Αύξηση 11% στις διεθνείς αφίξεις παρουσιάζει το πρώτο επτάμηνο του 2017 το αεροδρόμιο Καλαμάτας “Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος” σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε χθες ο αερολιμενάρχης Δημήτρης Μανδηλάρης.

Πιο αναλυτικά, τους πρώτους επτά μήνες του 2016 το αεροδρόμιο της Καλαμάτας κατέγραψε 59.556 αφίξεις, ενώ φέτος την αντίστοιχη περίοδο 66.082.

Υπογραμμίζεται ότι η κίνηση του εσωτερικού κατέγραψε τη μεγαλύτερη αύξηση με ποσοστό 138%, καθώς το 2016, τους πρώτους μήνες, κινήθηκαν 3.446 επιβάτες, ενώ φέτος 8.233!

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η ταυτότητα των ξένων: για το 2016 οι περισσότεροι επισκέπτες ήταν κατά σειρά από Γερμανία (12.267), Γαλλία (9.657) και Ολλανδία (4.698). Είναι ενδεικτικό, πάντως, ότι το αεροδρόμιο της Καλαμάτας συνδέεται απευθείας με 24 πόλεις του εξωτερικού και 2 του εσωτερικού.

2016 ΑΦΙΞΕΙΣ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ  
ΑΦΙΞ. ΑΥΣΤΡΙΑ    2.973
ΑΦΙΞ. ΤΣΕΧΙΑ      1.153
ΑΦΙΞ. ΔΑΝΙΑ       2.967
ΑΦΙΞ. ΓΑΛΛΙΑ      9.657
ΑΦΙΞ. ΓΕΡΜΑΝΙΑ 12.267
ΑΦΙΞ. ΙΣΡΑΗΛ      152
ΑΦΙΞ. ΙΤΑΛΙΑ      2.876
ΑΦΙΞ. ΟΛΛΑΝΔΙΑ 4.698
ΑΦΙΞ. ΝΟΡΒΗΓΙΑ 1.631
ΑΦΙΞ.ΠΟΛΩΝΙΑ 1.653
ΑΦΙΞ. ΡΩΣΙΑ       1.997
ΑΦΙΞ. ΣΛΟΒΑΚΙΑ 318
ΑΦΙΞ. ΣΟΥΗΔΙΑ 2.370
ΑΦΙΞ. ΑΓΓΛΙΑ      21.355
ΑΦ. ΛΟΙΠΑ AIRTAXI -PVT 15
ΣΥΝΟΛΟ ΕΜΠΟΡ.        66.082
2150       ΛΟΙΠΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ      224
ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΦΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΑΧΩΡΗΣΕΙΣ    141.949

Ωστόσο, η ανάπτυξη του αεροδρομίου της Καλαμάτας, ανοίγει την όρεξη για ένταξή του στο Υπερταμείο, όπερ σημαίνει ότι παίρνει και το δρόμο της ιδιωτικοποίησης. Άλλωστε, μετά την παραχώρηση των 14 πρώτων στη Fraport, είχε ξεκινήσει σχετική διαδικασία και για τα υπόλοιπα, με πρώτο αυτό της Καλαμάτας.

Επίσης, είναι παραδεκτό ότι υπάρχουν μεγάλες ανάγκες στον τομέα των υποδομών, όπου απαιτούνται πολλά τεχνικά έργα αναβάθμισης, κατασκευών και επεκτάσεων του αεροσταθμού, του κόμβου εισόδου, του διαδρόμου, του τροχοδρόμου και του πύργου ελέγχου, ύψους άνω των 35 εκατομμυρίων ευρώ.

Στο μεταξύ, έκθεση που έχει ήδη εκπονηθεί από τεχνικό σύμβουλο για τη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, προκρίνει, σύμφωνα με πληροφορίες, διάφορα σενάρια, ανάμεσα στα οποία ξεχωρίζουν δύο.

Στο πρώτο, θα παραχωρηθούν π.χ. για σαράντα έτη, μεμονωμένα ή σε ομάδες, μόνο 7 αεροδρόμια, όσα δηλαδή ανάμεσα στα 23 έχουν καθαρή θετική θέση (net present value) και, επομένως, είναι κερδοφόρα. Πρόκειται για της Πάρου, της Χίου, της Καλαμάτας, της Νάξου, του Άραξου, της Καρπάθου και της Ικαρίας.

Στο δεύτερο σενάριο, εκτός από τα 7 παραπάνω αεροδρόμια, θα παραχωρηθούν με την ίδια μέθοδο και 4 επιπλέον, δηλαδή των Ιωαννίνων, της Αλεξανδρούπολης, των Κυθήρων και της Νέας Αγχιάλου.
Τα τελευταία μπορεί μεν να γράφουν ζημιές, εκτιμάται ωστόσο ότι διαθέτουν σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης, εφόσον γίνουν επενδύσεις στον αεροδιάδρομο και καταστεί δυνατή η προσέλκυση επιπλέον αεροπορικών εταιρειών και γραμμών προορισμού ή συμπληρωθούν από εμπορικές λειτουργίες.