Αλλαγές στο τρόπο προσδιορισμού των προστίμων από την Τροχαία βάση εισοδήματος, προανήγγειλε καλεσμένος στην ΕΡΤ ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης.
Οπως είπε “με βάση το εισόδημα, θα υπολογίζεται το ύψος των προστίμων για παραβάσεις του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, ενώ εισάγονται νέες κατηγορίες παραβάσεων, όπως η αντικοινωνική συμπεριφορά, αλλά και ποινών χωρίς οικονομική επιβάρυνση”.
Ο κ. Σπίρτζης διευκρίνησε ότι στο μέλλον θα εισαχθούν εισοδηματικά κριτήρια στα πρόστιμα με αποτέλεσμα οι αρχικές τιμές ορισμένων να μειωθούν.
Σύντομα για την ίδια παράβαση θα ορίζεται μία βασική χρηματική ποινή, πάνω στην οποία θα υπάρχουν προσαυξήσεις ανάλογα με το εισόδημα, μετά από διασταύρωση με το υπουργείο Οικονομικών.
«Θέλουμε να χτυπήσουμε τη λογική έχω λεφτά, πληρώνω και παρανομώ’», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός.
Συγκεκριμένα, οι ποινές θα ομαδοποιηθούν σε τρεις βασικές κατηγορίες παραβάσεων:
- Μικρής, μεσαίας και υψηλής επικινδυνότητας αντίστοιχα.
Προβλέπονται ποινές και για περιπτώσεις αντικοινωνικής συμπεριφοράς όπως:
- Παρκάρισμα σε διαβάσεις ατόμων με ειδικά κινητικά προβλήματα.
- Το πέταγμα του τσιγάρου από το παράθυρο.
- Συχνής πρόκλησης ατυχημάτων από ενασχόληση του οδηγού με το κινητό του τηλέφωνο, ενώ το αυτοκίνητο βρίσκεται εν κινήσει.
“Βαρειές θα είναι οι καμπάνες” και σε αρκετές περιπτώσεις που η παράβαση δεν θα συνοδεύεται μόνο από χρηματικό πρόστιμο, αλλά θα αφαιρείται το δίπλωμα οδήγησης και η πινακίδα, πρώτα για έναν-δύο μήνες και σε περίπτωση επανάληψης της παράβασης, για ακόμα μεγαλύτερο διάστημα.
Αν ο ίδιος οδηγός συνεχίσει τις παραβάσεις τότε θα πρέπει να ξαναδίνει εξετάσεις για το δίπλωμα οδήγησης.
Στόχος του υπουργείου είναι η οικοδόμηση ενός «νέου κώδικα αξιών και οδηγικής συμπεριφοράς δεν είναι θέμα τιμωρητικό και έχει να κάνει με την παιδεία, την ασφάλεια και την κοινωνική συμπεριφορά», σημείωσε.
Τέλος, ο υπουργός προανήγγειλε και αύξηση των ορίων ταχύτητας καθώς και εισαγωγή σημάτων για τα ποδήλατα.
Ακόμη, θα προβλέπονται ηλεκτρονικά συστήματα για την έκδοση πινακίδων και διπλωμάτων, για να «σπάσουν» τα κυκλώματα που λειτουργούν σε αυτόν τον τομέα με τα φορτηγά κ.α.
“Οχι γκρίζες ζώνες σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες ταξί”
“H πολιτεία δεν θέλει να καταργήσει τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες ταξί. Θέλει, όμως, να βάλει τάξη, ώστε να μην υπάρχουν γκρίζες ζώνες. Αν δεν είναι η έδρα τους στην Ελλάδα, δεν μπορεί το Ελληνικό κράτος ούτε να τους ελέγχει, ούτε να τους φορολογήσει” , τόνισε ο υπουργός διερωτόμενος αν αυτές οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες εκδίδουν αποδείξεις για τις υπηρεσίες.
Σχετικά με τη νομοθετική ρύθμιση που προωθεί το υπουργείο για το θέμα των ταξί και των ηλεκτρονικών πλατφορμών, διερωτήθηκε αν οι έδρες της Beat και των άλλων πλατφορμών βρίσκονται στην Ελλάδα και κάλεσε τον κ. Μητσοτάκη και τα στελέχη της ΝΔ που έσπευσαν να τις υποστηρίξουν, όπως είπε, να δώσουν σχετικά στοιχεία.