
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Η κυβέρνηση της Ολλανδίας δεν μπορεί να μειώσει τις πτήσεις στο αεροδρόμιο Schiphol χωρίς να ακολουθήσει τη διαδικασία ισορροπημένης προσέγγισης της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ).
Αυτό αποφάνθηκε σήμερα Παρασκευή το Ανώτατο Δικαστήριο, «τινάζοντας στον αέρα» προηγούμενη απόφαση του Εφετείου του Άμστερνταμ.
Η απόφαση που ακυρώθηκε, επέτρεπε στην κυβέρνηση των Κάτω Χωρών να εφαρμόσει δύο προτεινόμενα μέτρα για τη μείωση της ηχορύπανσης γύρω από το αεροδρόμιο.
Το 2022, το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε να ενισχύσει τα πρότυπα θορύβου και να προστατεύσει καλύτερα όσους ζουν γύρω από τον αερολιμένα από την ηχορύπανση. Ανακοίνωσε δύο μέτρα για να επιτευχθεί αυτό.
Την μείωση των ετήσιων μετακινήσεων πτήσεων σε 460.000 και τη μη ανοχή πλέον παραβιάσεων των προτύπων θορύβου.
Η κυβέρνηση ήθελε να εφαρμόσει αυτά τα μέτρα ενώ επεξεργαζόταν νέες νομικές ρυθμίσεις.
Φορείς από τον τομέα των αερομεταφορών υπέβαλαν αγωγές κατά αυτών των μέτρων, υποστηρίζοντας ότι παρακάμπτονται οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί στα σχέδια για συρρίκνωση.
Αναφέρθηκαν συγκεκριμένα στη διαδικασία ισορροπημένης προσέγγισης, σύμφωνα με την οποία ο αντίκτυπος ενός μέτρου στην επιχειρησιακή ικανότητα του εμπλεκόμενου αερολιμένα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν περιορισμένος και ότι το επιλεγμένο μέτρο πρέπει να είναι και οικονομικά αποδοτικό και αναλογικό.
Επισημαίνουν επίσης ότι η κυβέρνηση πρέπει να διαβουλεύεται με τα ενδιαφερόμενα μέρη και να υποβάλει το μέτρο στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Οπως αποφάσισε το Ανώτατο Δικαστήριο η διαδικασία ισορροπημένης προσέγγισης «δεν παρέχει τη βάση για τον αποκλεισμό από το πεδίο εφαρμογής της ένα προσωρινό και πειραματικό μέτρο που έχει ως αποτέλεσμα τον περιορισμό της πρόσβασης στην επιχειρησιακή ικανότητα ενός αεροδρομίου».
Τα δύο μέτρα για τη μείωση της ηχορύπανσης επηρεάζουν την επιχειρησιακή ικανότητα της Schiphol καθώς περιορίζει τις μετακινήσεις πτήσεων.
Οπως υπογραμμίζεται «το κράτος μπορεί, επομένως, να εισαγάγει τα προτεινόμενα μέτρα μόνο εάν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία ισορροπημένης προσέγγισης».