Του Χάρη Ντιγριντάκη
Διευρύνει το εύρος της κερδοφορίας της φέτος η AEGEAN (ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.). Και τούτο διότι η εταιρεία θα παρουσιάσει το 2023 το πρώτο κερδοφόρο πρώτο εξάμηνο στην ιστορία της λειτουργίας της.
Μάλιστα η βελτίωση στο αποτέλεσμα του δεύτερου τριμήνου σε σχέση με το προηγούμενο έτος αναμένεται να είναι ποσοτικά τουλάχιστον αντίστοιχη με τη βελτίωση που σημειώθηκε στο πρώτο τρίμηνο του έτους.
Όπως υπογράμμισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της AEGEAN κ. Δημήτρης Γερογιάννης στο πλαίσιο της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης των Μετόχων, με δεδομένη την προσφορά επιπλέον 2 εκατ. θέσεων, κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους η εταιρεία μετέφερε συνολικά 6,7 εκατ. επιβάτες, 42% περισσότερους συγκριτικά με το εξάμηνο του 2022, προσφέροντας 8,7 εκατ. χιλιομετρικές θέσεις (34% περισσότερες θέσεις σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2022).
Εξίσου σημαντική είναι και η βελτίωση των συντελεστών πληρότητας που έφτασαν το 82% το πρώτο εξάμηνο του 2023 από 74% το 2022, φέρνοντας και σημαντικά υψηλοτέρα έσοδα ανά πτήση.
Στο αποτέλεσμα αυτό συντέλεσε, (πέραν της σύγκρισης με την αδύναμη αφετηρία του 2022) η διεύρυνση της δραστηριότητας της AEGEAN με 16 νέα δρομολόγια (και 27 μαζί με charter) στο εξωτερικό, αλλά και η ενίσχυση συχνότητας σε προορισμούς της Ιταλίας, Ισπανίας, Γερμανίας, Σκανδιναβίας, Ισραήλ, Αιγύπτου και Σαουδικής Αραβίας.
«Είναι χαρακτηριστικό της κάλυψης του δικτύου ότι πετάμε πλέον σε 11 προορισμούς στην Γαλλία, 13 στην Γερμάνια, 10 στην Ιταλία αλλά και 10 στην Ιβηρική χερσόνησο ενώ και στο δίκτυο της μέσης Ανατολής πετάμε πλέον σε 10 προορισμούς» επεσήμανε ο κ. Γερογιάννης.
Όπως σημείωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της AEGEAN «ήδη από τον Μάρτιο του 23, έχουμε ολοκληρώσει την αποπληρωμή του συνόλου των δανείων που έλαβε η εταιρεία κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Είναι μάλιστα λίγες οι εταιρείες στην Ευρώπη που έχουν καταφέρει κάτι αντίστοιχο. Επιπρόσθετα τον Ιούνιο παραλάβαμε αεροσκάφος Α320 neo χρησιμοποιώντας μόνο ταμειακά διαθέσιμα της Εταιρείας ενώ ταυτόχρονα αποπληρώσαμε ένα προϋπάρχουν δάνειο του 2020 για 1 A321 neo.
Έτσι τα ελεύθερα βαρών (μισθώσεων ή δάνειων) αεροσκάφη έφτασαν συνολικά τα 11 (2 Airbus neo, 6 Airbus CEO , 3 ATR 72 -600) από μόλις 4 στις 31/12/2019.
Είναι σημαντικό για τη διαμόρφωση του κόστους μας στο μέλλον όταν οι ταμειακές ροές μας το επιτρέπουν, σταδιακά φυσικά, να χτίζουμε ένα portfolio αεροσκαφών ελεύθερο βαρών ή κόστους μισθώσεων.
Συνολικά το 2023 έχουμε παραλάβει 7 νέα αεροσκάφη, ενώ 2 ακόμη αναμένονται τις επόμενες μέρες φτάνοντας τα 28 neo αεροσκάφη συνολικά μέχρι σήμερα».
Όπως πρόσθεσε το νέο Εκπαιδευτικό Κέντρο της AEGEAN και της CAE αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του έως το τέλος του 2023 και θα αποτελέσει ένα εξαιρετικά σύγχρονο κόμβο αεροπορικής εκπαίδευσης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Παράλληλα ξεκίνησε ήδη το 2023 νέος κύκλος υποτροφιών τόσο για πιλότους (40 ανά έτος) αλλά και μηχανικούς (40 ανά έτος), για την επόμενη τριετία για να υποστηρίξει με τον καλύτερο τρόπο την στρατηγική λελογισμένης ανάπτυξης της εταιρείας και των δυνατοτήτων της.
Καταλήγοντας ο κ. Γερογιάννης ανέφερε: «Επίσης πριν λίγες εβδομάδες υπογράψαμε με το αεροδρόμιο της Λάρνακας για τη δημιουργία ενός νέου μεγαλύτερου και ιδιαίτερα αναβαθμισμένου lounge στον χώρο των αναχωρήσεων που αναμένεται να λειτουργήσει λίγο πριν το τέλος του 2023».