Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) ανακοίνωσε ότι η αρχική εκτίμηση της για τον αντίκτυπο της έκρηξης του κορωνοϊού (COVID-19) δείχνει πιθανή απώλεια της ζήτησης επιβατών 13% σε ολόκληρη την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού,
Λαμβάνοντας υπόψη ότι η αύξηση για τις αεροπορικές εταιρείες της περιοχής προβλέπεται να είναι 4,8%, ο καθαρός αντίκτυπος θα είναι μια πλήρης συρρίκνωση κατά 8,2% σε σύγκριση με τα επίπεδα ζήτησης του 2019.
Αυτό το σενάριο, μεταφράζεται σε απώλεια εσόδων 27,8 δις δολαρίων το 2020 για τους αερομεταφορείς στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού.
Το μεγαλύτερο μέρος επιβάρυνσης είναι στις αεροπορικές εταιρείες της Κίνας με απώλειες 12,8 δις δολάρια μόνο στην εγχώρια αγορά της.
Οι αερομεταφορείς εκτός Ασίας-Ειρηνικού αναμένεται να υποστούν απώλεια εσόδων 1,5 δις δολαρίων, υποθέτοντας ότι η απώλεια της ζήτησης περιορίζεται στις αγορές που συνδέονται με την Κίνα.
Αυτό σημαίνει συνολικά χαμένα έσοδα σε 29,3 δις δολάρια (5% χαμηλότερα έσοδα επιβατών σε σύγκριση με τα στοιχεία που πρόβλεψε η ΙΑΤΑ τον Δεκέμβριο) και αντιπροσωπεύουν μείωση 4,7% στην παγκόσμια ζήτηση.
Ο εκτιμώμενος αντίκτυπος της επιδημίας COVID-19 προϋποθέτει επίσης ότι το κέντρο της έκτακτης ανάγκης για τη δημόσια υγεία παραμένει στην Κίνα. Εάν εξαπλωθεί ευρύτερα στις αγορές της Ασίας-Ειρηνικού, τότε οι επιπτώσεις στις αεροπορικές εταιρείες από άλλες περιοχές θα είναι μεγαλύτερες.
Είναι πρόωρο, επισημαίνει η IATA να εκτιμηθεί τι θα σημαίνει αυτή η απώλεια εσόδων στην παγκόσμια κερδοφορία. Δεν γνωρίζουμε ακόμα με ακρίβεια πώς θα αναπτυχθεί το ξέσπασμα και αν θα ακολουθήσει το ίδιο προφίλ με το SARS ή όχι.
Οι κυβερνήσεις θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν τη δημοσιονομική και νομισματική πολιτική για να προσπαθήσουν να αντισταθμίσουν τις δυσμενείς οικονομικές επιπτώσεις.
Κάποια ανακούφιση μπορεί να παρατηρηθεί στις χαμηλότερες τιμές των καυσίμων για ορισμένες αεροπορικές εταιρείες, ανάλογα με το πώς έχουν αντισταθμιστεί τα κόστη καυσίμων.
“Πρόκειται για περιόδους προκλήσεων για την παγκόσμια βιομηχανία αερομεταφορών. Η διακοπή της εξάπλωσης του ιού είναι η πρώτη προτεραιότητα, δήλωσε ο Αλεξάντερ Ντε Τζούνιακ Γενικός Διευθυντής και Διευθύνων Σύμβουλος της IATA.
Οι αεροπορικές εταιρείες ακολουθούν την καθοδήγηση της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας (ΠΟΥ) και άλλων αρχών δημόσιας υγείας για να διατηρούν τους επιβάτες ασφαλείς.
Η απότομη κάμψη της ζήτησης ως αποτέλεσμα του COVID-19 θα έχει δημοσιονομικές επιπτώσεις στις αεροπορικές εταιρείες – σοβαρές για όσους είναι ιδιαίτερα εκτεθειμένοι στην αγορά της Κίνας.
Εκτιμούμε ότι η παγκόσμια κίνηση θα μειωθεί κατά 4,7% από τον ιό, κάτι που θα μπορούσε να αντισταθμίσει περισσότερο την ανάπτυξη που προβλέψαμε προηγουμένως και να προκαλέσει την πρώτη συνολική μείωση της ζήτησης μετά την κρίση SARS του 2003. Η μείωση του κόστους των καυσίμων θα βοηθήσει στην αντιστάθμιση κάποιων απωλεσθέντων εσόδων. Αυτό θα είναι ένα πολύ δύσκολο έτος για τις αεροπορικές εταιρείες”.