Του Χάρη Ντιγριντάκη

Black Out στα πληροφοριακά συστήματα, στα Ελληνικά Ταχυδρομεία προκάλεσε κακόβουλο λογισμικό γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα να αναστείλουν τα ΕΛΤΑ προσωρινά και για λόγους πρόληψης και ασφάλειας, μέρος των υπηρεσιών που προσφέρουν.

Η άμεση αντίδραση και οι ενέργειες των αρμοδίων υπηρεσιακών λειτουργιών των ΕΛΤΑ, όπως αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της, περιόρισαν και απέτρεψαν επέκταση της επίθεσης.

Παράλληλα τα ΕΛΤΑ, ενημέρωσαν άμεσα και συνεργάζονται στενά με όλες τις συναρμόδιες κρατικές αρχές, καθώς και με ΙΤ εταιρείες ειδικών στην κυβερνοασφάλεια.

Η εταιρεία σε αυτό το πλαίσιο και για λόγους πρόληψης και ασφαλείας μέχρι να ολοκληρωθούν όλες οι επιβεβλημένες ενέργειες, αποφάσισε την απομόνωση ολόκληρου του Data Center της, γεγονός που επηρεάζει από χθες συγκεκριμένες εμπορικές λειτουργίες.

Συγκεκριμένα, και μέχρι την αποκατάσταση του προβλήματος από τα φυσικά καταστήματα των ΕΛΤΑ δεν εξυπηρετούνται οι εισπράξεις λογαριασμών, η αποστολή αλληλογραφίας και οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες.

Οι παραπάνω λειτουργίες ωστόσο, πλην των χρηματοοικονομικών εξυπηρετούνται κανονικά από την ΕΛΤΑ Courier.

Αντίστοιχα οι καταναλωτές μπορούν να επισκεφτούν τα καταστήματα εάν έχουν λάβει ειδοποίηση για επίδοση γράμματος ή δέματος.

Όσον αφορά την καταβολή των συντάξεων, τα ελληνικά ταχυδρομεία ενημερώνουν ότι, «όλες οι συντάξεις θα καταβληθούν στους δικαιούχους στην ώρα τους».

Αντίστοιχα κάθε δυνατή προσπάθεια καταβάλλεται, ώστε «να καταβληθούν στην ώρα τους και τα επιδόματα».

Παράλληλα, οι λογαριασμοί και η αλληλογραφία των ΔΕΚΟ, δεν επηρεάζονται και εξυπηρετούνται κανονικά.

Εν τω μεταξύ, η θυγατρική, ΕΛΤΑ Courier, λειτουργεί κανονικά καθώς τα συστήματα της δεν επηρεάστηκαν από το περιστατικό κυβερνοεπίθεσης στη μητρική εταιρεία.

Τόσο τα καταστήματα όσο και το δίκτυο της ΕΛΤΑ Courier παραμένουν ενεργά επιτρέποντας στους πελάτες της:

  • Να στέλνουν και να παραλαμβάνουν δέματα και φακέλους απρόσκοπτα μέσα από την υπηρεσία «Πόρτα-Πόρτα».
  • Nα στέλνουν αντικείμενα στο εξωτερικό με τις υπηρεσίες “Express Mail Service”, “Special Priority Mail” και “Fast Parcel Service”.
  • Να προγραμματίζουν τις αποστολές τους.
  • Να ελέγχουν την εξέλιξη της παραγγελίας τους.
  • Να έχουν όλη την εικόνα της συνεργασίας τους με την ΕΛΤΑ Courier μέσα από το app