Το αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου εξυπηρέτησε περισσότερους από 5,7 εκατομμύρια επιβάτες τον Φεβρουάριο, σημειώνοντας αύξηση 7% στην κίνηση προς τις ΗΠΑ και τον Καναδά.

Αν και ο συνολικός αριθμός των επιβατών μειώθηκε κατά 1,5% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, το αεροδρόμιο διατήρησε τον μέσο ημερήσιο αριθμό επιβατών πάνω από 200.000 για 12ο συνεχόμενο μήνα.

Η χειμερινή περίοδος παρουσίασε έντονο ενδιαφέρον για ταξίδια αναψυχής, με τις Καραϊβικές Νήσους, την Ιταλία και την Ελλάδα να συγκαταλέγονται στις πιο δημοφιλείς επιλογές.

Παράλληλα, αυξημένα ποσοστά πληρότητας καταγράφηκαν σε πτήσεις προς παγκόσμια επιχειρηματικά κέντρα, όπως το Δελχί, το Ντουμπάι, η Βομβάη και το Ριάντ.

Επενδύσεις και πιλοτικά προγράμματα για τη βελτίωση των ταξιδιών

Έναν μήνα μετά την ανακοίνωση των σχεδίων ανάπτυξης του Χίθροου, βρίσκονται σε εξέλιξη αρχικές προτάσεις για ιδιωτικά χρηματοδοτούμενη επέκταση, οι οποίες θα παρουσιαστούν στην κυβέρνηση το καλοκαίρι.

Παράλληλα, το Χίθροου ξεκίνησε πιλοτικό πρόγραμμα “one stop security” τον Φεβρουάριο, σε συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου και τη Διοίκηση Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ (TSA). Το πρόγραμμα στοχεύει στη βελτίωση της ταξιδιωτικής εμπειρίας, επιτρέποντας πιο απρόσκοπτες μεταφορές για επιβάτες από τη Βόρεια Αμερική προς άλλους διεθνείς προορισμούς.

Περιβαλλοντική πρόοδος και βιωσιμότητα

Σύμφωνα με την έκθεση βιωσιμότητας του 2024, το αεροδρόμιο μείωσε τις εκπομπές άνθρακα κατά 7,5% στον αέρα και 15% στο έδαφος σε σχέση με το 2019, ενώ παράλληλα κατέγραψε ιστορικά υψηλούς αριθμούς επιβατών. Το αεροδρόμιο συνεχίζει να τηρεί τα όρια ατμοσφαιρικής ρύπανσης και να μειώνει τις πτήσεις που καθυστερούν τη νύχτα.

Επιπλέον, το Χίθροου στοχεύει σε 3% χρήση βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) το 2025, ξεπερνώντας κατά μία ποσοστιαία μονάδα τον κυβερνητικό στόχο.

Ο CEO του Χίθροου, Thomas Woldbye, δήλωσε:

“Ακόμη και σε έναν παραδοσιακά ήσυχο μήνα όπως ο Φεβρουάριος, παρατηρήσαμε συνεχή και αυξανόμενη ζήτηση για πτήσεις και εξαγωγές μέσω του αεροδρομίου. Ως πύλη ανάπτυξης του Ηνωμένου Βασιλείου, πρέπει να ανταποκριθούμε σε αυτή τη ζήτηση, χωρίς να παρεκκλίνουμε από τη στρατηγική μας για απανθρακοποίηση και μείωση του θορύβου. Η επίτευξη του καθαρού μηδενικού ισοζυγίου άνθρακα, ενώ αναπτυσσόμαστε, παραμένει ζωτικής σημασίας.”