του Χάρη Ντιγριντάκη
Σε αχαρτογράφητα νερά κινδυνεύει να οδηγηθεί η Συντήρηση των Τραίνων του ΟΣΕ. Και τούτο διότι σκληρό πόκερ συνεχίζει να παίζεται μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και των Ιταλών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με μήλον της έριδος την υπό πώληση Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΤΤΥ ή ROSCO).
Σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ αποφάσισε να δώσει και νέα παράταση για την κατάθεση βελτιωμένης προσφοράς εξαγοράς της ΕΕΣΣΤΥ, με τη νέα ημερομηνία να ορίστηκε η 10η Μαΐου.
Υπενθυμίζεται ότι, το ΤΑΙΠΕΔ έχει ζητήσει από την ferrovie τον μοναδικό ενδιαφερόμενο της ΕΕΣΣΤΥ, την κατάθεση βελτιωμένης προσφοράς.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ καλείται να ανεβάσει την αρχική της προσφορά προς το Ταμείο για την αγορά της εταιρείας η οποία λέγεται ότι ήταν κοντά στα 8,5 εκατ. ευρώ, όμως η αποτίμηση της εταιρείας σύμφωνα με τους δύο ανεξάρτητους αποτιμητές για την της αξία της Rosco, Grand Thorton και KPMG, ανέρχεται στα 18,5 εκατ. ευρώ και 23 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Σύμφωνα με πληροφορίες μια τιμή γύρω στα 21 εκατ. ευρώ ( 20,75 εκατ. ευρώ ο μέσος όρος των αποτιμητών) θα έδινε το «πράσινο φως» από πλευράς Ταμείου, όμως ο δρόμος είναι στρωμένος με αγκάθια.
Αιτία του μπρα ντε φερ μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και Ιταλών είναι οι αναγκαίες μετατάξεις μέρους του προσωπικού της εταιρείας Συντήρηση των Τραίνων προοπτική που θα απομειώσει τα λειτουργικά έξοδα της εταιρείας, όπως και το επιπλέον κόστος που δημιουργούν ο 13ος και 14ος μισθός.
Τέλος ιδαιτέρως συγκρατημένες εμφανίζονται οι προσδοκίες της σιδηροδρομικής αγοράς, η οποία δεν αποκλείει και νέα παράταση, για το εύρος της βελτιωμένης προσφοράς που, ενδεχομένως, θα καταθέσει η ιταλικών συμφερόντων ΤΡΑΙΝΟΣΕ.