Νίκη για την Boeing συνιστά η απόφαση του αμερικανικού υπουργείου Εμπορίου ότι η καναδική Bombardier έλαβε κρατικές επιδοτήσεις και πώλησε στην αμερικανική αγορά αεροσκάφη τύπου CSeries χαμηλότερα του κόστους, σε μία κίνηση που πιστοποιεί πλέον την επιβολή δασμών 300% στις εισαγωγές επιβατικών αεροσκαφών της καναδικής εταιρείας.
Η εξέλιξη αυτή εντείνει τη διένεξη μεταξύ των δύο βιομηχανιών και κατ’ επέκταση κλιμακώνει την εμπορική ένταση ανάμεσα στις ΗΠΑ και στον Καναδά.
Η διαμάχη άρχισε το 2016 μετά την πώληση αεροσκαφών τύπου CSeries στη Delta Air Lines. H Βοeing ισχυρίστηκε ότι η Delta κατέβαλε 20 εκατ. δολάρια για κάθε αεροσκάφος, πολύ χαμηλότερα του εκτιμώμενου κόστους των 33 εκατ. δολαρίων και της τιμής που η Bombardier χρεώνει στον Καναδά.
Το υπουργείο Εμπορίου των ΗΠΑ συνέστησε για πρώτη φορά την επιβολή δασμών στα αεροσκάφη CSeries της Bombardier φέτος το φθινόπωρο, αφότου η Boeing διαμαρτυρήθηκε για τις πρακτικές της Bombardier.
H καναδική εταιρεία, από την πλευρά της, ανακοίνωσε ότι είναι «άκρως δυσαρεστημένη» από την απόφαση, επισημαίνοντας ότι το αμερικανικό υπουργείο Εμπορίου δεν λαμβάνει υπ’ όψιν την κοινή πρακτική των κατασκευαστών αεροσκαφών να προσφέρουν χαμηλότερες τιμές στους πελάτες που κάνουν πρώτοι παραγγελία.
Ωστόσο, η Διεθνής Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ έχει προγραμματίσει να επανεξετάσει το θέμα και να λάβει οριστική απόφαση τον Φεβρουάριο, όταν θα κλείσει και την έρευνα για τις πρακτικές της καναδικής εταιρείας, σχετικά με το εάν η Boeing έχει πληγεί από τις πρακτικές της Bombardier.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Delta δήλωσε ότι η αεροπορική εταιρεία του δεν θα πληρώσει τους δασμούς, χαρακτηρίζοντάς τους παράλογους.
Η Delta, που αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία των ΗΠΑ, εξήγησε ότι επέλεξε τα αεροσκάφη της Bombardier επειδή η Boeing δεν προσφέρει εναλλακτική λύση στον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους.