Σύνταξη: tourismtoday.gr

Φόροι και τέλη απειλούν τα φετινά αεροπορικά ταξίδια των Γερμανών για διακοπές σε διεθνείς προορισμούς, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα.
H κυβέρνηση προετοιμάζεται να επιβάλει πρόσθετους φόρους και τέλη, που αναμένεται να εκτινάξουν στα ύψη τις τιμές στις πτήσεις.

Σύμφωνα με τη Γερμανική Ένωση Αεροπορίας (BDL), η τρέχουσα οικονομική επιβάρυνση από φόρους και τέλη ανέρχεται ήδη σε 3,3 δις ευρώ και αναμένονται επιπλέον 1,2 δις μόνο για φέτος.
Αυτό μεταφράζεται σε πρόσθετο κόστος περίπου 30 ευρώ ανά εισιτήριο για τους Γερμανούς αλλά και τους άλλους ταξιδιώτες που πετούν από τα αεροδρόμια της χώρας.

Η BDL ανησυχεί για τις πιέσεις και ζητά μέτρα

Ο Jens Bischof, πρόεδρος της BDL (διευθύνων σύμβουλος Eurowings), έχει εκφράσει ανησυχίες για τη συνεχιζόμενη οικονομική πίεση στις αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια, προτρέποντας τη ομοσπονδιακή κυβέρνηση να λάβει μέτρα για τη μείωση του λειτουργικού κόστους, όπως:

  • Κατάργηση του αυξημένου φόρου εναέριας κυκλοφορίας που εφαρμόστηκε πέρυσι.
  • Επανεξέταση της προγραμματισμένης εθνικής ποσόστωσης ανάμειξης για βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα, η οποία θα τεθεί σε ισχύ το 2026.

Ο συνδυασμός των αυξανόμενων φόρων εναέριας κυκλοφορίας, τελών αεροναυτιλίας -ως συνέπεια του COVID-19- η άνοδος στο κόστος ελέγχου ασφαλείας και η υποχρεωτική βιώσιμη χρήση καυσίμων πρόκειται να προσθέσει σημαντικά έξοδα στον κλάδο.

“Κάτω” η Γερμανία σε αεροπορικά ταξίδια

Η υψηλή φορολογία έχει αναγνωριστεί ως σημαντικός παράγοντας που συμβάλλει στην αργή ανάκαμψη της αεροπορικής αγοράς στη Γερμανία, ιδιαίτερα σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Ο όγκος των εσωτερικών πτήσεων και των απευθείας συνδέσεων -ειδικά από αερομεταφορείς χαμηλού κόστους- δεν έχει ανακάμψει τόσο δυναμικά στη Γερμανία μετά την πανδημία όσο σε πολλές άλλες χώρες της Ευρώπης.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της BDL, ενώ η Ευρώπη βιώνει πρωτοφανή επίπεδα αεροπορικών ταξιδιών, η Γερμανία υστερεί.

  • Πέρυσι, η συνολική χωρητικότητα εναέριας κυκλοφορίας στα γερμανικά αεροδρόμια έφτασε μόνο το 86% των επιπέδων πριν από την πανδημία, ενώ η υπόλοιπη Ευρώπη πέτυχε το 104%.
  • Οι προβλέψεις για την ερχόμενη καλοκαιρινή περίοδο υποδηλώνουν μια μικρή βελτίωση, με εκτιμήσεις 91% για τη Γερμανία έναντι 109% για την υπόλοιπη Ευρώπη.

Οι διεθνείς αεροπορικές εταιρείες έχουν δείξει απροθυμία να εισέλθουν στη γερμανική αγορά, οδηγώντας σε συρρίκνωση και τους εγχώριους αερομεταφορείς.
Για παράδειγμα, η Lufthansa ανέφερε πτώση 3,1% σε επιβάτες στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, το μεγαλύτερο στη Γερμανία, που οφείλεται στη μείωση των πτήσεων που προσφέρει η αεροπορική εταιρεία.