Η αξία της αγοράς των παγκόσμιων διαδικτυακών ταξιδιωτικών μεσαζόντων έφτασε τα 236,7 δισ. δολάρια το 2020 και αναμένεται να αυξηθεί με CAGR άνω του 15% έως το 2025.

Aυτό προέκυψε από την έκθεση «Διαδικτυακό ταξίδι, Ενημέρωση 2022 – Θεματική Έρευνα» που δημοσιεύθηκε από την GlobalData.

Η τεχνολογία και η ψηφιοποίηση συνεχίζουν να φέρνουν επανάσταση στον ταξιδιωτικό κλάδο καθώς καταναλωτές και εταιρείες αγκαλιάζουν τα διαδικτυακά ταξίδια.

Οι εταιρείες μπόρεσαν να χρησιμοποιήσουν τις διαδικτυακές πλατφόρμες ως τρόπο ενεργοποίησης συναλλαγών, προώθησης πηγών πληροφοριών, ως βασικό εργαλείο μάρκετινγκ και άμεσης επικοινωνίας με τον τελικό χρήστη.

Συνολικά, οι κορυφαίοι παίκτες στα ταξίδια και τον τουρισμό είναι εκείνοι που έχουν αγκαλιάσει την ψηφιοποίηση και έχουν επικεντρωθεί στην ανάπτυξη μιας ισχυρής διαδικτυακής παρουσίας.

Για να διαφοροποιηθούν και να παραμείνουν μπροστά από τον ανταγωνισμό, οι πραγματικοί ηγέτες είναι εκείνοι που έχουν αναγνωρίσει τη σημασία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και της εξατομίκευσης και έχουν επενδύσει σε τεχνολογίες όπως τα Big Data, η τεχνητή νοημοσύνη και οι ταξιδιωτικές εφαρμογές.

Η Airbnb θεωρείται ηγέτης σε αυτόν τον χώρο και έχει τοποθετήσει εξατομικευμένες και επιμελημένες εμπειρίες στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων της.

Βασικές τάσεις που επηρεάζουν τη διαδικτυακή αγορά ταξιδίων

Τεχνολογικές τάσεις

H τεχνητή νοημοσύνη (AI) είναι καινοτόμα εφεύρεση που είναι υπεύθυνη για την επανάσταση σε διάφορους κλάδους, συμπεριλαμβανομένων των ταξιδιών και του τουρισμού. Η τεχνητή νοημοσύνη αναφέρεται στην ανάπτυξη συστημάτων υπολογιστών που μπορούν να εκτελούν εργασίες και δραστηριότητες που συνήθως απαιτούν ανθρώπινη νοημοσύνη. Η τεχνητή νοημοσύνη έχει εισβάλει στον τουριστικό τομέα και χρησιμοποιείται για να αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε μια κατακερματισμένη, εξαιρετικά κορεσμένη αγορά.

Καταναλωτικές τάσεις

Μία από τις μεγαλύτερες τάσεις στην ταξιδιωτική και τουριστική βιομηχανία που προέκυψε από την ψηφιακή επανάσταση είναι αυτή της εξατομίκευσης. Ως εκ τούτου, η αντιμετώπιση της επιθυμίας των καταναλωτών για εξατομίκευση είναι πλέον πιο σημαντική από ποτέ, καθώς η πίστη σε μια συγκεκριμένη μάρκα αντικαθίσταται όλο και περισσότερο από την αφοσίωση των ταξιδιωτών στις δικές τους προτιμήσεις.

Διαδικτυακές αλυσίδες αξίας ταξιδιών

Η διαδικτυακή αλυσίδα αξίας ταξιδιού αποτελείται από τρεις βασικούς τομείς: τρίτους, άμεσους προμηθευτές και βοηθητικούς προμηθευτές. Οι ταξιδιώτες συνηθίζουν ολοένα και περισσότερο να χρησιμοποιούν τρίτους προμηθευτές, όπως OTA. Εταιρείες όπως η Expedia Group και η Booking Holdings είναι ηγέτες στον χώρο των OTA και έχουν συμβάλει σε μεγάλο βαθμό στην κατάρρευση των ταξιδιωτικών πρακτόρων εντός καταστημάτων. Αυτές οι εταιρείες έχουν δημιουργήσει νέους τύπους προγραμμάτων επιβράβευσης για να εκτρέψουν τους πελάτες μακριά από τον αντιπρόσωπο στο κατάστημα λόγω των πλεονεκτημάτων που μπορεί να προσφέρει η κράτηση με ένα OTA. Αυτοί οι ιστότοποι προσφέρουν υψηλά επίπεδα άνεσης και τα ελαφριά επιχειρηματικά μοντέλα τους, τους επιτρέπουν να αντιδρούν γρήγορα στις αλλαγές στις απαιτήσεις των ταξιδιωτών. Η συνεχής επένδυση στις πιο πρόσφατες τεχνολογίες απέδωσε, και θα συνεχίσει να αποδίδει, μερίσματα για τους ΟΤΑ.

Άμεσοι προμηθευτές

Οι άμεσοι προμηθευτές τείνουν να χρησιμοποιούν δύο κανάλια διανομής όταν προσεγγίζουν έναν πελάτη. Ένας πελάτης μπορεί να κάνει κράτηση απευθείας με τον προμηθευτή ή μέσω ταξιδιωτικού πράκτορα που ενεργεί για λογαριασμό του προμηθευτή για να συνεργαστεί με τον πελάτη και να προωθήσει το προϊόν προς πώληση.

Βοηθητικοί προμηθευτές

Οι βοηθητικοί προμηθευτές αναφέρονται στα πρόσθετα που κάνουν κράτηση οι ταξιδιώτες μαζί με τα ταξίδια τους, με βασικό σκοπό να παρέχουν περισσότερη απόλαυση και ικανοποίηση. Στον ταξιδιωτικό χώρο, οι ταξιδιώτες μετακινούνται στο Διαδίκτυο για να κάνουν κράτηση για όλα τα μέρη των ταξιδιών τους και οι βοηθητικοί προμηθευτές πρέπει να προσαρμοστούν για να το αντιμετωπίσουν. Η ταξιδιωτική ασφάλιση είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα ενός βοηθητικού προϊόντος που γίνεται μεμονωμένη κράτηση. Αυτό το βοηθητικό προϊόν είναι πλέον πιο σημαντικό από ποτέ, με τους ταξιδιώτες να κάνουν πρόσθετη έρευνα στον τομέα της ασφάλισης λόγω ανησυχιών σχετικά με τον COVID-19.

Οι κορυφαίες εταιρείες που ξεχωρίζουν στην online ταξιδιωτική βιομηχανία

  • Airbnb
  • Booking Holdings
  • easyJet
  • eDreams ODIGEO
  • Expedia Group
  • Hilton
  • Hyatt
  • MakeMyTrip
  • Marriott International
  • TripAdvisor