Η ξενοδοχειακή βιομηχανία της Ισπανίας έχει αντιστοιχίσει τα επίπεδα εσόδων και τιμών του 2019 με την πρόκληση να συνεχίσει να βελτιώνει τις ξενοδοχειακές της πληρότητες. Αυτό αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου της Συνομοσπονδίας Ξενοδοχειακών & Τουριστικών Καταλυμάτων της χώρας.

Πέρυσι, τα ισπανικά ξενοδοχεία κατέγραψαν μέση ημερήσια τιμή που κυμαινόταν γύρω στα 133 ευρώ, πάνω από το επίπεδο της πανδημίας, με συνολική μέση πληρότητα 67,7%, ποσοστό που αναμένεται να ανακάμψει τους επόμενους μήνες και να ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα.

Η ανάκαμψη της ισπανικής ξενοδοχειακής βιομηχανίας όσον αφορά στα έσοδα και στις τιμές είναι ουσιαστικά πλήρης σε σχέση με τα στοιχεία του 2019 στη συντριπτική πλειονότητα των προορισμών, αν και η πληρότητα εξακολουθεί να είναι κατά μέσο όρο επτά ποσοστιαίες μονάδες κάτω από εκείνη που επιτεύχθηκε εκείνο το έτος εν αναμονή της πλήρους ανάκαμψης.

Η Βαρκελώνη “νικητής” στα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο

Μεταξύ των προορισμών, η Βαρκελώνη κατάφερε να κλείσει τη χρονιά με πολύ θετικά στοιχεία σε όλους τους δείκτες με αύξηση στα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) 170% σε σχέση με το 2021, φτάνοντας τα 109 ευρώ. Ως συνήθως, η Mαρβέγια συνεχίζει να ηγείται της κατάταξης στη μέση τιμή ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) και τη μέση ημερήσια τιμή (ADR), με 292 ευρώ και 204 ευρώ, αντίστοιχα.

Τα στοιχεία δείχνουν πώς η μέση πληρότητα στα ισπανικά ξενοδοχεία ήταν 67,7% για το σύνολο του έτους, μια βελτίωση 53% σε σχέση με πέρυσι. Ωστόσο, εξακολουθεί να είναι 10% κάτω από το ποσοστό του 2019 (74,7%).

Με την άφιξη των ταξιδιωτών, μετά το μεγάλο διάλειμμα που προκάλεσε η πανδημία, ο κλάδος κατάφερε να αυξήσει τη μέση τιμή ανά δωμάτιο και, μαζί με αυτήν, τα συνολικά έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο. Ο δείκτης RevPAR στην Ισπανία ήταν 90,1 € (+84% σε σύγκριση με το κλείσιμο του 2021 και 2% περισσότερο από το 2019) ενώ το ADR έφτασε τα 133 ευρώ (+20% σε σύγκριση με το 2021 και +12% σε σύγκριση με το 2019).

Η απο-εποχικότητα είναι πραγματικότητα σε προορισμούς όπως η Costa del Sol, όπως φαίνεται από αυτόν τον υψηλό μέσο όρο το 2022, αν και η Marbella βρίσκεται πίσω με 62%, αν και με καλά στοιχεία σε μέση τιμή και εισόδημα. Την Μάλαγα ακολουθούν στην κατάταξη τα Κανάρια Νησιά και η Βαλένθια, με πληρότητα 74%.

Από την πλευρά της, η Βαρκελώνη κατέγραψε τη μεγαλύτερη αύξηση πληρότητας σε σύγκριση με το 2021 με 76% περισσότερες, ενώ και η Μαδρίτη σημείωσε αξιοσημείωτη άνοδο 58%. Και οι δύο πόλεις επωφελήθηκαν από την αύξηση των διεθνών αφίξεων τουριστών.

Καθ’ όλη τη διάρκεια του 2022, αφού ακυρώθηκαν οι περιορισμοί στην κινητικότητα, ήταν δυνατό να επιβεβαιωθεί ότι η διεθνής ζήτηση για ισπανικούς προορισμούς ήταν υψηλή.

Αυτή η άφιξη ταξιδιωτών έδωσε επίσης τη δυνατότητα στις μέσες τιμές των δωματίων να φτάσουν τα 133 ευρώ κατά μέσο όρο, ποσοστό που είναι 20% υψηλότερο από το 2021 και έως και 12% υψηλότερο από το 2019.

Οι ειδικοί διαβεβαιώνουν ότι η ζήτηση είναι ισχυρή και ότι η αύξηση των τιμών υποκινείται από τον πληθωρισμό, υψηλός στην Ισπανία, όπως και στις κύριες αγορές προέλευσης, όπως η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Η Mαρβέγια είναι ο προορισμός με την υψηλότερη ADR, που φτάνει τα 292 ευρώ. Ακολουθούν οι Βαλεαρίδες Νήσοι (172 ευρώ), η Βαρκελώνη (153 ευρώ), οι Κανάριοι Νήσοι και η Μαδρίτη (και οι δύο 133 ευρώ). Από την άλλη, οι πόλεις με τις χαμηλότερες τιμές είναι η Γρανάδα (88 ευρώ) και η Σαραγόσα (66 ευρώ).

Η μεγάλη βελτίωση στην πληρότητα, αν και δεν έφτασε τα επίπεδα του 2019, επέτρεψε στη μέση τιμή ανά διαθέσιμο δωμάτιο να διπλασιαστεί σε σχέση με το 2021 στην πρωτεύουσα, Μαδρίτη (88 ευρώ, +110%), καθώς και στη Βαρκελώνη (109 ευρώ, +170%) ).

Στον μέσο όρο για την Ισπανία, ο δείκτης RevPAR των 90,1 € αντιπροσωπεύει 84% περισσότερο από το 2021 και μάλιστα σχεδόν 2% περισσότερο από το 2019. Οι προορισμοί με το υψηλότερο RevPAR είναι η Marbella (181 ευρώ), η Βαρκελώνη (109 ευρώ) και οι Βαλεαρίδες Νησιά (109 ευρώ) ακολουθούν τα Κανάρια Νησιά (98 ευρώ) και η Μάλαγα (97 ευρώ).

Τα δεδομένα δείχνουν ότι οι προορισμοί διακοπών ανακτούν πολύ γρήγορα τα στοιχεία πριν από την πανδημία, ενώ στις ισπανικές πόλεις όπου το τμήμα τουρισμού MICE έχει μεγαλύτερη βαρύτητα, θα χρειαστεί λίγος περισσότερος χρόνος για να ανακτηθούν τα προηγούμενα επίπεδα εσόδων.