Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η μείωση των πτήσεων στο αεροδρόμιο Schiphol  -που σχεδιάζει η ολλανδική κυβέρνηση- εκτιμάται ότι θα κοστίσει στην ολλανδική οικονομία 13,6 δις ευρώ ετησίως και θα αυξήσει τις τιμές των εισιτηρίων.

Αυτό αποκαλύπτει μελέτη που διενήργησε το Κέντρο Οικονομικών και Επιχειρηματικών Ερευνών (CEBR), για λογαριασμό της εκστρατείας Red Schiphol, μιας ομάδας κατά του μέτρου.

Η έκθεση διαπίστωσε ότι η πρόθεση της ολλανδικής κυβέρνησης να μειώσει τη χωρητικότητα του κόμβου στο Άμστερνταμ από 500.000 σε 460.000 μετακινήσεις αεροσκαφών ετησίως από τον Νοέμβριο του 2024 θα μειώσει τον ετήσιο αριθμό επιβατών κατά 1,3 εκατομμύρια, καθώς και τη μείωση του φορτίου κατά 180.000 τόνους ετησίως, σε σύγκριση με το 2019.

Το CEBR είπε επίσης ότι το ανώτατο όριο στις πτήσεις θα μπορούσε να οδηγήσει σε υψηλότερες τιμές από το Schiphol, χρησιμοποίησε το παράδειγμα του Χίθροου του Λονδίνου όπου η «περιορισμένη» χωρητικότητα αύξησε τους ναύλους μικρών αποστάσεων κατά 17% και τις τιμές μεγάλων αποστάσεων 25%.

Ο George Chichester, διευθυντής εκστρατείας για την εκστρατεία Red Schiphol, είπε ότι το ανώτατο όριο πτήσεων είναι πιθανό να έχει «καταστροφικό αντίκτυπο» στην ολλανδική οικονομία.

Όπως υπογράμμισε «το 2019, το αεροδρόμιο Schiphol ήταν υπεύθυνο για πάνω από το 90% του φορτίου που εισέρχονταν στην Ολλανδία και το 88% όλων των επιβατών που πετούσαν προς ή έξω από τη χώρα.

Είναι απίθανο άλλα αεροδρόμια να μπορούν να χειριστούν τους επιπλέον επιβάτες ή το φορτίο που δεν θα εξυπηρετηθούν κάτω από το ανώτατο όριο πτήσης, πράγμα που σημαίνει ότι η αξία από αυτές τις δύο πηγές εσόδων χάνεται ουσιαστικά για την ολλανδική οικονομία».

Η ολλανδική κυβέρνηση αντιμετωπίζει αντίθεση στα σχέδια της να περικόψει τη χωρητικότητα της Schiphol σε πολλαπλά μέτωπα, με τις αεροπορικές εταιρείες να έχουν ήδη επιτυχή νομική αμφισβήτηση στην κίνησή της να μειώσει προσωρινά τις πτήσεις σε 460.000 για το έτος που ξεκινά τον Νοέμβριο του 2023.

Δικαστήριο στην Ολλανδία νωρίτερα αυτόν τον μήνα αποφάνθηκε κατά της αρχικής περικοπής των πτήσεων από την κυβέρνηση. Αν και η κυβέρνηση πρόκειται να ασκήσει έφεση κατά αυτής της απόφασης.

Ο Rowlando Morgan, επικεφαλής περιβάλλοντος, υποδομών και τοπικής ανάπτυξης στο CEBR, πρόσθεσε ότι «αυτή η έρευνα δείχνει ότι η απόφαση θα έχει σημαντικές αρνητικές οικονομικές επιπτώσεις στους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις που βασίζονται στο αεροδρόμιο Schiphol».