Οι ρωσικές αεροπορικές εταιρείες θα στερηθούν τις επιδοτήσεις εάν δεν μπορούν να μεταφέρουν το 80% του περυσινού αριθμού επιβατών – η κυβέρνηση δημοσίευσε μια φόρμουλα σύμφωνα με την οποία οι αερομεταφορείς θα λαμβάνουν κρατική υποστήριξη.

Το κυβερνητικό διάταγμα για την έγκριση των κανόνων για τη χορήγηση επιδοτήσεων σε ρωσικές αεροπορικές εταιρείες από τον ομοσπονδιακό προϋπολογισμό το 2022 δημοσιεύτηκε στην επίσημη πύλη νομικών πληροφοριών. Το έγγραφο είναι ένα σύνολο κανόνων και τύπων σύμφωνα με τους οποίους θα υπολογιστεί η πληρωμή για την επιστροφή των λειτουργικών εξόδων για κάθε μεταφορέα.

Υποτίθεται ότι χάρη σε αυτήν την επιδότηση, οι μεταφορείς θα μπορούν να διατηρήσουν την επιβατική κίνηση.

Αναμένεται αποζημίωση ύψους 1,11 ρούβλια ανά επιβάτη-χιλιόμετρο στις γραμμές εσωτερικού. Δηλαδή, για παράδειγμα, για κάθε επιβάτη σε μια πτήση, για παράδειγμα, Μόσχα – Αικατερινούπολη, ο αερομεταφορέας θα λάβει επιδότηση ύψους περίπου 1600 ρούβλια.

Ο τύπος για τον υπολογισμό της επιδότησης βασίζεται στον προβλεπόμενο τζίρο επιβατών του αερομεταφορέα στα δρομολόγια εσωτερικού για τον Απρίλιο-Οκτώβριο, όχι συνολικά, αλλά σε μηνιαία βάση. Και αυτό το ποσοστό θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 90% του ίδιου αριθμού πέρυσι.

Το έγγραφο αναφέρει επίσης ότι εάν η αεροπορική εταιρεία τελικά δεν φτάσει το 80% της δηλωμένης προγραμματισμένης κίνησης, τότε η επιδότηση πρέπει να επιστραφεί.

Σε όλες τις περιπτώσεις, έγινε κράτηση σχετικά με ειδικούς κανόνες για αεροπορικές εταιρείες που περιλαμβάνονται στον όμιλο (για παράδειγμα, η Aeroflot, η Rossiya και η Pobeda ανήκουν στον ίδιο όμιλο εταιρειών) – εάν κάτι πήγε στραβά με μία, τότε ο συνολικός δείκτης θα ληφθεί υπόψη λειτουργία λογαριασμού ολόκληρου του ομίλου αεροπορικών εταιρειών.

«Το αποτέλεσμα της επιδότησης είναι ότι οι ρωσικές αεροπορικές εταιρείες παρέχουν επιβατική κίνηση τουλάχιστον 90 δισεκατομμυρίων επιβατών χιλιομέτρων […] τον Απρίλιο-Οκτώβριο του 2022», αναφέρει το έγγραφο.

Ωστόσο, η κυβέρνηση αναμένει ότι, συνολικά, οι μεταφορείς θα είναι σε θέση να διατηρήσουν μόνο το 77% της περσινής επιβατικής κίνησης για τον Απρίλιο-Οκτώβριο. Αυτό προκύπτει από τη διαταγή για την κατανομή της χρηματοδότησης στους αερομεταφορείς.

Πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι παρά την αρχική πρόθεση να γίνουν φθηνότερα τα αεροπορικά εισιτήρια , το έγγραφο δεν περιέχει άμεσα τέτοια απαίτηση για τους αερομεταφορείς.

Αν και ειδικοί του κλάδου τονίζουν ότι, ενεργώντας στο πλαίσιο της οικονομικής λογικής, οι αεροπορικές εταιρείες δεν θα προσπαθήσουν να αποκομίσουν υπερκέρδη σε μια αγορά που πέφτει γρήγορα και η αύξηση των ναύλων θα περιοριστεί από την πραγματική ζήτηση.