουμε γρηγορότερες διαδικασίες σήμερα, αλλά στο Πάτρα-Πύργος πήρε περίπου 15 – 16 μήνες για να ολοκληρωθεί η διαδικασία προκειμένου να μπουν τα κολωνάκια. Χρειάζεται διεθνής διαγωνισμός. Κόστισαν 30.000.000 ευρώ τα κολωνάκια στο Πάτρα-Πύργος».

Ο στόλος των λεωφορείων

Στην Αθήνα, ο Σταϊκούρας παρουσίασε το σχέδιο για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων με 950 νέα οχήματα μέχρι το καλοκαίρι του 2025. Δήλωσε πως: «Είχαμε πει και θα το επαναλάβω σήμερα ότι περίπου μέχρι το καλοκαίρι του 2025 θα κυκλοφορούν 950 καινούργια λεωφορεία στους δρόμους Αττικής. Τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία είναι ήδη στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Στην Αθήνα, για να περιοριστούμε στην Αθήνα, επί του παρόντος είναι τα 140, το θυμάμαι. Αυτά κυκλοφορούν τα βλέπουν οι πολίτες, τα αξιοποιούν οι πολίτες, τα χρησιμοποιεί η νεολαία και μάλιστα πάρα πολλές φορές με ενθουσιώδη τρόπο, γιατί όπως καταλάβατε έχει τη δυνατότητα να φορτίζει ο πολίτης. Είχα πει τον Ιούλιο ότι αξιολογείται από την ΟΣΥ η πρόταση της Εθνικής Leasing για να πάρουμε 400 λεωφορεία leasing.

Σήμερα στις 12 η ώρα υπογράφεται η σύμβαση για 300 νέα λεωφορεία, εκ των οποίων τα 100 είναι ηλεκτρικά, το 30% των οποίων από σήμερα που μιλάμε θα πρέπει να είναι στους δρόμους της Αθήνας το επόμενο τρίμηνο. Και το σύνολο του στόλου το επόμενο εξάμηνο. Από σήμερα μετρά αντίστροφα ο χρόνος για την παράδοση αυτών των λεωφορείων.