Το αυξανόμενο κόστος ζωής μπορεί να επηρεάζει τις καθημερινές δαπάνες των Ρουμάνων, αλλά τα ταξιδιωτικά τους σχέδια φαίνεται να επηρεάζονται λιγότερο, καθώς το 84,7% σχεδιάζει να πάει διακοπές παρά τον πληθωρισμό.

Αυτό αναφέρει η τελευταία μελέτη της STEM/MARK από την Kiwi. com. Η εταιρεία ταξιδιωτικής τεχνολογίας προσφέρει δεδομένα σχετικά με τους κύριους προορισμούς και τάσεις μεταξύ των Ρουμάνων τουριστών το 2023.

Πολλοί Ρουμάνοι σχεδιάζουν ήδη τις διακοπές τους στην αρχή του έτους, καθώς οι αναζητήσεις για ταξίδια τον Ιανουάριο αυξήθηκαν στο Kiwi.com, αγγίζοντας περισσότερα από 9,6 εκατομμύρια.

Οι επόμενοι μήνες ακολουθούν με περισσότερες από 4,2 εκατ. αναζητήσεις για ταξίδια τον Φεβρουάριο και πάνω από 2,3 εκατ. για το Μάρτιο. Μέχρι στιγμής, για ταξίδια κατά τη διάρκεια του 2023, οι Ρουμάνοι έχουν κάνει περισσότερες από 21,6 εκατ. αναζητήσεις στην πλατφόρμα, με τους πιο περιζήτητους προορισμούς να είναι το Λονδίνο, το Παρίσι, η Ρώμη, το Μιλάνο και η Βαρκελώνη.

Οι πιο δημοφιλείς χώρες μεταξύ των Ρουμάνων που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα είναι η Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ισπανία, η Γαλλία και η Γερμανία, όπως και το 2022.

Οι πιο δημοφιλείς προορισμοί φέτος είναι το Λονδίνο, το Μιλάνο, η Ρώμη, οι Βρυξέλλες και η Βαρκελώνη (που αντικατέστησαν το Παρίσι από πέρυσι κορυφή 5). Οι Ρουμάνοι έχουν ανακτήσει την εμπιστοσύνη στα ταξίδια, καθώς ο αριθμός των κρατήσεων για το 2023 που πραγματοποιήθηκαν στο Kiwi.com μεταξύ 1ης Δεκεμβρίου 2022 και 12 Ιανουαρίου 2023 αυξήθηκε κατά 173% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.

Φαίνεται ότι τα σχέδια διακοπών των Ρουμάνων δεν επηρεάζονται τόσο από την τρέχουσα οικονομική κατάσταση, παρόλο που οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων έχουν αυξηθεί κατά 8% κατά μέσο όρο, αλλά εξακολουθούν να είναι σημαντικά χαμηλότερες – 25,5%, από ό,τι το 2019.

Πως επιλέγουν τον επόμενο ταξιδιωτικό τους προορισμό

Ωστόσο, σύμφωνα με την έρευνα που έκανε το STEM/MARK για το Kiwi.com, όταν ρωτήθηκαν πώς επιλέγουν τον επόμενο ταξιδιωτικό προορισμό τους, το 62,8% των Ρουμάνων που ρωτήθηκαν απάντησαν ότι ο προϋπολογισμός που έχουν είναι σημαντικός.

  • Το 76,5% των Ρουμάνων ταξιδιωτών επιλέγει τον επόμενο προορισμό τους βάσει διαδικτυακής έρευνας.
  • Το 53,3% δέχεται συστάσεις από φίλους και συγγενείς.
  • Το 21,8% αναζητά έμπνευση στο Facebook.
  • Το 17,5% στο Instagram.
  • Μόνο το 13,7% ακολουθεί τις συστάσεις του influencers που μοιράζονται τις περιπέτειες τους στα social media.