varvitsiwths«Το ελκυστικό φορολογικό περιβάλλον, η υιοθέτηση παγκόσμιων κανόνων που προστατεύουν την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής και ευρωπαϊκής ναυτιλίας, η ναυτική εκπαίδευση και ο νέος ρόλος των ελληνικών λιμένων είναι κάποια από τα σημεία που οφείλουμε επικεντρωθούμε» υπογράμμισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης μιλώντας χθες,Τετάρτη, στο συνέδριο του Ιδρύματος «Μαρία Τσάκος» που συνδιοργανώθηκε με το forum capital link και διεξήχθη σε αίθουσα του Ιδρύματος Ευγενίδη. Το συνέδριο είχε θέμα τον ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας τον 21ο αιώνα και συμμετείχαν προσκεκλημένοι από τον ναυτιλιακό, τραπεζικό και ερευνητικό τομέα.

Αναλυτικόετρα κ. Βαρβιτσιώτης, κατά την ομιλία του, τόνισε ότι αισθάνεται υπερηφάνεια κάθε φορά που μιλάει ως Υπουργός για τον ρόλο της ναυτιλίας, καθώς αποτελεί «μοναδική ιστορία επιτυχίας για την εθνική οικονομία» ενώ «είναι», όπως είπε, «εμποτισμένη στο dna του Έλληνα». Τόνισε, δε, ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες σε αντίθεση με άλλους κλάδους είδαν την κρίση ως ευκαιρία και ανανέωσαν τον στόλο τους, με νέα υπερσύγχρονα πλοία, φιλικά προς το περιβάλλον και λιγότερο κοστοβόρα, αποδεικνύοντας ότι «μπορούν ακόμη και να κυριαρχήσουν σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον και υπό δύσκολες συνθήκες της ελληνικής οικονομίας».

Περιγράφοντας τον ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας τον 21ο αιώνα, ο κ. Βαρβιτσιώτης ανέφερε κάποια σημεία κλειδιά, όπως είπε, «που το κράτος οφείλει να διαφυλάξει για να δει τα οφέλη της ανάπτυξης της ναυτιλίας να διαχέονται στην ελληνική οικονομία». «Το ελκυστικό φορολογικό περιβάλλον, η υιοθέτηση παγκόσμιων κανόνων που προστατεύουν την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής και ευρωπαϊκής ναυτιλίας, η ναυτική εκπαίδευση και ο νέος ρόλος των ελληνικών λιμένων είναι κάποια από τα σημεία που οφείλουμε να επικεντρωθούμε», τόνισε σχετικά ο Υπουργός Ναυτιλίας.

Αναφορικά με το φορολογικό περιβάλλον ο κ. Βαρβιτσιώτης σημείωσε ότι την προηγούμενη εβδομάδα η κυβέρνηση ψήφισε την νομοθετική ρύθμιση που βελτιώνει το καθεστώς της οικειοθελούς συνεισφοράς της ναυτιλιακής οικογένειας, «προστατεύοντας με τον καλύτερο τρόπο το νομικό καθεστώς του απορρέει από το Σύνταγμα και κατέστησε την ελληνική ναυτιλία πρωταθλήτρια διεθνώς». Μάλιστα, άσκησε για ακόμη μία φορά κριτική σε όσους επιτίθενται σε αυτό το καθεστώς υιοθετώντας επιχειρήματα που ακούγονται διεθνώς από ανταγωνίστριες δυνάμεις. «Λειτουργώ ως εκπρόσωπος των εθνικών συμφερόντων της ναυτιλίας, του εθνικού μας κεφαλαίου κι ας δέχομαι έντονη κριτική τη στιγμή μάλιστα που διεθνώς χώρες παρέχουν κίνητρα για την προσέλκυση των ναυτιλιακών μας κεφαλαίων», τόνισε συγκεκριμένα.

Για τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό o Υπουργός Ναυτιλίας υπογράμμισε την πολύ καλή συνεργασία που έχει αναπτυχθεί, η οποία μάλιστα κορυφώθηκε, όπως ανέφερε, «με την υιοθέτηση της Διακήρυξης των Αθηνών που αποτυπώνει την βούληση να υιοθετούνται παγκόσμιοι κανόνες που δεν θα βλάπτουν την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής και ευρωπαϊκής ναυτιλίας». Υπογράμμισε, επίσης, ότι η Ελλάδα και το Υπουργείο Ναυτιλίας τηρούν στο ακέραιο τις συμβάσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, επιβεβαιώνοντας τον ενδυναμώνοντας τον ρόλο της Ελληνικής Ναυτιλίας.

Παράλληλα, εκτενή αναφορά έκανε στη ναυτική εκπαίδευση και τον στόχο του Υπουργείου Ναυτιλίας να προσελκυθούν περισσότεροι νέοι με υψηλά προσόντα στο επάγγελμα του ναυτικού. «Η μεγάλη δύναμη της ελληνικής ναυτιλίας είναι οι άνθρωποι της, που ασχολήθηκαν στην αρχή ως καπεταναίοι και στη συνέχεια, πολλοί από αυτούς, έγιναν επιτυχημένοι επιχειρηματίες της θάλασσας», είπε χαρακτηριστικά. Συμπλήρωσε, δε, ότι η πολιτική προτεραιότητα του Υπουργείου για το άμεσο μέλλον είναι η αναβάθμιση των υποδομών των Ακαδημιών του Εμπορικού Ναυτικού, ο εκσυγχρονισμός του εκπαιδευτικού εξοπλισμού και σε αυτή την προσπάθεια το Υπουργείο έχει ως σύμμαχο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, ιδρύματα όπως το «Ίδρυμα Ευγενίδη» και την απορρόφηση πόρων από το ΕΣΠΑ. Ταυτόχρονα, σημαντικό βήμα χαρακτήρισε την επικείμενη ιδιωτικοποίηση της ναυτικής εκπαίδευσης, που αρχικά θα αφορά κάποιες βαθμίδες της ναυτικής εκπαίδευσης και έπειτα τις υπόλοιπες.

Στη συνέχεια, ο κ. Βαρβιτσιώτης, αναφέρθηκε στον ρόλο των ελληνικών λιμανιών που θα αντικατοπτρίζουν την εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας, καθώς πρέπει να υπηρετούν τον κυρίαρχο στόχο των εξαγωγών και του διεθνούς εμπορίου και «όχι απλά να ικανοποιούν τις εσωτερικές ανάγκες της χώρας». Στο στόχο αυτό του Υπουργείου Ναυτιλίας, ο κ. Βαρβιτσιώτης, επεσήμανε ότι συμβάλλουν οι νέες επενδύσεις 230 εκατομμυρίων ευρώ που πρόκειται να πραγματοποιήσει η COSCO με τον Φιλικό Διακανονισμό, «που θα μετατρέψουν τον Πειραιά σε κορυφαίο λιμάνι της Νοτιανατολικής Ευρώπης».

Καταλήγοντας ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας θα συνεχίσει να στηρίζει την Ελληνική ναυτιλία και την κυρίαρχη συμβολή της στο νέο αναπτυξιακό μοντέλο της χώρας ώστε τα οφέλη να παραμένουν στην Ελλάδα, καθιστώντας τη χώρα διεθνές ναυτιλιακό κέντρο.