Προβληματισμό προκαλεί η εικόνα που εμφανίζει η Ζάκυνθος σε σχέση με προηγούμενα χρόνια όσον αφορά στους δείκτες των τροχαίων δυστυχημάτων και ατυχημάτων που καταγράφηκαν το 2017 ευρισκόμενη στην 7η θέση.

Υπενθυμίζουμε πως το 2016 είχαμε την 11η θέση 2015 είχαμε τη 2η θέση, το 2014 την 44η, το 2013 την 19η και το 2012 την 6η θέση. Σε ότι αφορά στα υπόλοιπα νησιά του Ιονίου, η Λευκάδα κρατά τα σκήπτρα της πρωτιάς, ενώ στη ζώνη μέτριας επικινδυνότητας βρίσκεται η Κεφαλλονιά και χαμηλής η Κέρκυρα. Οι νομοί “πρωταθλητές” στον πίνακα επικινδυνότητας είναι τουριστικοί προορισμοί όπως η Λευκάδα, οι Κυκλάδες και η Χαλκιδική, ακόμα και η Φωκίδα. Για κάθε περιφερειακή ενότητα γίνεται αναγωγή της συμμετοχής κάθε είδους τροχαίου ατυχήματος και παθόντων σε σχέση με το σύνολο της χώρας και εν συνεχεία συσχετισμός με στοιχεία όπως: πληθυσμός, κυκλοφορούντα οχήματα, μήκος εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου.

Αυτό δείχνει η ετήσια έκθεση του Εργαστηρίου Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης, του Πολυτεχνείου Κρήτης που εκπόνησαν ο καθηγητής Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης, ο δρ. Μιχαήλ Νικολαράκης και ο μεταπτυχιακός ερευνητής Νικόλαος Γιανναράκης.

Επιπτώσεις στον τουρισμό
“Οι μεγάλοι τουριστικοί προορισμοί πρέπει να μπουν σε προτεραιότητα γιατί τα ατυχήματα δυσφημούν τη χώρα και οι τουρίστες στα ερωτηματολόγια που συμπληρώνουν ανεβάζουν την οδική ασφάλεια στις πρώτες θέσεις δυσαρέσκειας”, δήλωσε στην εφημερίδα μας ο κ. Ζοπουνίδης. Επιπροσθέτως εξέφρασε την άποψη ότι “το πρόβλημα των ατυχημάτων, όπως διαπιστώνεται κάθε χρόνο, μεταφέρθηκε στις περιοχές που το οδικό δίκτυο δεν είναι σε καλή κατάσταση και ιδιαίτερα στα νησιά όπου το καλοκαίρι δέχονται πολύ μεγάλο αριθμό τουριστών, κυκλοφορούν πολλά ενοικιαζόμενα δίκυκλα και το οδικό δίκτυο και άγνωστο στους ξένους”.
Τέλος, για τους ταχυμεταφορείς δικύκλων (delivery) που τραυματίζονται συνεχώς, πρέπει να θεσπισθεί ειδική κατηγορία επαγγελματικού διπλώματος, δελτίου καταλληλότητας, καθώς και ειδικός τύπος οχήματος που να τους παρέχει επιπλέον ασφάλεια.