Με το άνοιγμα των συνόρων η Ασία αρχίζει να αποκτάει υγιή ταξιδιωτικά μοτίβα. Ενώ η περιοχή δεν βρίσκεται ακόμα σε τουριστικά επίπεδα προ της πανδημίας και οι ταξιδιώτες εξακολουθούν να είναι προσεκτικοί, το ενδιαφέρον για ταξίδια στο εξωτερικό έχει αυξηθεί σημαντικά. Αυτό προκύπτει από την πρόσφατη ταξιδιωτική έρευνα της GMO Research σε δέκα χώρες.
1. Η προθυμία για εισερχόμενο τουρισμό
Ο συνολικός αριθμός των ερωτηθέντων που σχεδιάζουν να ταξιδεύουν στο εξωτερικό «τουλάχιστον μία φορά το χρόνο» εντός του επόμενου έτους είναι 10 μονάδες υψηλότερος από ό,τι πριν από τον COVID-19. Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι η προθυμία για ταξίδι διαφέρει ανάλογα με τη χώρα.
Περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες στην Ιαπωνία (88,6%) και την Ινδονησία (73,2%) δήλωσαν ότι «δεν σχεδιάζουν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό» το επόμενο έτος, καθώς εξακολουθούν να είναι προσεκτικοί σχετικά με τα ταξίδια στο εξωτερικό και είναι περισσότερο επικεντρωμένοι στο να έχουν ένα ασφαλές και ευχάριστο ταξίδι.
2. Ταξιδιωτικοί προϋπολογισμοί
Σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες, το 42,6%, έχουν δηλώσει ότι οι προϋπολογισμοί τους μετά την πανδημία θα αυξηθούν, ενώ το 36,4% δήλωσε ότι ο προϋπολογισμός τους θα παραμείνει ίδιος. Παρόμοια είναι και η προθυμία να ταξιδέψουν με τις απαντήσεις τους να διαμορφώνονται ανά χώρες ως εξής. Οι ταξιδιώτες στο Χονγκ Κονγκ (53%), τη Σιγκαπούρη (64%), τις Φιλιππίνες (51,5%) και το Βιετνάμ (62,3%) δείχνουν να έχουν αυξημένους προϋπολογισμούς για τα ταξίδια τους.
Συγκριτικά, η μεγάλη πλειοψηφία από την Ιαπωνία (95%) και τη Νότια Κορέα (72,7%) έχει δηλώσει ότι δεν σκοπεύει να ξοδέψει περισσότερα και μπορεί να εξετάσει το ενδεχόμενο να πληρώσει λίγο ή πολύ λιγότερα, φαινομενικά λόγω της υποτίμησης των νομισμάτων τους.
3. Χώρες που σκοπεύουν να επισκεφθούν οι ερωτηθέντες
Η Ιαπωνία αναδείχθηκε ως ο νούμερο ένα προορισμός που θα ήθελαν περισσότερο να επισκεφτούν, ακολουθούμενη από τη Νότια Κορέα στη δεύτερη θέση. Οι παραδοσιακές και τοπικές κουζίνες, οι μοναδικές πολιτιστικές εμπειρίες και τα τουριστικά αξιοθέατα είναι οι κύριοι παράγοντες ώθησης για τους ταξιδιώτες να επισκεφθούν την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα.
Για την Ιαπωνία, η υποτίμηση του ιαπωνικού γεν αποτελεί επίσης κίνητρο για τους ερωτηθέντες να ταξιδέψουν στη χώρα με την κουλτούρα των anime.
4. Πηγές πληροφοριών για διεθνή ταξίδια
Οι αναζητήσεις στο διαδίκτυο αποτελούν την κύρια πηγή του διεθνούς ταξιδιωτικού σχεδιασμού, με τους ερωτηθέντες σε επτά από τις δέκα χώρες να αναφέρουν ότι βασίζονται στο Διαδίκτυο για τις πληροφορίες τους. Ταξιδιωτικά ιστολόγια και από στόμα σε στόμα από φίλους/γνωστούς/συγγενείς είναι επίσης μεταξύ των επιλογών για κορυφαίες πηγές. Αυτό υπογραμμίζει τη σημασία των πληροφοριών από πρώτο χέρι για τους ερωτηθέντες πριν αποφασίσουν να ταξιδέψουν. Σε χώρες όπως η Ινδονησία και το Βιετνάμ, υπάρχει μεγαλύτερη εξάρτηση από τις υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης και τα τηλεοπτικά προγράμματα ως πηγή για τη λήψη πληροφοριών που σχετίζονται με ταξίδια.