Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) προτρέπει την 41η Συνέλευση του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) να αντιμετωπίσει κορυφαία ζητήματα του κλάδου, όπως:

  • Συμφωνία για έναν μακροπρόθεσμο φιλόδοξο στόχο (LTAG) για την απαλλαγή από τον άνθρακα της διεθνούς αεροπορίας σύμφωνα με τη δέσμευση της αεροπορικής βιομηχανίας να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές CO2 έως το 2050.
  • Ενίσχυση του ορόσημου συστήματος αντιστάθμισης και μείωσης άνθρακα για τη διεθνή αεροπορία (CORSIA) ως το μοναδικό οικονομικό μέτρο που χρησιμοποιείται από τις κυβερνήσεις για τη διαχείριση του αποτυπώματος άνθρακα της αεροπορίας.
  • Εφαρμογή διδαγμάτων από την οικονομικά και κοινωνικά επώδυνη καταστροφή της παγκόσμιας συνδεσιμότητας που προέκυψε από τις κυβερνητικές προσπάθειες να ελέγξει την εξάπλωση του COVID-19.

Οι σωστές αποφάσεις των κυβερνήσεων επιταχύνουν την ανάκαμψη

«Οι προσδοκίες του κλάδου για την 41η Συνέλευση του ICAO είναι φιλόδοξες αλλά ρεαλιστικές δεδομένων των προκλήσεων που αντιμετωπίζουμε, δήλωσε ο Willie Walsh, Γενικός Διευθυντής της IATA.

Για παράδειγμα, οι κυβερνήσεις πρέπει να μάθουν τα μαθήματα του COVID-19, ώστε η επόμενη πανδημία να μην οδηγήσει σε κλειστά σύνορα που θα φέρουν κοινωνικές και οικονομικές δυσκολίες.

Χρειαζόμαστε επίσης τις κυβερνήσεις να υποστηρίξουν τη δέσμευση του κλάδου για καθαρές μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050 με τη δική τους δέσμευση και τα αντίστοιχα μέτρα πολιτικής για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές.

Οι σωστές αποφάσεις των κυβερνήσεων μπορούν να επιταχύνουν την ανάκαμψη από τον COVID-19 και να ενισχύσουν τα θεμέλια για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες αερομεταφορές».

Η IATA έχει υποβάλει πάνω από 20 έγγραφα στην ημερήσια διάταξη της Συνέλευσης που καλύπτουν βασικούς τομείς πολιτικής και ρυθμίσεων, συμπεριλαμβανομένων των εξής:

Βιωσιμότητα

Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν δεσμευτεί για καθαρές μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050. Για να υποστηρίξει αυτή τη δέσμευση, η IATA ζητά από τις κυβερνήσεις να υιοθετήσουν ένα LTAG ίσης φιλοδοξίας που μπορεί να καθοδηγήσει τη συνεπή χάραξη πολιτικής παγκοσμίως.

Επιπλέον, η IATA προτρέπει τις κυβερνήσεις να ενισχύσουν το CORSIA ως το μοναδικό παγκόσμιο οικονομικό μέτρο για τη διαχείριση των διεθνών εκπομπών της αεροπορίας.

Αυτό σημαίνει αποφυγή νέων φόρων ή συστημάτων τιμολόγησης εκπομπών και την εξάλειψη της πληθώρας των διπλών μέτρων που έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια.

Καθώς το Sustainable Aviation Fuel (SAF) βρίσκεται στον πυρήνα της ενεργειακής μετάβασης των αερομεταφορών και αναμένεται να προσφέρει περίπου το 65% του μετριασμού των εκπομπών άνθρακα έως το 2050, η IATA καλεί τις κυβερνήσεις για συντονισμένα μέτρα πολιτικής για την παροχή κινήτρων στην παραγωγή.

Η IATA ζητά επίσης τη δημιουργία ενός παγκόσμιου συστήματος «βιβλίας και διεκδίκησης» που θα επιτρέψει την αποτελεσματικότερη απορρόφηση του SAF από τις αεροπορικές εταιρείες.

Διδάγματα από τον COVID-19

Η IATA καλεί τις κυβερνήσεις να είναι καλύτερα προετοιμασμένες για μελλοντικές καταστάσεις έκτακτης ανάγκης για την υγεία και να αποφύγουν την κατακερματισμένη απάντηση στον COVID-19.

Όπου τα μέτρα για τον COVID-19 εξακολουθούν να ισχύουν, αυτά πρέπει να επανεξεταστούν λαμβάνοντας υπόψη τα διδάγματα που αντλήθηκαν κατά τη διάρκεια του COVID-19 και να αξιολογηθούν σε σχέση με τις παγκόσμιες βέλτιστες πρακτικές.

Η πρόκληση είναι να επανεξεταστούν οι συστάσεις του ICAO CART, οι οποίες υποστήριξαν την αποκατάσταση της παγκόσμιας συνδεσιμότητας, με βάση τη βαθιά επιστημονική γνώση και κατανόηση που δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19.

Αυτό θα επιτρέψει ένα πλαίσιο ετοιμότητας για πανδημία που αποφεύγει το κλείσιμο των συνόρων με μια προσέγγιση που θα περιλαμβάνει πιο αναλογικά και διαφανή μέτρα διαχείρισης κινδύνου, κοινά πρότυπα για τα διαπιστευτήρια υγείας και καλύτερη επικοινωνία, συμπεριλαμβανομένης μιας κοινής πλατφόρμας για την ανταλλαγή δεδομένων σχετικά με μέτρα που εφαρμόζονται από τις κυβερνήσεις.

Απαιτείται ενισχυμένη συνεργασία και διάλογος σε παγκόσμιο, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο. Η IATA ζητά ηγετικό ρόλο από τον ICAO και τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), συμπεριλαμβανομένου ενός κεντρικού ρόλου για το πλαίσιο CAPSCA που βασίζεται σε ένα πρόγραμμα εργασίας που βρίσκεται σε εξέλιξη και παρακολουθείται.

Αυτό θα οδηγήσει σε μια εργαλειοθήκη αντιμετώπισης κρίσεων η οποία μπορεί να ενεργοποιηθεί όπως απαιτείται και να περιλαμβάνει τις υγειονομικές αρχές και τους ενδιαφερόμενους του κλάδου.

Άνθρωποι και ταλέντο

Η IATA καλεί για δράση σε μια σειρά ζητημάτων που σχετίζονται με τους ταξιδιώτες και όσους εργάζονται στον κλάδο των αερομεταφορών. Ειδικά:

  • Τα κράτη πρέπει να συμφωνήσουν ένα παγκόσμιο πλαίσιο για τον τρόπο με τον οποίο οι αερομεταφορές υλοποιούν την υποχρέωσή τους βάσει της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία.
    Η κανονιστική συνέπεια θα βοηθήσει τις αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια να εντοπίσουν τα εμπόδια στην προσβασιμότητα και να ανταποκριθούν στις ανάγκες των ταξιδιωτών με αναπηρίες με προβλέψιμες υπηρεσίες και διαδικασίες.
  • Απαιτείται η καθολική επικύρωση του Πρωτοκόλλου του Μόντρεαλ 2014 (MP 14) για την παροχή αποτελεσματικών αντικινήτρων για απείθαρχη συμπεριφορά παγκοσμίως. Ενώ το MP14 είναι σε ισχύ, μόνο 38 κράτη το έχουν επικυρώσει.
  • Απαιτείται εξέταση των υφιστάμενων περιορισμών στα ανώτατα όρια ηλικίας για τους πιλότους. Αυτό θα πρέπει να λάβει υπόψη τη νέα τεχνολογία και την αναδυόμενη επιστήμη.
    Η προσαρμογή αυτού του φραγμού στην απασχόληση θα μπορούσε να βοηθήσει να διασφαλιστεί το ταλέντο των πιλότων που απαιτείται για τη στήριξη της μελλοντικής ανάπτυξης.
  • Η IATA υποστηρίζει παγκόσμιες πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση των ανισορροπιών μεταξύ των φύλων στον αεροπορικό κλάδο και ενθαρρύνει όλους τους φορείς της αεροπορίας να συμμετάσχουν στην πρωτοβουλία της 25by2025.

Ασφάλεια και λειτουργίες

  • Η IATA υποστηρίζει την υποχρέωση των κρατών να εξετάζουν θέματα ασφάλειας της αεροπορίας και να συμβουλεύονται ειδικούς του κλάδου όταν ενεργοποιούν νέες υπηρεσίες όπως το 5G.
  • Η IATA καλεί τα κράτη να υποστηρίξουν ταχύτερες πρακτικές καθορισμού προτύπων στον ICAO και μια σταδιακή προσέγγιση για την εφαρμογή των προτύπων και των συνιστώμενων πρακτικών της ICAO (SARPs).
    Αυτό θα βοηθήσει τα SARP να συμβαδίζουν με τις εξελίξεις στην τεχνολογία, αποφεύγοντας παράλληλα τη σύγχυση που δημιουργείται όταν υπάρχουν καθυστερήσεις λόγω της πολυπλοκότητας των προκλήσεων των δοκιμών, της πιστοποίησης και της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Δεδομένα

Ένα συνονθύλευμα νόμων έχει εξελιχθεί παγκοσμίως για τη συλλογή, τη χρήση, τη μετάδοση και τη διατήρηση προσωπικών δεδομένων. Αυτά μπορεί να είναι αντιφατικά όταν οι αεροπορικές εταιρείες εκτελούν διεθνείς υπηρεσίες.

Η IATA καλεί τις κυβερνήσεις να εργαστούν μέσω του ICAO για να επιφέρουν συνέπεια και προβλεψιμότητα στους νόμους δεδομένων που ισχύουν για τις διεθνείς αεροπορικές μεταφορές.

Παγκόσμια πρότυπα καιεφαρμογή

Όπως τόνισε ο Willie Walsh, «τα παγκόσμια πρότυπα βρίσκονται στον πυρήνα μιας ασφαλούς, αποτελεσματικής και βιώσιμης βιομηχανίας αεροπορικών μεταφορών.

Αυτή η Συνέλευση του ICAO έχει τεράστιες ευκαιρίες για την προώθηση της απαλλαγής από τις ανθρακούχες αερομεταφορές, την προετοιμασία της βιομηχανίας για την επόμενη πανδημία, την προώθηση της ποικιλομορφίας των φύλων, τη βελτίωση των προσπελάσιμων αεροπορικών ταξιδιών και τη δυνατότητα ρύθμισης προτύπων ώστε να συμβαδίζει με την τεχνολογία.

Προσβλέπουμε στα κράτη που θα αντιμετωπίσουν αυτές και άλλες προκλήσεις ενώπιον της Συνέλευσης.

Η συμφωνία, ωστόσο, είναι μόνο η μισή λύση. Οι αποφάσεις που λαμβάνονται στη Συνέλευση πρέπει να εφαρμόζονται.

Το γεγονός ότι έχουμε μια πληθώρα περιβαλλοντικών φόρων όταν συμφωνήθηκε η CORSIA να είναι το μοναδικό παγκόσμιο οικονομικό μέτρο για τη διαχείριση των διεθνών εκπομπών δείχνει τη σημασία της αποτελεσματικής εφαρμογής».