Σύνταξη: tourismtoday.gr

Μαζική αύξηση στις καταγγελίες σχετικά με τις δραστηριότητες στα διαδικτυακά ταξιδιωτικά πρακτορεία, σημειώνεται στην Βρετανία.

Σύμφωνα με Διεθνές Κέντρο Καταναλωτών Ηνωμένου Βασιλείου (UKICC) η αύξηση ανέρχεται σε 83% από έτος σε έτος τους πρώτους τρεις μήνες του 2022 και χαρακτηρίζεται ως «τεράστιο χάος».

Μία από τις πιο αξιοσημείωτες τάσεις από την αναφορά δεδομένων του πρώτου τριμήνου 2022 του UKICC (από τον Ιανουάριο έως το τέλος Μαρτίου 2022) ήταν ο μεγάλος αριθμός παραπόνων των καταναλωτών του Ηνωμένου Βασιλείου σχετικά με τις διαδικτυακές δραστηριότητες ταξιδιωτικών πρακτορείων.

Η αύξηση τέτοιων καταγγελιών σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021, σήμαινε ότι τα κρούσματα αυξήθηκαν από 301 σε 552.
Τα περισσότερα αφορούσαν κρατήσεις πτήσεων και έγιναν μέσω διαδικτυακών διαμεσολαβητών και όχι απευθείας με αεροπορικές εταιρείες.

«Το COVID-19 είχε εντοπίσει από πριν το συγκεκριμένο πρόβλημα για τους καταναλωτές του Ηνωμένου Βασιλείου, αλλά η πανδημία το έχει επιδεινώσει επειδή ο αριθμός των καταναλωτών που επηρεάζονται έχει αυξηθεί σημαντικά, επισημαίνει για το θέμα η Laura Johnston, Σύμβουλος Καταναλωτών στο UKICC.

Οι καταναλωτές προσφεύγουν μαζικά σε εμάς, καθώς ορισμένοι περιμένουν ακόμη τα χρήματά τους πίσω από πτήσεις που ακυρώθηκαν προς την αρχή της πανδημίας.

Ο νόμος (Κανονισμός για τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών 261/2004) ορίζει ότι οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να επιστρέψουν τα χρήματα τους στους επιβάτες εντός επτά ημερών εάν ακυρωθεί η πτήση τους. Αλλά το πρόβλημα είναι ότι οι αεροπορικές εταιρείες συνήθως δεν αντιμετωπίζουν κατευθείαν τους επιβάτες .

Οι μεσάζοντες κρατήσεων δεν διέπονται από τους ίδιους νόμους, επομένως δεν έχουν κίνητρο να βοηθήσουν.

Η κατάσταση έχει δημιουργήσει ένα τεράστιο χάος που στερεί από τους Βρετανούς καταναλωτές τα δικαιώματα τους».