Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ αντιμετωπίζει σήμερα μεγάλη έλλειψη εργατικού δυναμικού, καθώς η δραστηριότητα ανακάμπτει έντονα μετά από αρκετούς φτωχούς μήνες λόγω της υγειονομικής κρίσης.

Την Πέμπτη, οι αξιωματούχοι του Schiphol ζήτησαν από τις αεροπορικές εταιρείες να ακυρώσουν ορισμένες από τις πτήσεις τους και να σταματήσουν να κάνουν νέες κρατήσεις μέχρι το τέλος των αργιών Μαΐου, την Κυριακή 8.

Η Barin, η οργάνωση αντιπροσώπων αεροπορικών εταιρειών στην Ολλανδία, θα διεκδικήσει περίπου ένα εκατομμύριο ευρώ ως αποζημίωση. Ορισμένες αεροπορικές εταιρείες είχαν συμφωνήσει να μειώσουν τις πτήσεις για να μειώσουν τον φόρτο εργασίας του προσωπικού του αεροδρομίου του Άμστερνταμ, συμπεριλαμβανομένης της μεγαλύτερης KLM που έκοψε 47 πτήσεις, αλλά αυτό δεν εμπόδισε το σχηματισμό πολλών ουρών από την Παρασκευή έως την Κυριακή στο Schiphol.

Τη Δευτέρα, ο πρόεδρος του Μπαρίν, Μάρνιξ Φρουτέμα, υπολόγισε σε ένα εκατομμύριο ευρώ την οικονομική αποζημίωση που θα ζητήσει ο οργανισμός του από τις αρχές για αυτές τις ακυρώσεις.

Οι ίδιες οι αεροπορικές εταιρείες δέχονται αξιώσεις από προσβεβλημένους επιβάτες. Το Σαββατοκύριακο, περισσότεροι από 700 επιβάτες υπέβαλαν 329 αξιώσεις ζημιών στον οργανισμό διεκδίκησης EUClaim κατά της KLM για ακυρωμένες πτήσεις. Το EUClaim εκτιμά το ποσό της αποζημίωσης σε περίπου 200.000 ευρώ μέχρι στιγμής και αναμένει ότι θα αυξηθεί τις επόμενες ημέρες καθώς θα έρχονται περισσότερες αξιώσεις.