Καλή ήταν η επίδοση της Γαλλίας όσον αφορά στον τουρισμό της από τους ευρωπαίους γείτονές της το 2021. Αυτό προκύπτει από την τελευταία έκθεση για το επιχειρηματικό κλίμα της Atout France.

Οι διαφορές μεταξύ των αριθμών σχετικά με τον τουρισμό στη Γαλλία σε σύγκριση με το 2019 μειώνονται μήνα με μήνα.

Η τελευταία οικονομική έκθεση της Atout της Γαλλίας αξιολόγησε την τουριστική οικονομία το 2021. Αν και δεν είναι όλοι οι δείκτες πράσινοι, ο οργανισμός σημειώνει ότι η αργή αδράνεια ανάκαμψης και ορισμένα σημάδια ανάκαμψης παρέχουν κάποιους λόγους αισιοδοξίας.

Όσον αφορά στα διεθνή έσοδα, η Γαλλία παραμένει ηγέτης στην Ευρώπη μπροστά από την Ισπανία και την Ιταλία.

Σωρευτικά τους πρώτους 11 μήνες του 2021, οι διεθνείς τουριστικές εισπράξεις ανήλθαν σε 31,4 δισ. ευρώ. Τα αντίστοιχα στην Ισπανία ήταν 26 δισ. ευρώ και 20,6 δισ. ευρώ στην Ιταλία.

Επιπλέον, ακόμη και αν το επίπεδο πριν από την κρίση δεν έχει ακόμη ανακτηθεί, η διαφορά με το 2019 μειώνεται μήνα με μήνα:

  • -35,5% τον Ιούλιο 2021 έναντι Ιουλίου 2019.
  • -25,4% τον Σεπτέμβριο.
  • -16,5% τον Οκτώβριο.
  • -10,3 % τον Νοέμβριο.

Από την πλευρά της ζήτησης, ο εγχώριος τουρισμός υπήρξε η σωτηρία του κλάδου για τη Γαλλία.

Ο όγκος των εμπορικών τουριστικών διανυκτερεύσεων για πελάτες εσωτερικού είναι αυξημένος κατά 12,6% σε σύγκριση με το 2020 (σωρευτικά τους πρώτους 11 μήνες).

Σε σύγκριση με το 2020, όλοι οι προορισμοί έχουν σημειώσει αύξηση στις διανυκτερεύσεις εσωτερικού, με εξαίρεση τις ορεινές περιοχές λόγω του κλεισίματος των χιονοδρομικών.

“Φωτεινή” η προοπτική για το Παρίσι

Η προοπτική του Παρισιού φαίνεται επίσης λίγο πιο “φωτεινή”. Για τους μήνες Απρίλιο και Μάρτιο 2022, οι προβλέψεις δείχνουν αύξηση 540,8% στις διεθνείς αφίξεις.

Όσον αφορά στην εναέρια χωρητικότητα, τα επίπεδα του 2019 έχουν σχεδόν φτάσει (-17,2%) με αύξηση 255,6% σε σύγκριση με το 2021.

Όσον αφορά τους τύπους καταλυμάτων, η ξενοδοχειακή βιομηχανία στη Γαλλία σημείωσε λιγότερο ευνοϊκό αποτέλεσμα.

Η γαλλική ξενοδοχειακή βιομηχανία έκλεισε τη χρονιά με πτώση 43% στα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPar) σε σύγκριση με το 2019, σύμφωνα με την έκθεση MKG Consulting.

Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι η Γαλλία ήταν η πιο ανθεκτική ευρωπαϊκή χώρα (63% πτώση στο RevPar στη Γερμανία, 72% στην Ολλανδία, 77% στην Τσεχική Δημοκρατία).