Ένας από τους κύριους λόγους για τους τουρίστες που επισκέπτονται τη Φλωρεντία, το Μιλάνο, τη Ρώμη, το Τορίνο και τη Βενετία είναι τα ψώνια, σύμφωνα με στοιχεία της νέας έκδοσης του Shopping Tourism Italian Monitor.

Συγκεκριμένα, υπάρχουν 1,5 εκατ. τουρίστες που επιλέγουν να επισκέπτονται τις εν λόγω ιταλικές πόλεις κάθε χρόνο με το πρώτο τους κίνητρο να είναι τα ψώνια. Πιο αναλυτικά καταβάλλουν κατά μέσον όρο 110 ευρώ την ημέρα, ειδικά για είδη ένδυσης (60%), ακολουθούμενα από τα αξεσουάρ και τα δερμάτινα είδη (17,3%) τα καλλυντικά και τα αρώματα (3,6%).

Το Μιλάνο το πιο δημοφιλές

Ειδικότερα, το Μιλάνο ήταν η πόλη με το μεγαλύτερο μερίδιο τουριστών με τις αγορές να αποτελούν το κύριο ταξιδιωτικό τους κίνητρο (15,4%). Η πρωτεύουσα της Λομβαρδίας ακολουθείται από τη Φλωρεντία (6%) και τη Ρώμη (3,8%). Η Βενετία (1,4%) και το Τορίνο (1,1%) είχαν σημαντικά χαμηλότερα μερίδια.

Το Μιλάνο είναι παραδοσιακά ο μεγαλύτερος εμπορικός τουριστικός προορισμός στον κόσμο με ποσοστό 20,3%, με τη Νέα Υόρκη να είναι δεύτερη με 17,4%, ακολουθούμενη από το Παρίσι (16%) και το Λονδίνο (14,2%).

Μάλιστα για κάποιους μπορεί να είναι μια έκπληξη, αλλά έχει σημειωθεί σημαντική αύξηση των online αναζητήσεων στη Ρωσία για την εβδομάδα μόδας του Μιλάνου. Σύμφωνα με την Yandex, η αύξηση αντιπροσωπεύει το 64% – από 3301 το 2016 σε 5122 το Σεπτέμβριο του 2017. Πολλοί περισσότεροι Ρώσοι επισκέπτονται έτσι το Μιλάνο, ίσως και ως αποτέλεσμα της ανάκαμψης της ρωσικής οικονομίας και ειδικότερα της σταθεροποίησης των ρωσικών ερειπίων .

Σύμφωνα με εκτιμήσεις του 2016, οι ετήσιες δαπάνες για ψώνια των τουριστών στις πέντε πόλεις που αναλύθηκαν ήταν 1,6 δισ. ευρώ. Από αυτό, 610 εκατομμύρια ευρώ δαπανήθηκαν στο Μιλάνο, 422 εκατ. στη Ρώμη, 281 εκατ. στη Φλωρεντία, 230 εκατ. στη Βενετία και 67 εκατ. στο Τορίνο. Η μέση ημερήσια δαπάνη στο Μιλάνο είναι 121 ευρώ, ενώ στη Ρώμη (77,8 ευρώ) και στη Φλωρεντία (45,15 ευρώ) είναι σημαντικά χαμηλότερη.