Tις πέντε βασικές τάσεις που θα διαμορφώσουν τον κλάδο της φιλοξενίας το 2023 αποκάλυψε η πλατφόρμα διαχείρισης φιλοξενίας Cloudbeds.

Επικεντρωθείτε στα ταξίδια με γνώμονα την αξία

Η ζήτηση για ταξίδια θα παραμείνει υψηλή, καθώς οι άνθρωποι εξακολουθούν να θέλουν να αναπληρώσουν τον χαμένο χρόνο από την πανδημία. Όμως, με τον πληθωρισμό και την οικονομική αβεβαιότητα στον αέρα, οι ταξιδιώτες ξανασκέφτονται πώς να αξιοποιήσουν στο έπακρο τα χρήματά τους, από την εκμετάλευση των προσφορών πτήσεων έως τα ταξίδια εκτός εποχής σε προορισμούς για χαμηλότερες τιμές (Booking.com). Όσον αφορά στη διαμονή, η Expedia λέει ότι το 43% των ταξιδιωτών θα μείνουν σε ξενοδοχεία ενός έως τριών αστέρων το επόμενο έτος. Η Cloudbeds προβλέπει ότι οι ταξιδιώτες θα συνεχίσουν να αναζητούν μοναδικές εμπειρίες, επομένως ακόμη και χαμηλότερου προϋπολογισμού ιδιοκτησίες που μπορούν να το αποδώσουν θα επωφεληθούν από όλους τους ταξιδιώτες που αναζητούν αξία το επόμενο έτος.

Η ρεσεψιόν αρχίζει να εξαφανίζεται

 

Μια σφιχτή αγορά εργασίας σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις φιλοξενίας εξακολουθούν να δυσκολεύονται να καλύψουν θέσεις, παρόλο που οι προσδοκίες των επισκεπτών είναι υψηλότερες από ποτέ όταν πρόκειται για μια ανέπαφη εμπειρία διαμονής. Τώρα που η τεχνολογία γίνεται ευρύτερα διαθέσιμη σε ανεξάρτητες ιδιοκτησίες, είναι αυτή η αρχή του τέλους για τη ρεσεψιόν του ξενοδοχείου; Η Cloudbeds προβλέπει ότι θα δούμε περισσότερες επιχειρήσεις φιλοξενίας να μειώνουν την παραδοσιακή εξυπηρέτηση στη ρεσεψιόν προς όφελος μιας πιο ψηφιακής εμπειρίας, όπως το check-in μέσω κινητού και τα ψηφιακά κλειδιά. Οι ενοικιάσεις διακοπών ενσωματώνουν ήδη αυτές τις τεχνολογίες, επομένως οι επισκέπτες τις έχουν συνηθίσει, αλλά η Cloudbeds πιστεύει ότι θα τις δούμε να χρησιμοποιούνται ευρύτερα στα ξενοδοχεία, καθώς αναζητούν τρόπους να συνεργαστούν με μειωμένο προσωπικό.

Το συνδυασμένο ταξίδι συναντά το υβριδικό κατάλυμα

Ο κλάδος της φιλοξενίας έχει από καιρό τοποθετήσει ξενοδοχεία και ενοικιάσεις διακοπών σε ξεχωριστές κατηγορίες, αλλά τα τελευταία χρόνια, οι χώροι έχουν αρχίσει να συνδυάζονται μεταξύ τους (ορίζονται από την Skift ως The Great Merging). Οι επωνυμίες ξενοδοχείων μπαίνουν σε ενοικιάσεις διακοπών και οι επωνυμίες ενοικίασης διακοπών αρχίζουν να μοιάζουν περισσότερο με ξενοδοχεία. Το 2023, η Cloudbeds προβλέπει ότι αυτή η ιδέα θα προχωρήσει ακόμη περισσότερο και θα δούμε την άνοδο πιο ευέλικτων ιδιοκτησιών που προσφέρουν έναν συνδυασμό διαφορετικών τύπων καταλυμάτων και ευέλικτων χώρων (κρεβάτια σε στυλ κοιτώνα, ιδιωτικά δωμάτια, σουίτες, διαμερίσματα με κουζίνες ή ακόμα και ολόκληρους ορόφους) όλα σε ένα ακίνητο.

Η εξέλιξη της ταξιδιωτικής αναζήτησης και έμπνευσης

Οι Gen Z ταξιδιώτες και η αγάπη τους για το TikTok αλλάζουν γρήγορα τον τρόπο με τον οποίο αναζητούμε και εμπνεόμαστε από τα ταξίδια, με το TikTok να είναι ολοένα και περισσότερο η προτιμώμενη μηχανή αναζήτησης για αυτήν τη γενιά. Η Cloudbeds προβλέπει ότι το TikTok θα γίνει μεγαλύτερος παίκτης στον διαφημιστικό χώρο των ταξιδιών και θα επηρεάσει επίσης άλλες τάσεις στην ταξιδιωτική αναζήτηση. Η Google αλλάζει ήδη τον αλγόριθμό της για να δώσει προτεραιότητα στο στυλ βίντεο σύντομης μορφής που διαδόθηκε από το TikTok και το Instagram.

Στροφή από τις ανέσεις στις εμπειρίες

Οι σημερινοί ταξιδιώτες θέλουν όλο και περισσότερο μοναδικές εμπειρίες και ο σκοπός του ταξιδιού τους (να δουν κάτι νέο, να γνωρίσουν την τοπική κουλτούρα και φαγητό, να έχουν μια αξέχαστη οικογενειακή απόδραση, να βρίσκονται στη φύση κ.λπ.) θα συνδέεται όλο και περισσότερο με το κατάλυμα που επιλέγω. Οι επιχειρήσεις φιλοξενίας επιδιώκουν ήδη να καλύψουν αυτήν την ανάγκη με επενδύσεις σε νέες ιδέες και ανέσεις που εξυπηρετούν αυτούς τους ταξιδιώτες (όπως πιο βιώσιμες πρακτικές στο ξενοδοχείο, προσφορά περισσότερων τοπικών προϊόντων, δημιουργία δημόσιων χώρων με πιο κοινωνικό στοιχείΟ).

Αν και αυτό από μόνο του δεν είναι καινούργιο, ο πολλαπλασιασμός αυτών των νέων ανέσεων που βασίζονται στην εμπειρία θα επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο ψωνίζουμε για ταξίδια. Όλο και περισσότεροι ιστότοποι και επωνυμίες ταξιδιωτικών κρατήσεων θα προσφέρουν περισσότερους τρόπους για να εξατομικεύσετε την αναζήτησή σας για κατάλυμα. Η Airbnb άρχισε να ηγείται το 2022 με τη νέα της κυκλοφορία «Κατηγορίες», επιτρέποντας στους ταξιδιώτες να αναζητούν συγκεκριμένα στυλ κατοικιών, ενώ η Booking.com στοιχηματίζει ότι οι ταξιδιώτες θα θέλουν όλο και περισσότερο να αναζητούν καταλύματα φιλικά προς το περιβάλλον με την πρόσφατη κυκλοφορία του Το σήμα του Travel Sustainable.