Η πράξη του προγραμματισμού ή απλώς της πρόβλεψης των επόμενων διακοπών συμβάλλει σημαντικά στα επίπεδα ευτυχίας των ανθρώπων.

Αυτό προέκυψε από έρευνα της εταιρείας 30Α η οποία θέλησε να κατανοήσει τη σχέση ανάμεσα στα ταξίδια και τη συνολική ευτυχία των ανθρώπων.

Η έρευνα που διεξήχθη από το Εργαστήριο Κοινής Γνώμης του Πανεπιστημίου της Αλαμπάμα.

Ονομάστηκε «Beach Happy» και συμμετείχαν 1.040 τυχαίοι ενήλικες στις Η.Π.Α. μεταξύ 25 και 55 ετών. Οι άνω των 55 ετών αποκλείστηκαν από τη μελέτη για να περιοριστεί ο πιθανός αντίκτυπος της συνταξιοδότησης στη συνολική ευτυχία.

Προέκυψαν έξι βασικά συμπεράσματα:

1. Η πράξη του προγραμματισμού των επερχόμενων διακοπών κάνει πιο ευτυχισμένους τους ανθρώπους. «Οι άνθρωποι που σχεδιάζουν διακοπές είναι πολύ πιο ευτυχισμένοι από εκείνους που δεν το κάνουν», είπε ο Δρ Τζέιμσον Χέις, Αναπληρωτής Καθηγητής και Διευθυντής του Εργαστηρίου Δημόσιας Γνώμης.

2. Όλα τα είδη διακοπών κάνουν τους ανθρώπους πιο ευτυχισμένους. Μεταξύ των ερωτηθέντων, οι παραλίες αναδείχθηκαν ως ο προτιμώμενος τύπος προορισμού διακοπών (πάνω από 34%). Στη δεύτερη θέση ήρθαν οι ορεινοί προορισμοί με ποσοστό λίγο κάτω από το 20%. Όμως, τα δεδομένα δείχνουν ότι η ευτυχία ενός ατόμου αυξάνεται ανεξάρτητα από τον τύπο προορισμού του.

3. Υπάρχει ένας ορισμένος αριθμός ταξιδιών που πραγματοποιούνται ετησίως που τείνουν να δημιουργούν έναν βέλτιστο βαθμό ευτυχίας. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα που ταξίδευαν για αναψυχή μεταξύ 15 και 21 ημερών το χρόνο ανέφεραν τα υψηλότερα επίπεδα ευτυχίας. Όσοι ταξίδεψαν λιγότερο από δύο εβδομάδες ή περισσότερες από τρεις εβδομάδες το χρόνο ανέφεραν στην πραγματικότητα χαμηλότερα επίπεδα ευτυχίας.

4. Τα αναμνηστικά διακοπών ή οι υπενθυμίσεις αγαπημένων προορισμών αυξάνουν επίσης τους δείκτες ευτυχίας. Τα άτομα που περιβάλλουν τον εαυτό τους με δύο ή τρία απτά αναμνηστικά από τον αγαπημένο τους προορισμό διακοπών ανέφεραν υψηλότερα επίπεδα ευτυχίας, σε σύγκριση με εκείνους που δεν το κάνουν.

5. Η τεχνολογία παρέχει στους ταξιδιώτες εργαλεία για να παραμείνουν συνδεδεμένοι και αφοσιωμένοι με τους αγαπημένους τους προορισμούς διακοπών. Το 50% των συμμετεχόντων στην έρευνα έβλεπαν αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κάθε εβδομάδα που τους υπενθύμιζαν τα πιο αγαπημένα τους ταξίδια. Οι πιο χρησιμοποιούμενες μέθοδοι παραμονής συνδεδεμένων από τους ερωτηθέντες ήταν να ακολουθούν έναν προορισμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, να προσθέτουν έναν προορισμό στην εφαρμογή καιρού τους ή να εφαρμόζουν μια σχετική ταπετσαρία στο τηλέφωνο ή τον υπολογιστή τους.

6. Η μελέτη πρότεινε επίσης ότι τα ταξίδια μετά την πανδημία πρόκειται να αυξηθούν. Το  58% των ερωτηθέντων είπε ότι συνήθως περνούν λιγότερο από πέντε ημέρες το χρόνο σε διακοπές πριν χτυπήσει ο COVID-19. Οι Medium Travelers (αυτοί που έκαναν έξι έως 14 διανυκτερεύσεις ετησίως) αποτελούσαν το 29% του πεδίου. Οι Heavy Travelers (που έκαναν 15 ημέρες ή περισσότερες κάθε χρόνο) αποτελούσαν το 13% των ερωτηθέντων. Οι Light  Ταξιδιώτες (πέντε ημέρες ή λιγότερο) ανέφεραν ότι σκοπεύουν να ταξιδέψουν πολύ περισσότερο μόλις υποχωρήσει η πανδημία, οδηγώντας την κατηγορία των μεσαίων ταξιδιωτών να αυξηθεί κατά 15%.

Ουσιαστικά, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι η λήψη μέτρων για να πραγματοποιηθεί το ταξίδι είναι το κλειδί για το ξεκλείδωμα της προσωπικής ευτυχίας. «Διαπιστώσαμε ότι η προσμονή υπερτερεί της νοσταλγίας», είπε ο Γουότερς. «Έτσι, αν θέλετε να είστε αμέσως πιο ευτυχισμένοι, κλείστε ένα ταξίδι».