Αύξηση του κύκλου εργασιών πέτυχε ο Όμιλος TUI για το νέο οικονομικό έτος 2016/17, η εποχιακή απώλεια για το 1ο τρίμηνο μειώθηκε από έτος σε έτος. Σε βάση σταθερού νομίσματος, το υποκείμενο EBITA αυξήθηκε κατά 17,0 τοις εκατό, με εποχιακή απώλεια 66,7 εκατομμύρια ευρώ (προηγούμενο έτος -80,4 εκατομμύρια ευρώ) κατά την περίοδο μεταξύ Οκτωβρίου και Δεκεμβρίου. Συμπεριλαμβανομένης της επίπτωσης των συναλλαγματικών ισοτιμιών, αυξήθηκε κατά 25,0 τοις εκατό στα -60,3 εκατομμύρια ευρώ. Το αποτέλεσμα αντικατοπτρίζει υψηλότερα από τα συνηθισμένα ποσοστά ασθένειας στην TUI fly Γερμανίας στις αρχές Οκτωβρίου 2016.

Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου TUI αυξήθηκε κατά 8,5 τοις εκατόστα 3,49 δισεκατομμύρια ευρώ (προηγούμενο έτος 3,21 δισεκατομμύρια ευρώ) – συμπεριλαμβανομένης της επίπτωσης των συναλλαγματικών ισοτιμιών, αυξήθηκε κατά 2,3 τοις εκατό σε 3,29 δισεκατομμύρια ευρώ. Ο Fritz Joussen, διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου TUI, τόνισε την ισχύ του Ομίλου, παρά τις προκλήσεις στο περιβάλλον της αγοράς σε ορισμένους προορισμούς: «Ένα μεγάλο χαρτοφυλάκιο ξενοδοχείων και εταιρειών κρουαζιέρων που ανήκουν στον όμιλο, πρακτόρων αεροσκαφών και τουρισμού, συγκεντρώνονται κάτω από την ομπρέλα του ομίλου. Επιπροσθέτως, δραστηριοποιούμαστε σε περισσότερες από 100 χώρες σε όλο τον κόσμο. Αυτό μας δίνει μεγάλη ευελιξία, καθώς και τη δυνατότητα να αναμορφώνουμε γρήγορα το πρόγραμμά μας εάν αλλάξουν οι ταξιδιωτικές προτιμήσεις των πελατών μας. Η μεταμόρφωση της επιχείρησής μας σε μια ολοκληρωμένη τουριστική επιχείρηση που βασίζεται σε δικά της ξενοδοχεία και κρουαζιέρες, η οποία ξεκίνησε το 2014, αποδίδει πραγματικά. Αυτό αποδείχτηκε από την πολύ καλή απόδοση που επιτεύχθηκε κατά το ολοκληρωμένο οικονομικό έτος και επιβεβαιώθηκε από το 1ο τρίμηνο του 2016/17. Η TUI είναι εξαιρετικά υγιής και τηρούμε τις υποσχέσεις μας. Συνολικά για το 2016/17, συνεχίζουμε να διατηρούμε τη θέση μας για τουλάχιστον 10 τοις εκατό αύξηση του υποκείμενου EBITA.»

Τουρισμός: Επίτευξη ισχυρών επιδόσεων από τη Βόρεια Περιφέρεια, τη RIU και τις Κρουαζιέρες – Τα κέρδη από την Κεντρική Περιφέρεια επηρεάζονται από τα επίπεδα ασθένειας στην TUI fly Γερμανίας

Σε βάση σταθερού νομίσματος, οι επιχειρήσεις εκμετάλλευσης από τις τρεις αυτές αγορές ανέφεραν εποχιακή απώλεια -125,9 εκατομμύρια ευρώ (προηγούμενο έτος -90,3 εκατομμύρια ευρώ). Συμπεριλαμβανομένης της επίπτωσης των συναλλαγματικών ισοτιμιών, το συνολικό αποτέλεσμα ήταν -120,3 εκατομμύρια ευρώ.

Η Βόρεια περιφέρεια (Ηνωμένο Βασίλειο και Ιρλανδία, Σκανδιναβικές χώρες, Καναδάς, Ρωσία) επωφελήθηκε από την ισχυρή απόδοση των συναλλαγών στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ιρλανδίας, με όγκους που επί του παρόντος ξεπερνούν το 10 τοις εκατό από έτος σε έτος. Η αύξηση αυτή προήλθε κυρίως από τις μεγάλες αποστάσεις και τις κρουαζιέρες με το λανσάρισμα του «TUI Discovery» το καλοκαίρι του 2016. Οι Σκανδιναβικές χώρες συνεχίζουν να λειτουργούν σε ένα δύσκολο περιβάλλον αγοράς, με χαμηλότερη ζήτηση για την Τουρκία και τη Βόρεια Αφρική. Τα αποτελέσματά τους επηρεάστηκαν επίσης από τη σταδιακή διεκπεραίωση των εξόδων για την αλλαγή της εταιρικής εικόνας της TUI. Κατά την υπό εξέταση περίοδο, τα υποκείμενα κέρδη από τη Βόρεια περιφέρεια αυξήθηκαν κατά 10 εκατομμύρια ευρώ στα -20,2 εκατομμύρια ευρώ.

Η Κεντρική περιφέρεια (Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία, Πολωνία), αντίθετα, ανέφερε μείωση των κερδών από έτος σε έτος, καθοδηγούμενη από την ανάπτυξη της αγοράς της Γερμανίας. Τα κέρδη επηρεάστηκαν σημαντικά, παρά τη βελτιωμένη επιχειρησιακή απόδοση και την περαιτέρω επέκταση της άμεσης και της online διανομής. Αυτό οφειλόταν στα υψηλότερα από τα συνήθη επίπεδα ασθένειας στην TUI fly Γερμανίας τον Οκτώβριο του 2016, κάτι που οδήγησε σε κόστος 22 εκατομμυρίων ευρώ περίπου. Συνολικά, η Κεντρική περιφέρεια κατέγραψε πτώση των κερδών κατά 25.4 εκατομμύρια ευρώ έως 52.4 εκατομμύρια ευρώ σε βάση σταθερού νομίσματος.

Το λειτουργικό αποτέλεσμα που επιτεύχθηκε από τη Δυτική Περιφέρεια (Βέλγιο, Κάτω Χώρες, Γαλλία) επηρεάστηκε από μια σειρά παραγόντων, συμπεριλαμβανομένου του κόστους προώθησης για το λανσάρισμα του brand TUI στο Βέλγιο, καθώς και της ένταξης της εποχιακής απώλειας της Transat σε κέρδη από την αγορά της Γαλλίας που έγινε για πρώτη φορά. H TUI απέκτησε τη γαλλική θυγατρική Transat τον Οκτώβριο το 2016. Η Δυτική Περιφέρεια ανέφερε κέρδη 47.7 εκατομμύρια ευρώ (προηγούμενο έτος -27,7 εκατομμύρια).

Ξενοδοχεία & Θέρετρα: Η ανάπτυξη καθοδηγείται από τα υψηλότερα μέσα έσοδα ανά κλίνη

Κατά το 1ο τρίμηνο του 2016/17, τα Ξενοδοχεία και τα Θέρετρα διπλασίασαν σχεδόν τα κέρδη τους από έτος σε έτος. Το υποκείμενο EBITA αυξήθηκε σε 48,8 εκατομμύρια ευρώ (προηγούμενο έτος 25,2 εκατομμύρια ευρώ). Ιδιαίτερα όσον αφορά τη RIU, παρατηρήθηκε αύξηση των ποσοστών πληρότητας των δικών της ξενοδοχείων κατά δύο ποσοστιαίες μονάδες, με μέσο όρο εσόδων ανά κλίνη πάνω από 6 τοις εκατό. Η Robinson σημείωσε επίσης αύξηση του μέσου όρου των εσόδων ανά κλίνη, η οποία ήταν της τάξης του 3 τοις εκατό.

Κρουαζιέρες: Συνεχίζουν επιτυχώς την πορεία ανάπτυξης

Κατά το 1ο τρίμηνο, η ανάπτυξη του τμήματος Κρουαζιέρων του Ομίλου TUI συνεχίστηκε και αναρτήθηκε θετικό αποτέλεσμα εκμετάλλευσης, με το υποκείμενο EBITA να ανέρχεται στα 19.1 εκατομμύρια ευρώ (προηγούμενο έτος 8.2 εκατομμύρια ευρώ). Όσον αφορά την TUI Cruises, επιτεύχθηκε σημαντική αύξηση του αριθμού των ημερών των επιβατών και το λειτουργικό της αποτέλεσμα αυξήθηκε λόγω της επιτυχημένης επέκτασης του στόλου της με το «Mein Schiff 5» το καλοκαίρι του 2016. Ο σημερινός στόλος της TUI Cruises με πέντε κρουαζιερόπλοια συνεχίζει να αποδίδει υψηλό συντελεστή φορτίου της τάξης του 100 τοις εκατό. Το μέσο ποσοστό ανά επιβάτη ήταν 143 ευρώ (προηγούμενο έτος 146 ευρώ) κατά την υπό εξέταση περίοδο. Η TUI Cruises θα συνεχίσει την αναπτυξιακή της πορεία στο τμήμα της αγοράς που αφορά τις κρουαζιέρες διακεκριμένης κατηγορίας κατά τη διάρκεια του τρέχοντος οικονομικού έτους. Φέτος τον Ιούλιο θα λανσαριστεί το «Mein Schiff 6». Θα προμηθευτούμε δύο ακόμη κρουαζιερόπλοια από το στόλο «Mein Schiff» το 2018 και το 2019.

Η Hapag-Lloyd Cruises πέτυχε επίσης πολύ θετική απόδοση κατά την υπό εξέταση περίοδο. Οι ημέρες επιβατών σε πολυτελή πλοία και πλοία σύντομων εκδρομών αυξήθηκαν έως 74 τοις εκατό (προηγούμενο έτος 70 τοις εκατό). Το μέσο ποσοστό ανά επιβάτη και ανά ημέρα ανήλθε σε 549 ευρώ, με αύξηση 15 τοις εκατό από έτος σε έτος. Και οι δύο στόλοι πέτυχαν θετική συμβολή επί των κερδών. Πραγματοποίηση επιπλέον συνεργιών Κατά την υπό εξέταση περίοδο, ο Όμιλος πέτυχε περαιτέρω συνεργίες αξίας 5 εκατομμυρίων ευρώ, οι οποίες προέκυψαν από τη συγχώνευση μεταξύ της TUI AG και της TUI Travel το 2014. Η μεγαλύτερη εξοικονόμηση κόστους επιτεύχθηκε στον εταιρικό εξορθολογισμό.