Αύξηση 10% στις τουριστικές εισπράξεις και 5% στις τουριστικές είναι οι στόχοι που έχουν τεθεί την ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού για το 2020. Εικόνα δηλαδή αντίστροφη με αυτό που συμβαίνει μέχρι σήμερα που είναι η αύξηση των τουριστών όχι της μέσης δαπάνης, όπως είπε χαρακτηριστικά, ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης.
Η ηγεσία του υπουργείου, επιβεβαίωσε το tourismtoday σχετικά με την μεταφορά του υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ στο ιστορικό ξενοδοχείο Ambassadeur επί της οδού Σωκράτους στην Ομόνοια, στο κτίριο του οποίου είχε στεγασθεί κάποτε το Εφετείο Αθηνών. Κίνηση που αναδεικνύει την ανάγκη αναβάθμισης της περιοχής, μετά και έργα που θα υλοποιηθούν στην ιστορική πλατεία της πρωτεύουσας. Επιπλέον, η κίνηση αυτή θα εξοικονομήσει στο υπουργείο κόστος ύψους 1,8 εκατ. ευρώ ετησίως.
Σχετικά με τις αφίξεις και εισπράξεις ο κ. Θεοχάρης τόνισε ότι “με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού , το 2018 η Ελλάδα ήταν 13η σε αφίξεις και 24η σε έσοδα. Αυτή η ψαλίδα θα πρέπει να κλείσει”.
Στην οικονομία διαμοιρασμού, ο κ. Θεοχάρης διαβεβαίωσε ότι θα οριστικοποιηθούν αποφάσεις στη διυπουργική επιτροπή τις επόμενες ημέρες.
Σχετικά με τους δορυφόρους λογαριασμούς ο υπουργός Τουρισμού τόνισε ότι οι πρώτοι πίνακες θα καταρτισθούν τον Σεπτέμβριο του 2020, ενώ στο rebranding της Ελλάδας θα υπάρξει συνεργασία με τον Steve Vranakis, τη Marketing Greece και τον ΕΟΤ ώστε να τοποθετηθεί εκ νέου και συνολικά η χώρα στο εξωτερικό.
Όσον αφορά στις προτεραιότητες του υπουργείου θα υπάρξει ειδική καμπάνια για τους προορισμούς του «μεταναστευτικού», ώστε να υπάρξει αποσύνδεση των νησιών αυτών με το ζήτημα.
Οι στρατηγικοί στόχοι του υπουργείου θα κινηθούν στον άξονα της βιωσιμότητας και της προσέλκυσης τουρισμού με περισσότερο ποιοτικά παρά ποσοτικά κριτήρια, όπως φαίνεται και από τον στόχο για μικρότερη αύξηση στον αριθμό τουριστών και μεγαλύτερη στα έσοδα.
“Ο ποιοτικός δείκτης καθορίζεται από τα έσοδα και όχι από τον αριθμό αφίξεων, επισήμανε ο υφυπουργός Μάνος Κόνσολας. Αυτό που θα κοιτάμε από εδώ και πέρα είναι η Κατά Κεφαλή Δαπάνη”.
Για το δεκάμηνο είχαμε, με βάση τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος 13% αύξηση των εσόδων στα 17,5 δις ευρώ, ενώ με βάση τα επικαιροποιημένα στοιχεία του εντεκαμήνου, τα έσοδα διαμορφώνονται στα 17,8 δις ευρώ από 15,8 δις ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2018. Είναι ασφαλής λοιπόν η εκτίμηση ότι τα έσοδα από τον τουρισμό θα είναι πάνω από 18 δις ευρώ το 2019.
Όσον αφορά στην διαφημιστική καμπάνια της χώρας στο εξωτερικό, η πρόεδρος του ΕΟΤ Αντζελα Γκερέκου ανέφερε φέτος ξεκινά από τον Ιανουάριο για τη σεζόν του 2020, νωρίτερα από ποτέ.
“Στόχος η χώρα μας να έχει πρώιμα παρουσία ιδίως σε αγορές της Δυτικής Ευρώπης και των ΗΠΑ”, είπε η κ.Γκερέκου.
Για την περίοδο Ιανουαρίου- Μαϊου 2020 θα υπάρξει παρουσία τα Μέσα Εuronews, BBC, Bloomberg, Wall Street Journal, Financial Times καθώς και στις πλατφόρμες Google, Tripadvisor, το twitter, Ακόμη και συνεργασία με την Mastercard, για την προσέλκυση επισκεπτών υψηλότερου οικονομικού προφίλ. Η καμπάνια αφορά ποσό της τάξεως των 8 εκατ. ευρώ σε πρώτη φάση, ενώ θα υπάρξουν και περαιτέρω δράσεις την περίοδο μετά το Μάιο.
Για το θέμα του κορονοϊού και και τον τουρισμό από την Κίνα, η ηγεσία του υπουργείου ανέφερε ότι “παρακολουθεί πολύ στενά τις εξελίξεις στο ζήτημα και είμαστε σε συνεχή επαφή με το υπουργείο Υγείας”.