Προειδοποιεί για ενέργειες οι οποίες θα περιόριζαν την ανταγωνιστική επιλογή που μπορούν να έχουν οι ταξιδιώτες

Οι Ανοικτοί Ουρανοί έχουν αποτελέσει «ένα μοντέλο επιτυχίας, δημιουργώντας τεράστια οφέλη για τους ταξιδιώτες και για τις αεροπορικές εταιρείες στις ΗΠΑ, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα αλλά και σε όλο τον κόσμο», δήλωσε ο James Hogan, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Etihad Airways, μιλώντας στο Επιμελητήριο των ΗΠΑ στη 14η Ετήσια Σύνοδο Κορυφής του Ιδρύματος της Αεροπορίας Εμπορίου στην Ουάσιγκτον.

Στις πρώτες δημόσιες δηλώσεις του, από τότε που τρεις αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ ξεκίνησαν μια εκστρατεία κατά της Etihad Airways και άλλων φορέων του Κόλπου, ο κ. Hogan ζήτησε αιτιολογημένη συζήτηση που να βασίζεται σε γεγονότα. Προειδοποίησε επίσης για ενέργειες οι οποίες θα περιόριζαν την ανταγωνιστική επιλογή εκατομμυρίων ταξιδιωτών των ΗΠΑ και διεθνών ταξιδιωτών που οι αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ έχουν επιλέξει να μην εξυπηρετούν.

Η ομιλία του κ. Hogan αναφέρει τα βασικά γεγονότα πίσω από την ανάπτυξη της Etihad Airways και την ανταγωνιστική στρατηγική της.

«Ως μία από τις νεότερες εθνικές αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο, έπρεπε να δημιουργήσουμε τα πάντα από το μηδέν: κάθε κομμάτι του προϊόντος, κάθε κομμάτι των δραστηριοτήτων μας, κάθε κομμάτι της υποδομής μας», δήλωσε.

«Η Etihad είναι ένας Δαβίδ. Ένας Δαβίδ, ο οποίος από τότε που ξεκινήσαμε, το 2003, αντιμετώπιζε τον Γολιάθ. Σχεδόν σε κάθε αγορά που έχουμε εισέλθει, είχαμε να αντιμετωπίσουμε τους υπάρχοντες ανταγωνιστές, με τις καθιερωμένες επιχειρήσεις, εγκατεστημένες υποδομές, με εδραιωμένες πωλήσεις, μάρκετινγκ, εμπορικά σήματα και πελατειακές βάσεις».

«Σε πολλές περιπτώσεις, αυτές οι αεροπορικές εταιρείες ήταν προικισμένες με εκπληκτικές υποδομές – αερολιμένες, αεροστάθμης, slots, δικαιώματα προσγείωσης – επί δεκαετίες».

«Για να τους αντιμετωπίσουμε, έπρεπε να εργαστούμε σκληρότερα και εξυπνότερα. Αυτό είναι που αποκαλούμε ανταγωνισμό».

«Έχουμε ήδη βοηθηθεί από την γεωγραφική θέση μας. Ο Κόλπος βρίσκεται στο κέντρο του εμπορίου και των δρομολογίων του σήμερα. Η σημερινή τεχνολογία των αεροσκαφών και οι μεταβαλλόμενες συνθήκες του παγκόσμιου εμπορίου σημαίνει ότι είμαστε σε θέση για πολλές νέες και αναδυόμενες αγορές».

«Έχουμε βοηθηθεί από το γεγονός ότι δεν μας έχουν κληροδοτηθεί ούτε συστήματα, ούτε αεροσκάφη ούτε συγκεκριμένη νοοτροπία».

«Και εμείς καθοδηγούμαστε μόνο από το όραμα και τη φιλοδοξία των μετόχων μας, ώστε να δημιουργήσουμε μια ανταγωνιστική σε παγκόσμιο επίπεδο αεροπορική εταιρεία».

Ο κ. Hogan είπε ότι το «μυστικό» πίσω από την ταχεία ανάπτυξη της Etihad Airways, δεν ήταν τίποτα περισσότερο από την άψογη εξυπηρέτηση των πελατών, η οποία διατυπώθηκε στα σύγχρονα νέα αεροσκάφη, με κορυφαία προϊόντα, σε ανταγωνιστικές τιμές, με διαδρομές στις οποίες οι ταξιδιώτες θέλουν να πετάξουν.

Είπε, επίσης, ότι η Etihad Airways είχε μεγαλύτερη διαφάνεια σχετικά με τις δραστηριότητές της σε σχέση με άλλες αεροπορικές εταιρείες.

«Η Etihad Airways εστίασε κυρίως στην επίτευξη και εξασφάλιση αειφόρου κερδοφορίας – πιστεύουμε – συγκριτικά με οποιαδήποτε άλλη εθνική αεροπορική εταιρεία στην ιστορία», δήλωσε. «Θέσαμε ένα χρονοδιάγραμμα δεκαετίας και κερδίσαμε αυτόν τον στόχο. Έχουμε καθαρό κέρδος στα τρία τελευταία χρόνια».

«Λέω ‘πιστεύουμε’, επειδή είναι εκπληκτικά δύσκολο να βρεθούν οικονομικές πληροφορίες σχετικά με τις πρώτες μία ή δύο δεκαετίες από τις εθνικές αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο. Λαμβάνουμε τακτικά επικρίσεις για τη λεγόμενη δική μας έλλειψη διαφάνειας, αλλά βλέπουμε λίγες εθνικές αεροπορικές εταιρείες να έχουν υπάρξει τόσο ανοιχτές σε πρώτα στάδια της ανάπτυξής τους, όπως είμαστε εμείς».

Ως εθνική κρατική αεροπορική εταιρία, είπε ο κ. Hogan, η Etihad Airways δεν είναι διαφορετική από δεκάδες αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο. Η αεροπορική εταιρεία έχει κάνει πάντα σαφές ότι έχει λάβει επενδύσεις με μετοχικό κεφάλαιο και τα δάνεια των μετόχων, οι οποίες έχουν συμπληρωθεί με 10,5 δισεκατομμύρια δολάρια σε δάνεια από διεθνή χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.

«Οι μέτοχοί μας πιστεύουν στο επιχειρηματικό σχέδιο μας. Έχουν αυξήσει τη δέσμευσή τους καθώς αναπτυσσόμαστε – έχουν επενδύσει στην επιτυχία μας».

«Έχουν δει την επιτυχία μας να γίνεται πραγματικότητα, τόσο ως επιχείρηση για εμάς του ίδιους όσο και ως καταλύτης για άλλες επιχειρήσεις, το εμπόριο και τον τουρισμό, στο Άμπου Ντάμπι και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Είμαστε τώρα όχι μόνο μια αεροπορική εταιρεία, αλλά ένα επιτυχημένο γκρουπ αερομεταφορών, ενσωματώνοντας δυνατότητες χειρισμού, συντήρησης και διανομής».

«Οι μέτοχοί μας, όπως κάθε συνετός μέτοχος στον κόσμο, έχει δεσμευτεί ως προς εμάς, προσδοκώντας κάποια ανταπόδοση, και καθώς βλέπει μεγαλύτερη επιτυχία από την επιχείρησή μας, βλέπει την ευκαιρία για ακόμα μεγαλύτερες αποδόσεις στο μέλλον»

«Η λέξη κλειδί είναι η ανταπόδοση».

Ο κ Hogan συνέχισε περιγράφοντας την οικονομική συμβολή της Etihad Airways στις Ηνωμένες Πολιτείες, με τις απευθείας καθημερινές πτήσεις μεταξύ του Άμπου Ντάμπι και έξι προορισμών των ΗΠΑ, που η εταιρεία εξυπηρετεί αποκλειστικά, καθώς επίσης και μέσω των εκτεταμένων εταίρων στην αλυσίδα εφοδιασμού της σε ολόκληρη τη χώρα.

«Εμείς οι ίδιοι θεωρούμε ως φίλο τις Ηνωμένες Πολιτείες», είπε. «Σίγουρα, οι δεσμοί μεταξύ των ΗΑΕ και των ΗΠΑ είναι απίστευτα ισχυροί και πιστεύουμε ότι η Etihad Airways πάντοτε το αντανακλά αυτό μέσα από τις λειτουργίες της επιχείρησής μας».

«Είμαστε μεγάλοι πελάτες της Boeing, της GE, της Sabre, καθώς και πολλών άλλων αμερικανικών επιχειρήσεων. Συνεργαζόμαστε με τους στρατηγικούς εταίρους της Αμερικής – για παράδειγμα, με την Atlas, στην ανάπτυξη και τη βελτίωση της παγκόσμιας φορτοεκφόρτωσης. Συνεργαζόμαστε με τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα των ΗΠΑ, με τους τουριστικούς φορείς των ΗΠΑ, με τα αεροδρόμια των ΗΠΑ. Η δέσμευσή μας για την οικονομία των ΗΠΑ υποστηρίζει περισσότερες από 200.000 θέσεις εργασίας».

Χρησιμοποίησε το παράδειγμα της πρώτης πτήσης με Boeing 787 Dreamliner της αεροπορικής εταιρείας στις Ηνωμένες Πολιτείες, η οποία ξεκίνησε την Κυριακή από το Αμπού Ντάμπι προς Ουάσιγκτον. Το αεροσκάφος είναι το δεύτερο από τα 71 Dreamliners σε παραγγελία από την Boeing, μέρος ενός συνόλου παραγγελιών που ανέρχεται στα 120 αεροσκάφη αξίας άνω των 36 δισεκατομμυρίων δολαρίων, όλα αμερικανικής κατασκευαστής.

Επιπλέον, είπε, η Etihad Airways μετέφερε 180.000 ταξιδιώτες μέσω του δικτύου των αμερικανικών αεροπορικών εταιρειών κατά το 2014, και 50.000 κατά τους δύο πρώτους μήνες του 2015.

Ο κ. Hogan τελείωσε την ομιλία του λέγοντας ότι οι «Ανοιχτοί Ουρανοί» αφορούν την δυνατότητα επιλογής του πελάτη.

«Όλα γίνονται με απώτερο σκοπό την επιλογή του καταναλωτή. Οι πελάτες επιλέγουν να πετούν με την Etihad Airways, διότι προσφέρουμε ένα εξαιρετικό προϊόν, με εξαιρετική εξυπηρέτηση, στις γραμμές που θέλουν να πετάξουν, σε τιμές που είναι ανταγωνιστικές σε σχέση με την αγορά».

«Μας επιλέγουν υπέρ πολλών διαφορετικών ανταγωνιστών, ανάλογα σε ποια αγορά απευθυνόμαστε. Αλλά ειλικρινά, είναι πολύ σπάνιο οι αερομεταφορείς των ΗΠΑ να μπορούν να προσφέρουν αυτές τις εναλλακτικές λύσεις. Κανένας αερομεταφορέας των ΗΠΑ δεν πετά στο Άμπου Ντάμπι. Υπάρχουν πολύ λίγες αερομεταφορείς των ΗΠΑ που λειτουργούν στην ινδική χερσόνησο, στη νοτιο-ανατολική Ασία, ή στην ευρύτερη Μέση Ανατολή».

«Εμείς δεν πρόκειται να απολογηθούμε για την προσφορά νέων ανταγωνιστικών επιλογών για τους ταξιδιώτες. Ελπίζουμε να συνεχίσουμε να το πράττουμε αυτό σε όλο τον κόσμο».