Tις πέντε κορυφαίες παγκόσμιες ταξιδιωτικές τάσεις που θα επικρατήσουν το 2023 αποκάλυψε σε έρευνά της η Global Hotel Alliace (GHA) με έδρα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι το ταξιδιωτικό συναίσθημα για το επόμενο έτος είναι εξαιρετικά θετικό, με τους περισσότερους ερωτηθέντες να αισθάνονται άνετα με τη σκέψη να ταξιδέψουν διεθνώς. Τα μέλη είναι πιο πιθανό να ταξιδέψουν για αναψυχή παρά για επαγγελματικούς λόγους το επόμενο έτος, με ορισμένους να σχεδιάζουν έως και έξι αποδράσεις.

Η Ιαπωνία έχει αναδειχθεί ως η προτιμώμενη χώρα για επίσκεψη το 2023, κατακτώντας την πρωτιά πάνω από όλα τα hotspots για ταξίδια αναψυχής, αν και η πλειονότητα των μελών σχεδιάζει να ταξιδέψει κυρίως εντός των περιοχών της.

 

Η τοποθεσία, η τιμή και τα προγράμματα επιβράβευσης είναι οι τρεις κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν τις επιλογές ξενοδοχείων και καταλυμάτων την επόμενη χρονιά, ενώ οι εκπτώσεις και οι εξοικονομήσεις, καθώς και τα προνόμια όπως οι αναβαθμίσεις δωματίων είναι ζωτικής σημασίας για τον εμπλουτισμό της εμπειρίας σε ένα ξενοδοχείο.

Πέντε ταξιδιωτικές τάσεις που θα επικρατήσουν το 2023

  1. Το ταξιδιωτικό συναίσθημα είναι εξαιρετικά θετικό με περισσότερους από τους μισούς ερωτηθέντες σε κάθε αγορά να αισθάνονται άνετα με τη σκέψη να ταξιδέψουν διεθνώς το 2023. Οι πιο ανοδικές αγορές είναι το Ηνωμένο Βασίλειο με το 85% των ερωτηθέντων μελών να σκοπεύουν να ταξίδια διεθνώς ακολουθούμενα από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και τη Σιγκαπούρη με 83% και 81% αντίστοιχα. Σε όλες τις χώρες, τα μέλη είναι πιο πιθανό να ταξιδέψουν για αναψυχή παρά επαγγελματικά το επόμενο έτος, προγραμματίζοντας κατά μέσο όρο μεταξύ τεσσάρων και έξι ταξιδιών αναψυχής έναντι δύο έως τεσσάρων επαγγελματικών ταξιδιών. Όσον αφορά στη συχνότητα των ταξιδιών, τα μέλη από την Κίνα και τη Γερμανία αναμένουν να ταξιδέψουν περισσότερο το επόμενο έτος, με 6,1 και 5,9 ταξίδια αναψυχής καθώς και 4,8 και 4,5 επαγγελματικά ταξίδια αντίστοιχα.
  2. Η Ιαπωνία έχει αναδειχθεί ως η προτιμώμενη χώρα για επίσκεψη το 2023, περιλαμβανόμενη στα τέσσερα κορυφαία hotspots ταξιδιών αναψυχής από μέλη σε διάφορες χώρες παγκοσμίως. Τα μέλη σχεδιάζουν να ταξιδέψουν κυρίως εντός των περιοχών τους και πάλι το επόμενο έτος, ιδιαίτερα εκείνων που εδρεύουν στην Κίνα, πιθανότατα λόγω των συνεχιζόμενων ταξιδιωτικών περιορισμών, καθώς και στη Σιγκαπούρη, την Ταϊλάνδη, τις ΗΠΑ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Οι Αυστραλοί παραμένουν στην Ωκεανία για επαγγελματικούς λόγους, αλλά κατευθύνονται προς την Ασία για αναψυχή. Μέλη από το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Μαλαισία αναζητούν την Ευρώπη για επαγγελματικά ταξίδια και την Ασία για διακοπές. Οι Καναδοί προτιμούν την Ευρώπη για επαγγελματικούς λόγους, αλλά τη Βόρεια Αμερική για αναψυχή. Οι Γερμανοί προτιμούν τη Βόρεια Αμερική για επαγγελματικές επισκέψεις και την Ευρώπη για διακοπές.
  3. Όταν ρωτήθηκαν τι περίμεναν περισσότερο όταν ταξίδευαν για αναψυχή το 2023, τα μέλη σε κάθε αγορά είπαν «βλέποντας και βιώνοντας νέα πράγματα», με το «να περνάω χρόνο με την οικογένεια και τους φίλους» δεύτερη πιο δημοφιλής απάντηση. Πολλοί δεν σχεδιάζουν να ταξιδέψουν με κατοικίδια, αλλά η Ευρώπη είναι η πιο άνετη περιοχή με αυτό. Μέλη από τις περισσότερες χώρες σχεδιάζουν να ταξιδέψουν με το «σύζυγο ή  τη σύντροφο» ή την «άμεση οικογένεια» και δείχνουν ξεκάθαρη προτίμηση για πόλεις.  Συγκεκριμένοι προορισμοί που προτιμώνται παγκοσμίως περιλαμβάνουν πόλεις όπως το Τόκιο, η Μπανγκόκ, το Λονδίνο, το Παρίσι και η Σιγκαπούρη, ενώ τα μέλη από την Κίνα προτιμούν το Πεκίνο και τη Σαγκάη. Χώρες όπως οι Μαλδίβες, η Ελβετία, το Μπαλί, ο Καναδάς, η Ισπανία και η Αυστραλία ξεχώρισαν επίσης. Στις ΗΠΑ, η Καλιφόρνια, η Νέα Υόρκη και η Χαβάη ήταν οι κορυφαίες.
  4. Η τοποθεσία και η τιμή θα είναι οι δύο κύριοι παράγοντες που θα επηρεάσουν τις επιλογές ξενοδοχείων και καταλυμάτων το 2023, υποδεικνύοντας ότι οι ταξιδιώτες από τις περισσότερες αγορές έχουν επίγνωση της αξίας τους. Η ποιότητα των καταλυμάτων είναι επίσης σημαντική, καθώς τα μέλη από το Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ, τον Καναδά, την Αυστραλία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα επιλέγουν ακίνητα για διαμονή αναψυχής το επόμενο έτος.
  5. Οι ερωτηθέντες προτιμούν να χρησιμοποιούν προγράμματα αφοσίωσης πελατών για τα ξενοδοχεία για να ερευνήσουν επιλογές καταλυμάτων, περισσότερο από τους διαδικτυακούς ταξιδιωτικούς πράκτορες ή τους ιστότοπους των ίδιων των επωνυμιών ή ξενοδοχείων. Μάλιστα θεωρούτο πρόγραμμα αφοσίωσης ως το δεύτερο προτιμώμενο κανάλι κρατήσεων μετά την απευθείας ιστοσελίδα του ξενοδοχείου.