Η παρατεταμένη ξηρασία στην Ευρώπη – σύμφωνα με πληροφορίες η χειρότερη τα τελευταία τουλάχιστον 500 χρόνια – προκαλεί μεγάλα προβλήματα στη διέλευση πλοίων στα ποτάμια.

Η μεταφορά αγαθών και εμπορευμάτων κατά μήκος των εσωτερικών πλωτών οδών της γηραιάς ηπείρου αναστέλλεται. Η επίδραση της κλιματικής αλλαγής αυξάνεται επίσης προκαλώντας “πονοκέφαλο” στον τομέα της κρουαζιέρας στο ποτάμι.

Τμήματα του Ρήνου και του Δούναβη, που είναι και τα δύο δημοφιλή για κρουαζιέρα στο ποτάμι, είναι μη πλωτά, καθώς οι κοίτες τους έχουν μερικώς στεγνώσει. Οι βροχοπτώσεις της περασμένης εβδομάδας στη Γερμανία έφεραν κάποια ανακούφιση, αλλά είναι πιθανό να είναι προσωρινό.

Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Ξηρασίας, σχεδόν το 65% της Ε.Ε. επί του παρόντος υπόκειται σε προειδοποιήσεις ξηρασίας και οι ερευνητές λένε ότι οι ξηρασίες αναμένεται να συμβαίνουν πιο συχνά στο μέλλον, καθώς οι μεγάλες καταιγίδες προκαλούν έντονες βροχοπτώσεις και πλημμύρες σε άλλες περιοχές του πλανήτη.

Ως αποτέλεσμα, πολλοί επισκέπτες που προσπαθούν να πλεύσουν στις ονειρεμένες ευρωπαϊκές κρουαζιέρες τους στο ποτάμι τους τελευταίους μήνες χρειάστηκε να αντιμετωπίσουν ανεπιθύμητες και ενοχλητικές αλλαγές δρομολογίου, συμπεριλαμβανομένης της απώλειας των προγραμματισμένων εκδρομών τους.

Καθώς μέρος της απήχησης της κρουαζιέρας στο ποτάμι είναι ότι οι επισκέπτες μπορούν να διατηρούν τα ίδια καταλύματα καθ’ όλη τη διάρκεια των διακοπών τους, απολαμβάνοντας γκουρμέ γεύματα και δραστηριότητες στο πλοίο, ορισμένοι πελάτες είναι αρκετά αναστατωμένοι.

Ωστόσο, οι γραμμές κρουαζιέρας συνήθως προσπαθούν να αποζημιώσουν τους επηρεαζόμενους επιβάτες παρέχοντάς τους μελλοντική πίστωση κρουαζιέρας ίση με ένα ποσοστό του κόστους του τρέχοντος ταξιδιού τους, αν και αυτό είναι απίθανο να ικανοποιήσει όλους.

Η κρουαζιέρα στον ποταμό σήμερα είναι μια βιομηχανία πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων που αυξάνεται σε δημοτικότητα, καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση μεταξύ των κορυφαίων ταξιδιωτικών τάσεων της Virtuoso για το 2019 πριν από την πανδημία — ξεπερνώντας ακόμη και το τμήμα της πολυτελούς κρουαζιέρας.

Σύμφωνα με τους New York Times (NYT), 1,6 εκατ. ταξιδιώτες διέσχισαν τις πλωτές οδούς της Ευρώπης το 2018—σχεδόν διπλάσιος από τον αριθμό των κρουαζιερόπλοιων που καταγράφηκαν το 2013.

Πολλοί από αυτούς τους επιβάτες ήταν ιστορικά άνω των 55 ετών και, σύμφωνα με τον εμπορικό όμιλο Cruise Lines International Association (CLIA), η μεγαλύτερη μερίδα προέρχεται από τη Βόρεια Αμερική.