Αυξημένες κατά 3% ήταν οι πληρότητες για τα ξενοδοχεία και τα κάμπινγκ της Γαλλίας από τον Ιούνιο έως τον Αύγουστο του 2022.

Συγκεκριμένα ήταν πάνω από τα επίπεδα προ κρίσης, όπως αποκάλυψε το Insee στη δημοσίευσή του Focus No 275.

Ο αριθμός των εγχώριων τουριστών ξεπέρασε το επίπεδο του 2019 και παραμένει η κύρια συνιστώσα του τουρισμού στη Γαλλία.

Από τον Ιούνιο του 2022, οι κάτοικοι της μητροπολιτικής Γαλλίας περνούν περισσότερες νύχτες σε εμπορικά καταλύματα (ξενοδοχεία, κάμπινγκ, ιδιωτικές ενοικιάσεις κ.λπ.) παρά σε μη εμπορικά καταλύματα (δεύτερες κατοικίες, με την οικογένεια ή τους φίλους).

Η διεθνής πελατεία έχει επιστρέψει στους ίδιους αριθμούς όπως πριν από την υγειονομική κρίση. Η απουσία τουριστών από την Κίνα, την Ιαπωνία ή τη Ρωσία έχει αντισταθμιστεί από ευρωπαίους πελάτες.

Οι ταξιδιωτικές δαπάνες των ξένων τουριστών το καλοκαίρι του 2022 είναι 7% υψηλότερες σε σχέση με το 2019, λόγω των αυξήσεων των τιμών, ειδικά σε ξενοδοχεία και εστιατόρια.

Με αυξημένες επισκέψεις και τιμές, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 14% σε υπηρεσίες διαμονής και εστίασης τον Ιούλιο του 2022, σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2019.

Τα τουριστικά καταλύματα έγιναν κυρίως εμπορικά

Τον Ιούνιο και τον Ιούλιο του 2022, τα εμπορικά καταλύματα (ξενοδοχεία, κάμπινγκ, άλλα τουριστικά καταλύματα, ενοικιάσεις από ιδιώτες) έγιναν ο κύριος τρόπος διαμονής για τους τουρίστες που διαμένουν στη μητροπολιτική Γαλλία.

Η επιστροφή σε αυτό το είδος καταλύματος είχε ξεκινήσει το καλοκαίρι του 2021, κυρίως στα παράλια και στα ορεινά.

Μέχρι τον Ιούνιο του 2022, οι κάτοικοι τουρίστες περνούσαν τόσο χρόνο σε καταλύματα που δεν είναι εμπορεύσιμα (δεύτερες κατοικίες, με οικογένεια ή φίλους) όσο και σε καταλύματα αγοράς, και ακόμη περισσότερο εκτός της θερινής περιόδου.

Όσο υψηλότερο είναι το επίπεδο εισοδήματος, τόσο περισσότεροι κάτοικοι κάνουν ταξίδια. Οι διαφορές στα ποσοστά αναχώρησης που παρατηρήθηκαν το καλοκαίρι του 2022 ανάλογα με το επίπεδο εισοδήματος των κατοίκων αντιστοιχούν στην προ κρίσης κατάσταση.

Επιστροφή των κύριων διεθνών πελατών σε ξενοδοχεία και camping

Η προσέλευση Αμερικανών και Βρετανών, των δύο βασικών διεθνών επισκεπτών των ξενοδοχείων, σταδιακά ανέκαμψε στα επίπεδα Ιουλίου και Αυγούστου 2019. Η επιστροφή των Αμερικανών πελατών βοήθησε το ισχυρότερο δολάριο έναντι του ευρώ.

Η ολλανδική, γερμανική και βελγική πελατεία, η κύρια διεθνής πελατεία για κάμπινγκ εδώ και πολλά χρόνια, είχε ήδη επιστρέψει το καλοκαίρι του 2021. Αντίθετα, η βρετανική πελατεία έχει επιστρέψει μόνο στο 72% του επιπέδου του 2019 σε κάμπινγκ. Οι υπόλοιποι επισκέπτες επέστρεψαν σχεδόν όλοι το καλοκαίρι του 2022, συμπεριλαμβανομένων εκείνων από χώρες εκτός Ευρώπης, όπως οι Αμερικανοί και εκείνοι από τη Μέση Ανατολή.

Ωστόσο, εξακολουθούν να λείπουν πελάτες Ρώσοι, Ιάπωνες και κυρίως Κινέζοι. Η επισκεψιμότητα σε ξενοδοχεία από καθεμία από αυτές τις ομάδες φθάνει το 15% έως 20% του επιπέδου της το καλοκαίρι του 2019. Αυτές οι τρεις ξένες ομάδες πελατών αντιπροσώπευαν το 1% της επίσκεψης ξένων ξενοδοχείων το καλοκαίρι του 2022, έναντι 7% το 2019.