Το Βαρόμετρο Ξενοδοχειακού Τομέα, που διαμορφώνουν από κοινού η STR και η Cushman & Wakefield, επιβεβαιώνει την άνοδο του τουρισμού και της ξενοδοχειακής δραστηριότητας στην Ισπανία, με εξαιρετικά αποτελέσματα σε όλους τους δείκτες που δείχνουν αύξηση σε σχέση με τα στοιχεία για το πρώτο τρίμηνο του 2023.

Τα ξενοδοχεία της Ισπανίας πέτυχαν πληρότητα 68,5% μεταξύ Ιανουαρίου και Μαρτίου (+4,9% σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο του 2023), με τις μέσες ημερήσιες τιμές (ADR) να ανέρχονται σε 134,60 ευρώ (+11,7%) και τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) σε 92,10 ευρώ (+17,1%).

Όσον αφορά τους προορισμούς, τα Κανάρια νησιά βρέθηκαν στην κορυφή του πίνακα και για τους τρεις δείκτες. Δεδομένου ότι οι τρεις πρώτοι μήνες του έτους αποτελούν υψηλή περίοδο για τα νησιά, η πληρότητα έφτασε, όπως είναι λογικό, το 84,3%. Από την πλευρά τους, η ADR έφτασε τα 171,30 ευρώ και το RevPAR τα 144,40 ευρώ.

Τα στοιχεία αυτά αντιπροσωπεύουν σημαντική αύξηση σε σχέση με τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου του προηγούμενου έτους, που ανήλθαν σε 16,7% όσον αφορά την ADR και 22,2% όσον αφορά το RevPAR.

Το γεγονός ότι οι διακοπές του Πάσχα έπεσαν στον Μάρτιο επέτρεψε στα Κανάρια Νησιά να προσθέσουν τον εγχώριο τουρισμό στους συνήθεις διεθνείς επισκέπτες που έρχονται κατά τους χειμερινούς μήνες.

Αυξημένη πληρότητα 4,9% σε όλη την Ισπανία

Το Αλικάντε και η Μαρμπέλλα κατέγραψαν τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση της πληρότητας κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024, η οποία ανήλθε σε 15,3% και για τις δύο. Ακολούθησαν το Μπιλμπάο με 9,4% και η Κόρδοβα, με αύξηση περίπου 8,7%. Οι μόνοι προορισμοί που είδαν μια μικρή εξασθένηση της πληρότητας ήταν η Γρανάδα (-4%) και οι Βαλεαρίδες Νήσοι (-1,1%).

Σε απόλυτους όρους και με αύξηση 4,7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, τα Κανάρια νησιά βρέθηκαν στην κορυφή της κατάταξης με ένα εξαιρετικό ποσοστό 84,3%.

Διατηρώντας τις ισχυρές επιδόσεις του προηγούμενου έτους, η Μάλαγα κατέλαβε τη δεύτερη θέση με 76,2% και η Βαλένθια πέτυχε 75,1%. Από την πλευρά τους, η Βαρκελώνη και η Μαδρίτη σημείωσαν επίσης αύξηση κατά 1,9% και 6,6% αντίστοιχα, επιτυγχάνοντας πληρότητες 70%.

Οι προορισμοί που παρουσίασαν τα χαμηλότερα ποσοστά πληρότητας στην αρχή του έτους ήταν οι πιο παραθεριστικές τοποθεσίες, όπως η Μαρμπέλα (55%) και οι Βαλεαρίδες Νήσοι (49,2%).

Σύμφωνα με την Elvira Arjona, Account Manager Spain της STR, «Ο ξενοδοχειακός κλάδος επιβεβαιώνει τις θετικές προβλέψεις για το 2024 . Αυτό το πρώτο τρίμηνο παρείχε επιβεβαίωση της αύξησης της πληρότητας και, κατά συνέπεια, των εξαιρετικών επιπέδων ADR και RevPAR για μια περίοδο του έτους που θεωρείται χαμηλής προσέλευσης σε πολλές περιοχές».

Σύμφωνα με τον Albert Grau, εταίρο και συν-επικεφαλής της Cushman & Wakefield Hospitality Spain, «η τάση του πρώτου τριμήνου και οι κρατήσεις που καταγράφηκαν για την καλοκαιρινή εκστρατεία μας κάνουν αισιόδοξους όσον αφορά το 2024 στο σύνολό του.

Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με την άριστη επιχειρησιακή διαχείριση όσον αφορά τη βελτιστοποίηση των πόρων, δείχνουν προς ένα ιδιαίτερα θετικό κλείσιμο του έτους όσον αφορά τις αποδόσεις του τομέα».

Σημειώνεται ότι το Βαρόμετρο Ξενοδοχειακού Τομέα συγκεντρώνει στοιχεία από 1.200 ξενοδοχεία και περίπου 150.000 δωμάτια στην Ιβηρική Χερσόνησο. Είναι προϊόν συνεργασίας της STR, παγκόσμιου παρόχου συγκριτικών στοιχείων, αναλύσεων και γνώσεων της αγοράς που ειδικεύεται στον ξενοδοχειακό τομέα, και της Cushman & Wakefield Spain, διεθνούς ηγέτη στις υπηρεσίες ακινήτων.