Σύνταξη: tourismtoday.gr

Αυστηρότερους κανόνες για τις πτήσεις που απογειώνονται ή προσγειώνονται κατά τη διάρκεια της νύχτας, σχεδιάζει να εισαγάγει το αεροδρόμιο Βρυξελλών.

Επί του παρόντος, 16.000 πτήσεις ετησίως λαμβάνουν slots για απογείωση ή προσγείωση μεταξύ 11 μ.μ. και 6 π.μ. στο αεροδρόμιο των Βρυξελλών.
Ωστόσο, εάν μια πτήση καθυστερήσει για βάσιμο λόγο, επιτρέπεται να φτάσει ή να αναχωρήσει κατά τη διάρκεια της νύχτας, ακόμη και αν δεν της έχει χορηγηθεί νυχτερινό slots.

«Ένα αεροσκάφος που βγαίνει στον διάδρομο μετά τις 23.00 και δεν έχει νυχτερινό slot θα πρέπει να επιστρέψει στην πύλη και να αποβιβάσει τους επιβάτες», δήλωσε ο Arnaud Heist, διευθύνων σύμβουλος του αεροδρομίου των Βρυξελλών, διευκρινίζοντας ότι ο αριθμός των διαθέσιμων νυχτερινών slots θα παραμείνει αμετάβλητος.

Σύμφωνα με τον αερολιμένα, αυτό θα μειώσει τις νυχτερινές πτήσεις κατά περίπου 10%, δεδομένου ότι περίπου 1.600 πτήσεις ετησίως χρησιμοποιούν νυχτερινά slots χωρίς να τους έχουν παραχωρηθεί.

Ήδη, η σχετική πρόταση έχει υποβληθεί στον υπουργό Μεταφορών Georges Gilkinet, και πλέον αναμένεται η απόφαση της Γενικής Διεύθυνσης Πολιτικής Αεροπορίας.

Το αεροδρόμιο που έχει κατηγορηθεί για όχληση στους κατοίκους ελπίζει ότι η πρωτοβουλία αυτή θα στείλει “ένα ισχυρό μήνυμα σε όσους ζουν γύρω του ότι λαμβάνονται υπόψη οι ανησυχίες τους”.

Μελέτη της Φλαμανδικής Ομοσπονδίας για ένα καλύτερο περιβάλλον (Bond Beter Leefmilieu) διαπίστωσε ότι η ηχορύπανση γύρω από το αεροδρόμιο των Βρυξελλών επηρεάζει 220.000 άτομα, εκ των οποίων 109.000 έχουν διαταραχθεί σοβαρά στον ύπνο τους.
Κάθε νυχτερινή πτήση θα μπορούσε να έχει αντίκτυπο περίπου 36.000 ευρώ σε βλάβες στην υγεία, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Belga.